Waar komt dit kloppend geluid vandaan?
-
Knutselaer
- 4T-MSB beginner
- Bezit: SS50k3
SS50k1 oostenrijk
-
Knutselaer
- 4T-MSB beginner
SS50k1 oostenrijk
Re: Waar komt dit kloppend geluid vandaan?
Kop helemaal uit elkaar gehaald. Kleppen zijn niet krom en sluiten. Ik heb inmiddels een filmpje kunnen uploaden. Kan je het zelf horen
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Zuiger past perfect in de cilinder?
Zo ook de drie zuigerveren radiaal in hun groeven?
Pistonpenlager?
Big-end lager?
Dus alles dik binnen de tolleranties.
Controleer alles maar gewoon, moet toch nu.
En of die uitlaatklep de zuiger heeft geraakt kan je vanachter een scherm niet zien.
Ik zie wel een vreemde afdruk, kan ook licht(effect) zijn.
Dat kan je zelf het beste beoordelen.
Gr. Wim.
Pistonpenlager?
Big-end lager?
En of die uitlaatklep de zuiger heeft geraakt kan je vanachter een scherm niet zien.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
nee die afdruk op die uitlaatklep is overduidelijk precies exact hetzelfde als de afdruk op de uitlaatkant van de zuiger, ze raken elkaar daar, geen twijfel mogelijk.
dit kan komen door verkeerde kleptiming of een gebroken klepveer, of anders een te laag zittende kop vanwege te dunne of missende kop/voet pakkingen ofzo.
dit kan komen door verkeerde kleptiming of een gebroken klepveer, of anders een te laag zittende kop vanwege te dunne of missende kop/voet pakkingen ofzo.
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
De afruk van de klep denk ik ook te zien , omdat je aangeeft dat de klep niet krom is zal hij hem raken in bdp met de klep dicht. Dan zal je het moeten zoeken in de hoogte van de cilinder en pakkingen , welke kruk as zit er in ?
Het is iig geen nt kop.
Het is iig geen nt kop.
Hop hop gas dr op
alstie hem al raakt op bdp met de klep dicht dan raakt ie hem ook op het bdp tijdens de overlap, eerder zelfs. dus allereerst kleptiming checken. volgorde aanhouden van wat ik opgenoemd heb
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
nu eens stomme vraag
nieuw samengestelde motor. Waaruit komt de kruk van dat model nu? Het is 6V kruk, dus sowieso geen 12V want dan zou de piston eruit komen. Maar welke kruk wel dan?
nieuw samengestelde motor. Waaruit komt de kruk van dat model nu? Het is 6V kruk, dus sowieso geen 12V want dan zou de piston eruit komen. Maar welke kruk wel dan?
-
Knutselaer
- 4T-MSB beginner
SS50k1 oostenrijk
Kleptiming lijkt mij ok, de afstelling met nokkenastandwiel met “O” is nogmaals gecheckt. Ook ontsteking is volgens mij ok. De puntjes gaan open ongeveer 5mm voor de “F” waarbij het vliegwiel eentje is waarbij het mechanisme met een puntlasje is vast gezet. Ik neem aan dat de timing daarmee standaard is geworden. Of zou die nu permanent in standje vervroeging staan?
De ss start wel in 1x en loopt stabiel
-
Knutselaer
- 4T-MSB beginner
SS50k1 oostenrijk
De krukas is volgens mij een standaard honda krukas uit een conpleet overgenomen 6V-blok. Daarvan is alleen de 4-bak vervangen door een 5-bak.
die ontsteking maakt niet uit, maar die kleppen moeten vrij lopen. kan je het moment waarop de klep geraakt word ook voelen als je het vliegwiel met de hand draait?(bougie even verwijderen voor het gemak) en is dat bij iedere omwenteling of bij iedere 2e omwenteling? heb je trouwens ook al gekeken of de klepveer niet gebroken is?
Laatst gewijzigd door lil op 03 sep 2023 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Knutselaer
- 4T-MSB beginner
SS50k1 oostenrijk
Als ik het vliegwiel met de hand doordraai lijkt idd bij de 2e omwenteling iets van weerstand te voelen.lil schreef: ↑03 sep 2023 13:07 die ontsteking maakt niet uit, maar die kleppen moeten vrij lopen. kan je het moment waarop de klep geraakt word ook voelen als je het vliegwiel met de hand draait? en is dat bij iedere omwenteling of bij iedere 2e omwenteling? heb je trouwens ook al gekeken of de klepveer niet gebroken is?
De kop is gisteren volledig gedemonteerd. Niks kapot en gebroken. Kleppen ook ontkoold en kop van aanslag ontdaan en alles opniew gemonteerd.
Ook valt op dat het geluid iets minder is als ik de koppeling ingeknepen houd.
Heb je de video kunnen bekijken via de link?
aha, alleen tijdens de overlap dus. dat duidt toch op een verkeerde timing, en niet op een te hoge zuigerstand. check de feitelijke kleptiming op het oog, kopdekseltje los zodat je de overlap kan waarnemen, en een schroevendraaier in het bougiegat steken zodat je kan zien wanneer de zuiger precies bovenin komt te staan. de overlap moet precies in het midden staan als de zuiger in de bovenste stand staat. is dat niet zo terwijl alle stelpunten wel correct staan, ga dan na waardoor dat komt. wellicht heeft je blok zo'n opdonder gehad toen de versnellingsbak vastliep dat er iets verlopen is, ik denk misschien het distributietandwiel op de krukas, of gebroken vliegwielspie... kan vanalles zijn
Laatst gewijzigd door lil op 03 sep 2023 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Knutselaer
- 4T-MSB beginner
SS50k1 oostenrijk
Cilinder, kop, zuiger, carb zijn een set die goed gelopen heeft en nu op ander blok met krukas gemonteerd zijn.wim V8 schreef: ↑02 sep 2023 20:53 Zuiger past perfect in de cilinder?
Pistonpenlager?
Big-end lager?
Gr. Wim.
Misschien toch een verschil in krukas. Zie mijn andere opmerkingen
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Vergeet hem niet te zeggen dat hij het merkteken “T” op het vliegwiel moet gelijk zetten met “o” op de nokken as..
Hop hop gas dr op
ja maar als het vliegwiel niet goed op de as zit, of iets anders is verlopen, dan hebben al die merktekens geen zin meer. hij moet nu gewoon op het oog kijken of alles werkt zoals de bedoeling is. (ik negeer even een mogelijk sarcasme
)
overigens, voor wie die kut shorts van dat tering youtube niet kan zien zonder zo'n pleuris smartfoon; pak die stream hash uit de shorts link en plak hem aan een normale youtube link, dan kan je hem afspelen op een normale computer.
zie zo; https://www.youtube.com/watch?v=IzKVsD6uUPk
overigens, voor wie die kut shorts van dat tering youtube niet kan zien zonder zo'n pleuris smartfoon; pak die stream hash uit de shorts link en plak hem aan een normale youtube link, dan kan je hem afspelen op een normale computer.
zie zo; https://www.youtube.com/watch?v=IzKVsD6uUPk