Ben overigens nog steeds bezig met het blokje opnieuw op te bouwen, nou ja, heb ook andere dingen te doen natuurlijk. En moest spullen bestellen. Had ik een koppaking van een nieuw type, is toch net niet hetzelfde.
Inmiddels onder garantie een andere oliepomp gekregen, eentje die wél soepel draait.
Iemand zei me nog dat een verstopte uitlaat ook zorgt voor meer weerstand en meer warmte. En dan denk ik: Heb wel een uitlaatpakking er tussen gedaan die eerst ontbrak (en ondanks dat nog behoorlijk goed afsloot).
Dus de uitlaat moet ik ook nog even bekijken of die niet (een beetje) verstopt zit.
Warmloper SS50 (10x inmiddels)
- SS50-Maarten
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50 1977 rood bromfiets
SS50 1974 goudkleurig motorfiets
Re: Warmloper SS50 (10x inmiddels)
Heppie met kleppie! 
- SS50-Maarten
- 4T-MSB regular
Heppie met kleppie! 
- SS50-Maarten
- 4T-MSB regular
Vrijdag was het mooi weer om de Honda's uit de winterslaap te halen.
Van beide de banden op spanning gebracht, accu's gecontroleerd, gestart en klein blokje om gereden.
Van de rode de binnendemper van de uitlaat eruit gehaald. Deze bleek niet verstopt. (denk aan de warmlopers). Boutje dat de demper moest vasthouden was bij de vorige eigenaar al vastgerot en afgebroken. Netjes uitgeboord, nieuwe schroefdraad getapt en weer vastgezet met nieuw boutje.

Had een nieuwe demper op MP gescoord. Paste er niet in. Moet nog eens nameten waarom niet.

Van beide de banden op spanning gebracht, accu's gecontroleerd, gestart en klein blokje om gereden.
Van de rode de binnendemper van de uitlaat eruit gehaald. Deze bleek niet verstopt. (denk aan de warmlopers). Boutje dat de demper moest vasthouden was bij de vorige eigenaar al vastgerot en afgebroken. Netjes uitgeboord, nieuwe schroefdraad getapt en weer vastgezet met nieuw boutje.

Had een nieuwe demper op MP gescoord. Paste er niet in. Moet nog eens nameten waarom niet.

Heppie met kleppie!