De C70 van mijn vader en Skyteam Cobra

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: De C70 van mijn vader en Skyteam Cobra

Bericht door lil »

die zal jij niet vinden want de duurmaakschuur is je allang voorgeweest en heeft alles opgekocht en vraagt nu voor alles de hoofdprijs waardoor er precies niks meer op vooruit te gaan valt voor iedereen behalve voornoemde die met ze vette reet op de berg gewilde zooi zit voor de centen.
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Je kunt tegenwoordig via hem bieden op die japanse sites, kun je zelf invullen wat het maximaal mag gaan kosten ;)
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

nou bied maar es lekker laag dan, dat je zelf nog een beetje fatsoenlijke marge overhoud. ik kan je nou al zeggen dat dat hem niet gaat worden, want als er echt nog eentje is voor een hele lage prijs dan pakt hij em gewoon alsnog voor zichzelf hoor, ipv dat ie hem voor die prijs naar jou laat gaan, wat dacht je nou werkelijk?...
of je moet het allemaal helemaal zelf doen en hem zelf gaan halen en zo, maar de spoeling begint ook daar allengs dunner te worden met al die typische haantjedevoorste aasgieren. je bent echt te laat hoor, de beste krenten zijn al overal goeddeels uit de pap gehaald en tot reetkussen gemaakt.

nee, stop maar gewoon het nodige geld in je huidige project, anders is wat je er al in gestopt hebt voor niks geweest, en het maakt ook geen verschil meer met eender welke andere optie. voor winst hoef je iig niet meer te doen, tis puur voor je plezier.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 13 jul 2024 22:09 die zal jij niet vinden want de duurmaakschuur is je allang voorgeweest en heeft alles opgekocht en vraagt nu voor alles de hoofdprijs waardoor er precies niks meer op vooruit te gaan valt voor iedereen behalve voornoemde die met ze vette reet op de berg gewilde zooi zit voor de centen.
Ach gut, el cheapo zit weer op zijn preekstoel.
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Vandaag 70km zonder problemen gereden! :)
KiP
postslet

Bericht door KiP »

nielspbr schreef: 14 jul 2024 12:14
lil schreef: 13 jul 2024 22:09 die zal jij niet vinden want de duurmaakschuur is je allang voorgeweest en heeft alles opgekocht en vraagt nu voor alles de hoofdprijs waardoor er precies niks meer op vooruit te gaan valt voor iedereen behalve voornoemde die met ze vette reet op de berg gewilde zooi zit voor de centen.
Ach gut, el cheapo zit weer op zijn preekstoel.
El cheapo is gewoon een zure zeikerd.
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Larsvm schreef: 14 jul 2024 15:22
Vandaag 70km zonder problemen gereden! :)

En dat is met de 78 sproeier?
Kleur bougie?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Ja dat was met de 78, ik heb daarna niet meer naar de bougie gekeken
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Ik ben al een tijdje bezig om de knipperlichten van mn C te fixen, ze hebben t nooit echt lekker gedaan. Na een lange tijd zoeken waarom ze zo zachtjes brandden ben ik tot de conclusie gekomen dat de lampjes te veel van mn accu vragen. Het zijn 18 watt lampjes die dan samen 6A zouden trekken, terwijl ik een 4A accu heb. Klopt deze conclusie, en zo ja, hoeveel watt lampjes moet ik dan wel hebben?
SS50-Maarten
4T-MSB regular
Bezit: SS50 1977 rood bromfiets
SS50 1974 goudkleurig motorfiets

Bericht door SS50-Maarten »

Larsvm schreef: 17 sep 2024 20:32 Ik ben al een tijdje bezig om de knipperlichten van mn C te fixen, ze hebben t nooit echt lekker gedaan. Na een lange tijd zoeken waarom ze zo zachtjes brandden ben ik tot de conclusie gekomen dat de lampjes te veel van mn accu vragen. Het zijn 18 watt lampjes die dan samen 6A zouden trekken, terwijl ik een 4A accu heb. Klopt deze conclusie, en zo ja, hoeveel watt lampjes moet ik dan wel hebben?
Nee, die conclusie klopt niet. Je hebt geen 4A accu maar een 4Ah accu. Dat betekent ongeveer dat je accu 4 Ampère stroom kan leveren gedurende een uur. De piekstroom die de accu kan leveren is echter veel hoger, daar zit het probleem niet. Hoewel volgens mij 15W lampjes wel een aanbevolen sterkte is.

Het probleem zit eerder in een niet goed opgeladen accu, wat weer kan komen doordat je rijdt met je licht aan waardoor bijna alle stroom naar de verlichting gaat en weinig naar het opladen van de accu.. Of in matige massacontacten.
En ik denk ook eigenlijk dat het 6V elektrische systeem niet bepaald garant staat voor echt fel knipperende gloeilampjes. Ik zie hetzelfde bij mijn SS50 die nog op 6V draait. Een ander knipperlichtrelais, 6V en geschikt voor LED lampjes, in combinatie met led lampjes is misschien een uitkomst.

Dat is althans mijn indruk van het probleem, ik zit eigenlijk met hetzelfde. Mijn andere SS50, omgebouwd naar 12V CDI, doet het al veel beter.
Heppie met kleppie! :D
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Je had gelijk, accu was plat. T lijkt inderdaad erg precies te komen bij t 6v systeem
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Ik ben bezig om t blokje van de C een beetje op te knappen, oliezeefje vervangen etc. T blokje heeft vrij lage compressie, de uitlaatklep lijkt te lekken, er komt "wind" vanaf bij de compressieslag en hij is niet vloeistofdicht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zowel de klep als de zitting hebben plekjes, maar deze zijn vrij oppervlakkig. Kan ik dit gewoon slijpen? Of heb ik een nieuwe klep nodig en moet de zitting gefreesd worden?
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Schoonmaken&inslijpen.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Best veel harde creosoot rond de klepgeleider op de klep en inde verbrandingskamer te zien.
Dit hoort allemaal lichtbruin-grijs te zijn.
Daardoor ga ik er vanuit dat de klepgeleider motorolie binnen de uitlaatpoort trekt
bij gas loslaten. Contoleer de maten/speling/tollerantie van de klepgeleider tov klepsteel.
Zoek de fabrieks opgegeven tolleranties ergens online en meten maar.
Anders is dit binnen aantal 1000km weer terug.
Contoleer natuurlijk ook de zuiger/cilinderset, opmeten micrometer svp. ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Larsvm
Frequent 4T-MSB visitor
Skyteam Cobra

Bericht door Larsvm »

Er lekt idd olie, de klep was van binnen ook vettig. De verbrandingskamer was wel droog. De zuiger en cilinder zijn minder dan 2000km oud, en die zwarte meuk zat er daarvoor ook al, dus ik neem aan dat de zuiger en cilinder nog goed zijn? Ik heb niet de spullen om dit op te meten, op t eerste oog lijkt het me goedkoper om de hele boel te vervangen dan om zon micrometer te kopen. Moet ik dan de klep, klepgeleider+Oring en de klepseal vervangen?
Plaats reactie