tt cilinderkop, welke vorm?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
lowrider
4T-MSB addict

Re: tt cilinderkop, welke vorm?

Bericht door lowrider »

Henk Veen schreef: Van C90 weet ik niets, maar je zou de partslist van CMS eens naast elkaar kunnen leggen. Ik gok: de koppeling van de C50NT is gelijk aan de C90NT. Waarom zouden ze verschillend zijn? Komt meer kracht op? Verschillen de veren? OT koppeling is wel heel anders.
c50 nt en c90 nt koppelingen zijn gelijk. C90 heeft alleen meer schijfjes (lees:gewichtjes).
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

En die zijn dan weer hetzelfde als OT dax (zelfde aantal tandjes)
Ga heen en vereenvoudig u!
mirjam
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mirjam »

huallo allen,

Dit alles begrijpt ik niet..TT kop, gk4, gn2.....wat is dat allemaal. Kan iemand mij dit uitleggen?

Mvg
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

NT koppeling, hoe te herkennen:

OT:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-HON ... ccessories

huis is geheel rond, zonder inhammen. De afdek kap van je centrifugaal filter heeft 3 boutbevestigingkjes.

De NT koppeling:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2002-HON ... ccessories

heeft inhammen in het huis, dus is niet geheel egaal rond als OT... en de centrifugaal filter afdek kap heeft 4 boutbevestigingkjes.(andere vorm als ss/cd hand koppeling)

Dan het verschil tussen een NT50, NT70 en NT90 koppeling, de 4 gewichtjes die je op het ebay plaatje openliggende huis ziet, daar zit verschil in.(al brengt dit ebay plaatje me in twijfeling)
Wat ik voorheen altijd dacht is, NT c90 is 4 gewichtjes, en NT 50 is 2 gewichtjes(heb 2 NT 50 koppelingen open gehad en die hadden er maar 2) de c90 koppelingen die ik open heb gehad hadden er 4. Dus nu was de theorie, 2 gewichtjes is NT50, 4 gewichtjes NT 90... en wat nt c70 betreft? geen idee nooit opengehad, maar mijn logica zij 3 gewichtjes.

Maar nu haalt het ebay plaatje(waarbij staat xr50) mijn verhaal onderuit. misschien licht dat aan het feit dat xr/crf voor de cross bedoelt zijn en daardoor met een andere koppeling zijn uitgerust als andere nt 50 blokjes(zoals c50, zb, nt dax) maar wie zal het met zekerheid weten? misschien staat er ook wel iets fout in mijn geheugen...

Dan verschilt het aantal tandjes van de tandwielen van een nt50 koppeling en die van een NT90 koppeling(nt 90 heeft zoals joost zij, evenveel tandjes als OT50) dus ook de eind overbrenging. Hoeveel tandjes welk tandwiel heeft, weet ik zo uit me hoofd niet.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
mirjam
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mirjam »

O zo....dacht nog aan een TT50 maar dat is een stoter brum.

Wat zijn ongeveer de jaargangen en wat zijn grof weg de verschillen? Ik weet dat een ZB blok helemaal anders is. Is dat een TT of NT?

Mvg
niek is ik
4T-MSB heilige

als je even geduld hebt dan kun je het straks allemaal terug lezen, we zijn er namelijk een FAQ voor aan het opstellen.

Zb is inderdaad NT met gk4 kruk en top-end...
mirjam
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mirjam »

OK mooi.
Henk Veen
4T-MSB regular
Bezit: C50c C50dv Novio

Bericht door Henk Veen »

mirjam schreef:O zo....dacht nog aan een TT50 maar dat is een stoter brum.

Wat zijn ongeveer de jaargangen en wat zijn grof weg de verschillen? Ik weet dat een ZB blok helemaal anders is. Is dat een TT of NT?

Mvg
Jaargangen globaal:
<1981 OT
<1984 TT (ongeveer denk ik)
>1984 NT

TT is dus maar een korte periode in de handel geweest. Ik ken ze eigenlijk alleen maar als Engelse types.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

En daar had je dan ook weer 2 types in, de ''oude tussen'' en ''nieuwe tussen'' types, de eerste met punten en de tweede met CDI. Om het geheel lekker onoverzichtelijk te maken :mrgreen:
Ga heen en vereenvoudig u!
Henk Veen
4T-MSB regular
Bezit: C50c C50dv Novio

Bericht door Henk Veen »

Bedoel je dat er GB2 blokken met punten zijn geweest? Dat moet dan in 1980 of zo geweest zijn.
niek is ik
4T-MSB heilige

tt-blokken met punten, tja wat versta je onder TT...

ik zie TT als een type Cee niet als blok, en van de tussentype cee zijn er versie's geleverd met 6v onsteking(en vaak ook electro start) vaak hebben deze wel een gb2 zuiger/kop...

GB2 zie ik ook niet als een type blok, volgens mij moet je het opsplitsen in NT blok met gk4 kruk en top-end en NT blok met gb2 top end en kruk.

en ja gb2 zuiger en kop zijn op ot50 kruk geleverd, ook op de laatse 6v z50'r s...

wat betrefd jaartallen en wat wanneer geleverd, daar zit geen logica/volgorde in.
zo is een zb in 88 met gk4 top-end geleverd, terwijl in 88 de monkey met 6v blok werd geleverd(de white special bijvoorbeeld)
en zo is mijn nt blok, met gb2 kruk en top-end afkomstig van een belgische tussentype Cee uit 1982...

Wat betrefd de honda NT faq, ik was een heel eind, toen ging er iets mis, en was ik alles kwijt :x

dus ben bang dat die er pas komt nadat ik over 3 maanden terug ben uit amerika... teminste van mijn kant uit.
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

heb het zaakje inelkaar gezet, met een gb2 kruk, een 126 zuiger, en een bamikop, de zuiger stak 1 a 1,5mm boven de cilinder uit..... :?
heb het toch zo in elkaar gezet(zo van de pakking zit er ook nog tussen :| ), en gisteren liep het zonder tikken, nu na een nachtje afkoelen en opnieuw warmrijden tikt het een beetje...... :cry:
dus toch nog maar een keertje de kop+cilinder eraf en 2 voetpakkingen erbij proppen.
jammer maar helaas pindakaas.
wel weer wat geleerd. :mrgreen:
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Draai een halve mm van de zuiger af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

heb geen draaibankdinges tot mijn beschikking.
en ook geen dax die rijd, waar ik achterop kan zitten en de zuiger over de grond slepend kan afschuren.
maar mischien komen de kleppen wel tegen de zuiger....morgen weet ik waarschijnlijk meer, als de kop er weer af is.
brommer staat gelukkig weer hoog, droog en vooral warm op de 1e verdieping in de berging.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
Plaats reactie