CD50
-
luuk006
- Frequent 4T-MSB visitor
Volgens mij begrijpen jullie me niet zo goed.
punt 1) Accu nog niet aangesloten
Punt 2) Alleen de draad die er voor zorgt dat het licht brand laad de
accu nu nog op dus de draad die er voor zorgt dat de accu
laad zonder licht nog niet.
Punt 3) Volgens mij klopt het dan wel aardig wat ik heb aangesloten
omdat als ik de andere laadstroom voor licht uit aansluit de
knippers het dan ook doen zonder licht. en als er dus stroom
op het laadmechanisme staat gaat er ook stroom naar de
knippers. heb ik gelijk? zo niet ff aangeven. en ik zet mijn accu
er niet zomaar op, anders breek ik hem miss af.
ik hoop zo duidelijker te zijn en ook nog een filmpje, alleen in het donker dus let op de lampjes. ik ben net de brandweer ofzo!
http://nl.tinypic.com/player.php?v=flvw40&s=5
punt 1) Accu nog niet aangesloten
Punt 2) Alleen de draad die er voor zorgt dat het licht brand laad de
accu nu nog op dus de draad die er voor zorgt dat de accu
laad zonder licht nog niet.
Punt 3) Volgens mij klopt het dan wel aardig wat ik heb aangesloten
omdat als ik de andere laadstroom voor licht uit aansluit de
knippers het dan ook doen zonder licht. en als er dus stroom
op het laadmechanisme staat gaat er ook stroom naar de
knippers. heb ik gelijk? zo niet ff aangeven. en ik zet mijn accu
er niet zomaar op, anders breek ik hem miss af.
ik hoop zo duidelijker te zijn en ook nog een filmpje, alleen in het donker dus let op de lampjes. ik ben net de brandweer ofzo!
http://nl.tinypic.com/player.php?v=flvw40&s=5
-
luuk006
als jij je accu eraf haalt, dan laad de brommer die laadstroom er nog wel heen. die gaat dan direct naar de knippers. dan gaan je knippers dus ook branden. en omdat je geen accu als basis hebt, vragen de knippers de stroom van de lampen en gaan deze dus in tegenovergestelde richting knipperen. dus als de knipper fel is, dan is de lamp zwak. is de lamp fel, is de knipper door zijn knipperrelais zwak.
klopt dit zonbeetje? en ik meet morgen wel ff wat door, zodat ik weet welke spoel sterk is (combinatie accu en licht) en welke zwakker(alleen laadstroom acuu) klopt dit een beetje wat ik zeg. want ik doe alles een beetje uit logica van mijzelf
klopt dit zonbeetje? en ik meet morgen wel ff wat door, zodat ik weet welke spoel sterk is (combinatie accu en licht) en welke zwakker(alleen laadstroom acuu) klopt dit een beetje wat ik zeg. want ik doe alles een beetje uit logica van mijzelf
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ja jee, ik heb een paar posts gelden uitgelegd hoe je de accu in je systeem hoort aan te sluiten. Je knippers worden niet voor niets door de accu gevoed. Dat de hele boel bijna uitgaat met knipperende knippers lijkt me logisch. We kunnen hier nog 12 pagina's over doorlulen, maar sluit nou gewoon de boel aan zoals het hoort. Dat zal best wat werk zijn als er een knipper in je draadboom zat, maar het is de enige manier om het fatsoenlijk te laten werken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- gerbrandicus
- Astrealover
Het klopt ook wel wat je zegt, als je nu gaat knipperen trekken je knippers de prik van je lampen weg, idd logisch.
Als je gewoon ff een accu erin hangt en de boel aansluit zoals op het draadschema dan is het klaar. Accu kan je ook uit zo'n lamp trekken die je vaak goedkoop bij bouwmarkten of bij de Aldi kan halen. 12V lampje, maar 6V accu, lekker cheap.
En verlichting brandt bij onze bakken nooit over de accu (bij US modellen wel), misschien lijkt dit zo vanwege de groene draad, maar dat is gewoon massa.
Als je gewoon ff een accu erin hangt en de boel aansluit zoals op het draadschema dan is het klaar. Accu kan je ook uit zo'n lamp trekken die je vaak goedkoop bij bouwmarkten of bij de Aldi kan halen. 12V lampje, maar 6V accu, lekker cheap.
En verlichting brandt bij onze bakken nooit over de accu (bij US modellen wel), misschien lijkt dit zo vanwege de groene draad, maar dat is gewoon massa.
-
luuk006
net ff buiten gemeten, de gele zonder wat aangesloten is wisselstroom(tuurlijk) en is 4.5volt al hij stationair loopt, hetzelfde geld voor de witte. dus ik denk dat ik een aparte ontsteking heb(uit het blok komen een witte, gele, zwarte en een groenrode) en dat ik de accu direct op spoel moet aansluiten en er eerst een gelijkrichter ertussen zetten.
wie weet hoe dit in godsnaam moet. groeten luuk
wie weet hoe dit in godsnaam moet. groeten luuk
- gerbrandicus
- Astrealover