Eigenlijk is ultrasoon enige correcte antwoord want als je een draadje/naaldje/... werkt kun je in sé je sproeier ook wat ruimen. Dat 0.35 opeens 0.38 wordt lijkt niets maar is in mate van carbu wel aardig verschil.
Doe ik het niet? jawel, ik gebruik meestal een gas/koppelingskabel zoals Nix doet. Of combinatie met blazen. Maar als ze echt dicht zitten ja, dan ga ik naar miniatuurboortjes waarbij ik weet dat het de correct maat is. Heb zo een setje voor modelbouw en een setje voor 3D printkoppen. die starten als een haar (0.1) tot 1.8mm. Weet ik dat een sproeier 0.35 is dan gebruik ik de 0.3. Spuit ik er eens met remreiniger door/uitblazen en controleer ik of de 0.35 boor zonder weerstand door kan.
Sproeiers doorprikken of blazen?
Re: Sproeiers doorprikken of blazen?
De paar keer dat ik met een verstopte sproeier te maken heb gehad heb ik de boel kort verwarmd in een vlammetje. De aangekoekte benzineprut komt er zo uitgeborreld. Eventjes doorblazen terwijl de boel nog heet is en het is mooi schoon.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Sproeiers doorprikken of blazen?
Ik begon vroeger meestal eerst in de sproeier te purken met koper- of messingdraad. Dat was vaak ook al voldoende om het gaatje weer open te krijgen. De kans dat je de boel modificeert is in ieder geval een stuk kleiner.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.