70cc kop

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gooische Honda
4T-MSB regular
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...

Re: 70cc kop

Bericht door Gooische Honda »

Ik heb een ot blokje, slag uit mn hoofd 41.4. Ik heb een cheap ass 70cc setje (cil en kop) bij een 4taktwinkel aangeschaft. Dit setje kan goedkoper maar snelheid en goed advies mag wat kosten🙄 ca. 3 maanden geleden.

Net ff gekeken, maar product is net als een bitcoin snoeihard gestegen tot over de €310,00 en dat noem ik nu geen cheap ass setje meer... ik betaalde tussen de 160-190 vrolijke Euri's, cheap ass dus. Ben slecht met bonnetjes en kan het zo snel niet terugvinden dus kan voor nu niet zeggen welk setje het nu exact was.

Dit setje heeft een gelagerde nokkenstok, vind ik een groot voordeel. Dus een ot kopje met een upgrade😍

Inmiddels loopt het perfect, heb er nog niet mee gereden omdat er nog wat details verholpen moeten worden van m'n C50.. euh C70 nu

Mijn volgende project gaat qua cilinder en kop uit China komen. Iedereen kan daar boodschappen doen. Kans op BTW/invoerrechten? ik zal dat betalen met liefde want zelfs dan is er voldoende budget over voor een flinke doos sigaren, een paar nette biertjes een goeie bougie en 2 liter motorolie🤣 t.o.v. hetgeen aangeboden wordt binnen de landsgrens.

En nope, ik ben geen China gekkie. Ik bekijk het aangeboden spul met twijfelende blik en bij voorkeur gewoon org. HM. Maar als het uit balans is qua kosten... tsja dan ga ik voor een onderbouwd alternatief wat mij, tot nog toe, prima bevalt.

Ik zal proberen ff met je mee te zoeken vanavond/morgen, ook losse kopjes zijn er in overvloed.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:
Gooische Honda
4T-MSB regular
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...

Bericht door Gooische Honda »

Correctie mbt bovenstaand verhaal. Nog ff verdiept in betreffende site van de winkel der 4-takts. 'Hoe kan zo'n setje nu zo hoog zijn qua prijs'. Denk denk denk.. aah wacht ff ik heb een zgn 'tussentype' waar dit setje;

Afbeelding

op is gemonteerd, weet niet of deze afbeelding gewaardeerd wordt.. anders haal ik hem wel weg. Dat veranderd e.e.a. het is ff voor de beeldvorming.

Is er dan in China niets te koop voor ot... icm een juiste cilinder/zuiger combinatie. Daar heb ik geen ervaring in maar ik zou denken van wel. Al dan niet met een zuiger uit China of een aangepast exemplaar hier vandaan.

Ik denk dat mijn setje gewoon met zo'n hele grote schuit deze kant op is gekomen via zo'n kanaal ergens in een woestijn waar zo af en toe iets dwars in ligt.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Bericht door Wdaan »

ik kan me ook herinneren dat het goed betaalbaar was, maar toen ik een aantal dagen geleden keek kostte het een stuk meer. ik denk dat dat te maken heeft met het stijgen van de staalprijzen, kan me moeilijk voorstellen dat bovenstaande winkel de prijs met een goede 120piek omhoog gooit wegens verhoogde vraag. ik heb voor nu iig een c70 blok gevonden, de eigenaar weet er echter weinig van af. ik kan aan de fotos niet bepalen of het ot/nt is. dus dat zien we zaterdag.
nasi is meer mijn ding
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Gooische Honda schreef: 13 apr 2021 19:26 Correctie mbt bovenstaand verhaal. Nog ff verdiept in betreffende site van de winkel der 4-takts. 'Hoe kan zo'n setje nu zo hoog zijn qua prijs'. Denk denk denk.. aah wacht ff ik heb een zgn 'tussentype' waar dit setje;

Afbeelding

op is gemonteerd, weet niet of deze afbeelding gewaardeerd wordt.. anders haal ik hem wel weg. Dat veranderd e.e.a. het is ff voor de beeldvorming.

