Dax ST70 gaat niet sneller dan 60km/u
Re: Dax ST70 gaat niet sneller dan 60km/u
ja ik zeg vaak kanker, dat klopt. en vergis je niet, ik heb ook mensen eraan verloren, maar ik weiger die kanker ziekte ook nog es invloed te laten hebben op hoe ik me uitdruk, en dat is waarom ik nog steeds stug kanker zeg, uit protest. dat is hoe ik daarmee om ga. maar ik haal het wel weg hoor, want respect opbrengen kan ik ook. maar dat je het effe weet, ik doe niks zomaar, hou daar ook maar es een keertje rekening mee, ik hoef niet iedere keer maar weer rekening te houden met andermans verwerkingsproblematiek.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
bon, mss nu gewoon terug ter zake. Met verwijten ed helpen we topicstarter niet verder.
Wat heb je al geprobeerd op dit moment?
Wat heb je al geprobeerd op dit moment?
Ik zal de kleurtjes dan maar achterwege laten zeker...
Alweer een tijdje geleden, maar vorige week nog wat geëxperimenteerd;
Kleppen afgesteld, inlaat was goed, uitlaat stond iets teveel open. Terug op 0.05 gezet maar ik merkte eigenlijk geen verschil.
Nokkenas timing staat ook juist.

De wanhoop nabij, ben ik dan maar eens langs gegaan bij een vage kennis die zich ook bezig houdt met Dax. Hij raadde mij aan om toch eens een grotere carb te proberen. Wie niet waagt, niet wint...
Hij had nog een PZ20 liggen en heb die er dan maar eens op gebouwd. Het verschil was echt opmerkelijk, meer koppel en acceleratie en (eindelijk) geraakte de brommer op hoge toeren. Ik heb er zowaar 74 km/u uit gekregen maar durfde niet langer door te gaan wegens inrijden...

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, ik had graag de brommer helemaal origineel gelaten. Maar tegelijk ben ik ook wel blij dat ik nu meer dan 6 km/u kan rijden. Voorlopig laat ik het hierbij.
Dus bij deze is mijn probleem dus opgelost
Bedankt voor alle hulp
Alweer een tijdje geleden, maar vorige week nog wat geëxperimenteerd;
-->Ik ben begonnen te spelen met tandwielverhoudingen, alle combinaties geprobeerd van voorste tandwiel 15 en 17 en achter 34 en 41. Weinig of geen resultaat...MrSinga schreef: ↑21 jul 2025 09:21 die vervangcarbu is zo'n replica originele. Die doen hun werk normaal goed op die brommers
41T is achteraan zeker niet origineel op een 70cc.
Kleppen staan zeker goed?
Nokkenas staat niet 1 tandje verkeerd? Want nieuwe cilinder steken en 1 tandje missen kan vaak maken dat ge niet in een hoger toerengebied geraakt. Ie topt dan af en dat hoor je ook wel.
Dus vliegwiel op T zetten en dan nokkenasdekseltje eraf. Normaal moet ie in de kop dan recht naar voren wijzen dat bolleke. Staat ie onder de inkeping, zet ze maar naar boven.
Kleppen afgesteld, inlaat was goed, uitlaat stond iets teveel open. Terug op 0.05 gezet maar ik merkte eigenlijk geen verschil.
Nokkenas timing staat ook juist.

De wanhoop nabij, ben ik dan maar eens langs gegaan bij een vage kennis die zich ook bezig houdt met Dax. Hij raadde mij aan om toch eens een grotere carb te proberen. Wie niet waagt, niet wint...
Hij had nog een PZ20 liggen en heb die er dan maar eens op gebouwd. Het verschil was echt opmerkelijk, meer koppel en acceleratie en (eindelijk) geraakte de brommer op hoge toeren. Ik heb er zowaar 74 km/u uit gekregen maar durfde niet langer door te gaan wegens inrijden...

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, ik had graag de brommer helemaal origineel gelaten. Maar tegelijk ben ik ook wel blij dat ik nu meer dan 6 km/u kan rijden. Voorlopig laat ik het hierbij.
Dus bij deze is mijn probleem dus opgelost
Bedankt voor alle hulp
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
je kunt proberen die carbu op de originele luchtfilter te monteren incl met een ander spruitstuk. Kennis heeft dat ook op z'n ST70 gedaan. Zit enkel een 85cc op en zo'n 18/20mm carbu. Gaat nog steeds max 80kmh hoor. Maar trekt wel wat vlotter op.
Nu als je denkt dat het enkel OT70's zijn. Ik heb een compleet originele NT70 en die gaat ook maar 65-70kmh.
Nu als je denkt dat het enkel OT70's zijn. Ik heb een compleet originele NT70 en die gaat ook maar 65-70kmh.