MrSinga schreef:mja, rij nooit op continental met auto'sapae01 schreef:De P heb ik indertijd op Metzelers gezet. Veel grip leek me prima, veel slijtage onbelangrijk. Met al dat gewicht achter kan een P wel goede plakbandjes gebruiken.
@MrSinga: voor auto's zeggen ze ook dat Continental uitstekend is, maar ik vind het onbruikbare rotzooi.
altijd Michelin
op m'n Saxo vroeger ooit continentals gehad, leuke bandjeshebben er welgeteld 2 weken op gezeten. Bocht die ik met m'n "versleten" Michelins aan een mooie snelheid kon nemen, mocht ik serieus bijsturen om bij dezelfde snelheid met die continentals niet in het decor te zitten.
![]()
Sindsdien Michelin, nuja. Op een Transporter en nu een Caravelle wil je ook wel bandjes die snel en last kunnen hebben.
over continental auto banden ben ik ook niet echt te spreken. heb op het moment sportconact 3 banden er onder zitten maar ze voelen lang niet zo fijn aan als dunlop sport sp banden.
ook vind ik de continental banden meer lawaai maken, minder grip hebben. de auto heeft meer last van sporen in de weg.
over een paar maanden komen er mooi dunlop sport sp banden op pirelli p zero banden op.
als schijnen er wel 10" continental banden te zijn speciaal voor de daxen en con soorten die zeer goed schijnen te plakken.
ik dacht dat het de continental twist was. zou je bij onze duitse vrienden moeten zoeken welk type dat presies was of misschien zegt onze brommerende wikipedia niels pbr het wel.