jongeeeeee da ga krasseeeee.Steve55 schreef:Ik heb om mijn rempedaal een slangklem gezet zodat hij weer strak staat en niet meer trilt dus...
goedkope oplossing
en sinds wanneer ben jij weer terug?
Nee, je pedaal gaat omlaag. Terug naar waar die stond toen 'ie nieuw was.Boele schreef:maar als je oplossing 2 toepast, dan komt je rempedaal toch veel hoger dan je stepje te staan..ivo215 schreef:Je pedaal heeft speling, want hij rammelt heen en weer.
Dus dan heeft je pedaal meteen 2 problemen:
1. De pasvorm van het pedaal op zijn as is uitgelubberd.
Remedie: vervang de as en het pedaal. De as vervngen is bij de SS/CD meestal een hels karwei omdat de bus die om die as zit altijd vastgerot zit en die as er alleen maar met de slijptol af te halen is. Dan ben je ook meteen je middenbok kwijt, en die zijn er niet meer dus die kan je ook niet nieuw kopen. Nee, er is ook geen imitatie te koop.
Een alternatief is een bus tussen de as en je rempedaal plaatsen waardoor de speling opgeheven wordt. Wil je helemaal gaaf doen dan zet je er een naaldlager tussen.
2. De veer die je pedaal omhoog moet houden hoort deze tegen het steuntje boven het pedaal aan te trekken. Dat doet hij bij jou niet.
Meestal is dat steuntje helemaal in het pedaal ingesleten. Dus dan zal je een kortere veer moeten nemen, of het steuntje of het pedaal daar dikker moeten maken.
Ik los het doorgaans op met een paar tie-wraps om het pedaal en het steuntje, dat vult het weer op.of zit ik nu verkeerd te denken?
even staan kijken, snap nu hoe je het bedoeld! goede tip, zelf ook maar eens oplossen!ivo215 schreef:Nee, je pedaal gaat omlaag. Terug naar waar die stond toen 'ie nieuw was.Boele schreef:maar als je oplossing 2 toepast, dan komt je rempedaal toch veel hoger dan je stepje te staan..ivo215 schreef:Je pedaal heeft speling, want hij rammelt heen en weer.
Dus dan heeft je pedaal meteen 2 problemen:
1. De pasvorm van het pedaal op zijn as is uitgelubberd.
Remedie: vervang de as en het pedaal. De as vervngen is bij de SS/CD meestal een hels karwei omdat de bus die om die as zit altijd vastgerot zit en die as er alleen maar met de slijptol af te halen is. Dan ben je ook meteen je middenbok kwijt, en die zijn er niet meer dus die kan je ook niet nieuw kopen. Nee, er is ook geen imitatie te koop.
Een alternatief is een bus tussen de as en je rempedaal plaatsen waardoor de speling opgeheven wordt. Wil je helemaal gaaf doen dan zet je er een naaldlager tussen.
2. De veer die je pedaal omhoog moet houden hoort deze tegen het steuntje boven het pedaal aan te trekken. Dat doet hij bij jou niet.
Meestal is dat steuntje helemaal in het pedaal ingesleten. Dus dan zal je een kortere veer moeten nemen, of het steuntje of het pedaal daar dikker moeten maken.
Ik los het doorgaans op met een paar tie-wraps om het pedaal en het steuntje, dat vult het weer op.of zit ik nu verkeerd te denken?
Want het afgesleten steuntje en de deuk in het pedaal vul je dus op.