het relais bepaald welk wattage lampen in je bollen en teller moeten.
kijk even op het relais, daar staat een xw + w waarde op, dat zijn de waarden van je 2 bollen/kant en teller samen.
Als dat afwijkt doet ie rare dingen.
Aansluiten cdi en 12v voor CB50
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Re: Aansluiten cdi en 12v voor CB50
grote klappen, snel thuis
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
of als de batterij te plat is, dan heb je ook wel prijs. Of slechte massa waardoor ipv enkel pinkers ook andere lichten mee gaan knipperen 
-
Wzhondacb50j
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Cb50J uit 1980
Nogmaals veel dank voor de goede adviezen! Zoon is vandaag op pad geweest met zijn brommer en het werkt! Nu alleen nog relais vervangen zodat knipperlichten het doen maar dat moet vast lukken.
Hopelijk heeft hij er veel plezier van mede dankzij jullie hulp!
-
MonkeyMike
- Bezit: Skyteam PBR
Fijn dat het werkt!Wzhondacb50j schreef: ↑12 sep 2025 20:50 Nogmaals veel dank voor de goede adviezen! Zoon is vandaag op pad geweest met zijn brommer en het werkt! Nu alleen nog relais vervangen zodat knipperlichten het doen maar dat moet vast lukken.
Wat was de oplossing? Daar kan een toekomstige lezer misschien wat van leren.
-
Wzhondacb50j
- Bezit: Cb50J uit 1980
Excuus, wat late reactie. Wat ik heb gedaan is het volgende:
CDI poorten middenonder en linksonder aangesloten op massa.
Witgele draad uit laadspoel gesplitst. 1 naar de witte draad van spanningsregelaar en 1 draad naar de gele van de draadboom. De gele draad van spanningsregelaar ook op dit punt (geel draadboom en afsplitsing van de witgele uit laadspoel) aangesloten.
Alleen knipperlichten doen het dus nog niet, maar ik vermoed dat relais stuk is gegaan (omdat ik ook alle lampjes heb moeten vervangen omdat eerst de spanning te hoog werd door het ontbreken van de verbinding met geel / wit / witgeel).
CDI poorten middenonder en linksonder aangesloten op massa.
Witgele draad uit laadspoel gesplitst. 1 naar de witte draad van spanningsregelaar en 1 draad naar de gele van de draadboom. De gele draad van spanningsregelaar ook op dit punt (geel draadboom en afsplitsing van de witgele uit laadspoel) aangesloten.
Alleen knipperlichten doen het dus nog niet, maar ik vermoed dat relais stuk is gegaan (omdat ik ook alle lampjes heb moeten vervangen omdat eerst de spanning te hoog werd door het ontbreken van de verbinding met geel / wit / witgeel).