SS50Z | herbouwen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
PickleRick
4T-MSB beginner
Bezit: Honda C50 (NT) (1997)
Honda SS50Z (1968)

Re: SS50Z | herbouwen

Bericht door PickleRick »

Dank voor alle reacties mensen!

Ik denk dat ik allereerst maar eens ga beginnen met het monteren van de achterbrug + voorvork + wielen om te kijken hoe recht de boel is. Indien alles recht ga ik verder bepalen hoe ik hem weer enigzins netjes ga maken. Indien krom, dan is de optie om voor een ander frame gaan wat meer voor de hand liggender.

Voor de poedercoater moet het frame inderdaad nog veel kaler, maar wilde eerst weten of het wel de moeite waard was voordat ik het ellebogen vet van de bovenste plank haal ;)
PickleRick
4T-MSB beginner
Bezit: Honda C50 (NT) (1997)
Honda SS50Z (1968)

Bericht door PickleRick »

Ik durf met 99% zekerheid te zeggen het officieel maar 1 frame is. Onderstaande foto laat zien dat de las niet van voor naar achter door loopt. Het oppervlak voelt aan de binnen- en buitenkant glad aan op de plek waar niet gelast is (rechts).

Afbeelding

Afbeelding
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

dat valt dan gelukkig weer mee. maar het frame kan idd wel krom zijn, maar dat kan je nog proberen te richten. achterwiel moet in lijn te brengen zijn met het voorwiel, vervolgens moet het achterwiel en achterbrug dan in lijn zijn met het frame, van bovenaf bezien. van achteren bezien mogen de wielen niet hellen tov elkaar en/of het frame, en hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de voorvork en achterbrug. tenslotte kijk je nog of voor en achtertandwiel in lijn zitten.(langs de ketting kijken vanaf achter)
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

PickleRick schreef: 30 aug 2024 13:51Voor de poedercoater moet het frame inderdaad nog veel kaler, maar wilde eerst weten of het wel de moeite waard was voordat ik het ellebogen vet van de bovenste plank haal ;)
Ik zou het lekker laten stralen door de poedercoater. Doen ze allemaal wel volgens mij.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Jurrien schreef: 30 aug 2024 15:37
PickleRick schreef: 30 aug 2024 13:51Voor de poedercoater moet het frame inderdaad nog veel kaler, maar wilde eerst weten of het wel de moeite waard was voordat ik het ellebogen vet van de bovenste plank haal ;)
Ik zou het lekker laten stralen door de poedercoater. Doen ze allemaal wel volgens mij.
Alleen voor het poedercoaten maken ze hem over het algemeen niet eerst strak.

Dus als die las er nu al zo uit zien en ze stralen het laatste vuil er uit en doen hem vervolgens poedercoaten dan zie je die las ook mooi terug aan het eind van de rit
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 30 aug 2024 19:55
Jurrien schreef: 30 aug 2024 15:37
Alleen voor het poedercoaten maken ze hem over het algemeen niet eerst strak.

Dus als die las er nu al zo uit zien en ze stralen het laatste vuil er uit en doen hem vervolgens poedercoaten dan zie je die las ook mooi terug aan het eind van de rit
en dan valt ie nog harder op.

sowieso Lil volgen... dus checken of alles recht is, dan lassen opkuisen en/of laten herdoen door een bekwame lasser. En als het met een tig gedaan is, dan heb je bijna geen werk van slijpen enz. (kvolg lessen lassen en zelfs na een halve module tig-lassen lukt me dat al vrij goed. Pijplassen is iets anders :oops: )
Plaats reactie