Eind mei een S50 te koop zien staan op het wereldwijde web. Redelijk wrakkig, maar ik zocht een goedkoop projectje om dagelijks mee te kunnen rijden. Gekocht voor weinig en met motorpapieren.
Dan maar meteen de moter onder handen genomen. Het blok had 11066,6km maar door de oude olie en 30? jaar stalling wilde ik veilig spelen. De zuiger zat vast dus heb ik er een 70cc kit op gemonteerd . Daarna een paar liter mazout om alles te kuisen . In totaal 3 dagen met het onderblok bezig geweest. Daarna was er scoutskamp , hete zomer , veel drinken . Dus echt doordoen zat er niet in.
Daarna volledige remmerij en carburateur ge-ultrasoonreinigd. Alles remt perfect nu. Carburateur revisiekit gekocht , nieuwe originele koppelingskabel en voorremkabel. Nieuwe achterband gevonden in Wellen die op de originele geleek.
Dan twee weken geleden de uitlaat herstelt met een donor stuk van een s50 uitlaat ( ook gevonden in Wellen ) . Die was achteraan rot en de bocht was ook weg, maar die had ik dus. Verder zit er nog een stuk OT c90 uitlaatbocht in en een ss50 halfhoge uitlaatbocht.
Dit was de uitlaat toen ik hem kocht. Geen detailfoto's van de uitlaat nu.
Dan een kettingkast gekocht via ebay. Maar achteraf gezien beter niet gedaan. Veel mogen aanpassen en masseren om hem toch redelijk goed passend te krijgen.
Gisteren zijn eerste rit gereden ( eigen organisatie ) en ik kwam tevreden aan de aankomst.
Motorplaat en verdere afwerking ( accu ) volgen nog. Electriciteit wel al eens getest met een acculader.
Dit was het alweer. Deze winter de TS50 weer monteren en een kleine moterrevisie. Het lager aan de koppelingskant moet vervangen worden. Dus van de eerste keer alles vervangen.