Nieuw hier

Hier kun je praten over je honda.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Re: Nieuw hier

Bericht door Kippenverver »

Eric schreef:Ooit was dat een c en nu is hij erg leuk.

Vraag me af hoe ze het gedaan hebben met de benzine toevoer.
Frame dichtgelast wellicht, best leuk gedaan trouwens.
Ga heen en vereenvoudig u!
four
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door four »

zullen ze wel op briljant brute japsteil door het frame heen hebben laten lopen, dat zwarte geval dat voor een carterdeksel o.i.d. moet doorgaan bied volgens mij genoeg ruimte om een slang door te laten lopen. Leuk bedacht iig 8-)
(je moet er alleen niet mee gaan crossen zo te zien)
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...
Willem2
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Willem2 »

NIX schreef: Mooi dit Ss/CD blokje oplappen en het ding mooi eighties houden.
Ik zou toch graag weer een halfautomaat hebben, zoals er orgineel op zat. Is dit echt een heel ander blok, of kan dit blok weer terug gebouwd worden? Ik weet zeg maar niets van Honda's, dus als dit een domme vraag is, sorry, maar graag uitleg.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Dat is gewoon terug te bouwen, moet je de schakelas even vervangen voor de goede (heb ik eventueel voor je), andere koppeling + carter erop en klaar.
Ga heen en vereenvoudig u!
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

how how...

niet als er een ss 4 bak in zit. dan ontkoppelt ie niet genoeg bij het in de vrij zetten, wegens de ''haleve keer klikken''

kijk eens wat er op het bloknummer staat ?(dus onder het voortandwiel tandwiel zegmaar) of hoeveel versnellingen hij heeft...

of voordat je geld er in steekt? gaat het blok rond? heeft ie compressie? enzovoorts, anders is het waarschijnlijk goedkoper een standaard c50 blokje als basis te pakken.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

En goede C50 blokjes zijn zat te krijgen. Mogelijk kun je je 4 bakblokje zelfs ruilen. Eventueel heb ik nog wel een paar C90 doortrapbakken liggen. Zijn ook semi 30bakken, alleen 0123 in plaats van 1023 zoals de NL C blokjes oorspronkelijk zijn. Net wat je wil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Willem2
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Willem2 »

niek is ik schreef:how how...

niet als er een ss 4 bak in zit. dan ontkoppelt ie niet genoeg bij het in de vrij zetten, wegens de ''haleve keer klikken''

kijk eens wat er op het bloknummer staat ?(dus onder het voortandwiel tandwiel zegmaar) of hoeveel versnellingen hij heeft...

of voordat je geld er in steekt? gaat het blok rond? heeft ie compressie? enzovoorts, anders is het waarschijnlijk goedkoper een standaard c50 blokje als basis te pakken.
Bloknummer begint met ss50E, een ss blok dus?
Willem2
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Willem2 »

NIX schreef:En goede C50 blokjes zijn zat te krijgen. Mogelijk kun je je 4 bakblokje zelfs ruilen. Eventueel heb ik nog wel een paar C90 doortrapbakken liggen. Zijn ook semi 30bakken, alleen 0123 in plaats van 1023 zoals de NL C blokjes oorspronkelijk zijn. Net wat je wil.
c90 bak, is dat dan een 90 cc? En wat maakt 0123 of 1023 voor verschil?
four
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door four »

ja, en 0123 e.d. is het schakelpatroon waarbij de 0 voor de neutraal staat. bij 0123 moet je bijvoorbeeld denken aan alles naar beneden schakelen, bij 1023 is het bijvoorbeeld 1 omlaag, de rest omhoog waarbij de neutraal tussen de eerste en 2e versnelling zit, dit hangt overigens van het blok af. Een ss/cd 4bak heeft normaal gesproken 10234
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Sterker, een doortrapbak kun je van 3 naar vrij trappen in stilstand. Een Nl bak moet je omhoog in 1 zetten en bij overschakelen naar 2, 2x trappen om in de 3 te komen. Bij een 4-bak zit de vrij ook tussen 1 en 2, maar daar hoef je om te schakelen van 1 naar 2, maar 1x te trappen (omhoog bij een 4-bak). De vrij moet je vaak een beetje zoeken. Daarom is het ook eigenlijk geen goed idee om een semi koppeling op een normale SS of CD 4-bak te zetten. Je gaat de vrij nooit meer vinden.
Willem2
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Willem2 »

Dus een 0123 is het meest logisch/best?
Een c90 bak gaat het niet worden, er moet nog een kenteken op, maar misschien laat ik 'm wel keuren met dit blok, of gaat dat niet lukken?

Bedankt voor de uitleg!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Met bak bedoel ik een versnellingsbak. Die past in alle carters voor onze blokjes. Wat voor topend (50/70/90cc) je erop zet mag je helemaal zelf weten. Als je graag wil, bouw ik wel een C90 semi bak en koppeling en kap over in je huidige blokje. De oude 4-bak blijft dan hier liggen. Kijk ik meteen even of je kruk nog meekan en hoe je cilinder en zuiger eraan toe zijn. C90 bakken zijn heerlijke dingen, ook al ben ik eigenlijk nog nooit een gare C50 bak tegengekomen. SS en CD bakken zijn wat kwetsbaarder en daardoor vaker toe aan wat onderhoud/reparaties. Voordeel van een C70 of C90 bak ten opzichte van een C50 bak is het schakelpatroon waardoor je met 1 klik van 1 naar 2 en andersom kunt gaan. Maar het hangt van je voorkeur af. Er zijn er hier ook die vinden dat een NL C perse 1023 moet schakelen.

In principe zou je C met dit blok gewoon gekeurd moeten kunnen worden. Neem de technische gegevens van een CD of SS (net wat er bij jou onder hangt) mee en het is zeker ok. Ikzelf heb laatst een XL gekeurd met een CB blokje eronder, boeide totaal niet.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

Willem2 schreef:

jep, een ss50 E, dat houd in Duits 5 bak... of de 5 bak er nog in zit ? vast niet, zou te mooi zijn.
Daarom, test de versnellingen eens !

waarom hoor ik niemand alarm slaan bij dit blok nummer?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

niek is ik schreef:
Willem2 schreef:

jep, een ss50 E, dat houd in Duits 5 bak... of de 5 bak er nog in zit ? vast niet, zou te mooi zijn.
Daarom, test de versnellingen eens !

waarom hoor ik niemand alarm slaan bij dit blok nummer?
warschijnelijk hebben ze geen heftige espresso gehad dat ze nog half liggen te slapen

ga er maar niet van uit dat die bak er nog in zit
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Plaats reactie