Is er dan in China niets te koop voor ot... icm een juiste cilinder/zuiger combinatie. Daar heb ik geen ervaring in maar ik zou denken van wel. Al dan niet met een zuiger uit China of een aangepast exemplaar hier vandaan.

Ik denk dat mijn setje gewoon met zo'n hele grote schuit deze kant op is gekomen via zo'n kanaal ergens in een woestijn waar zo af en toe iets dwars in ligt.
nee, die kits bestaan bij mijn weten enkel voor NT/china motoren. niet voor ot's.

reden hogere prijs is logisch. Er zijn namelijk wat externe factoren
-verhoogde importkosten door EU
-suez kanaal zat dicht, kosten voor leveranciers gaan omhoog
-...

en zeg zelf -100euro terwijl overal die kits meer waren, er was iets verkeerds
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Bericht door Wdaan »

[/quote]

nee, die kits bestaan bij mijn weten enkel voor NT/china motoren. niet voor ot's.

reden hogere prijs is logisch. Er zijn namelijk wat externe factoren
-verhoogde importkosten door EU
-suez kanaal zat dicht, kosten voor leveranciers gaan omhoog
-...

en zeg zelf -100euro terwijl overal die kits meer waren, er was iets verkeerds
[/quote]

https://4taktwinkel.nl/Cilinderset-met- ... op-70cc-OT
toch zijn ze te koop
nasi is meer mijn ding
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

akkoord, maar prijs is ook wel groot verschil. CMS heeft ook zo'n kitjes, DRP had die ook.
nu OT70 koppen gaan gewoon snel ook 150euro helaas :?
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Bericht door Wdaan »

Heb vandaag een c70 blok opgehaald. Maar ot of nt is mij niet duidelijk. Namelijk wel glijlagers maar toch het vermoeden dat het nt is. Kan ik deze kop niet gewoon gebruiken? Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nasi is meer mijn ding
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

glijlagers is OT voorzover ik weet. heeft het blok cdi of puntjes?
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Bericht door Wdaan »

lil schreef: 16 apr 2021 22:34 glijlagers is OT voorzover ik weet. heeft het blok cdi of puntjes?
Momenteel cdi, maar daar is weinig aan af te leiden omdat er vgm is gekloot met de ontsteking. Er lijkt in het Carter te zijn gezaagd om het te laten passen. En de diameter en 'diepte' van de dope komen overeen met die van m'n kapotte kop. Enige verschil is dat de kleppen een tikje kleiner zijn. Lijkt mij dat het dan gewoon kan, maar vraag het liever nog even na 😅
nasi is meer mijn ding
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

o als het er niet als originele cdi uitziet is het wel zeer waarschijnlijk OT
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Bericht door Wdaan »

lil schreef: 16 apr 2021 23:49 o als het er niet als originele cdi uitziet is het wel zeer waarschijnlijk OT
Wat een gedoe al die types 😅. Ik denk in ieder geval dat ik nu heb wat ik moet hebben. Dus de post mag dicht. Misschien is verplaatsen naar een 'sleutel categorie' een beter idee gezien er wel veel goede info is gedeeld.
nasi is meer mijn ding
KiP
postslet

Bericht door KiP »

Maar je hebt een goeie 50kop toch? was dit niet handiger?
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Als het 70kop is staat er op de kleppen een 7. Bij 50’s is dit altijd een inkeping (streepje)
Ooh ja, leuke. Plooi je kleppen van een 70lkop, 1 is niet meer leverbaar. Altijd dikke fun zoeken
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Ik ga hier maar niet vertellen dat er in 50 land ook zoiets als een tussentype bestaat. Verhoogt alleen maar de verwarring, want ik weet niet of er ook een tt 70 is...
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Bericht door Wdaan »

KiP schreef: 17 apr 2021 18:56 Maar je hebt een goeie 50kop toch? was dit niet handiger?
Waarschijnlijk wel. Maar terwijl dat besproken werd eerder in deze post had ik al een vervangend blok gevonden. En ook voor leuk geld, dus de keuze was toen snel gemaakt.
nasi is meer mijn ding
Plaats reactie