Michel's CB50 restauratie - laatste foto's

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Guuzz
Frequent 4T-MSB visitor

Re: Michel's CB50 restauratie - proefrijden

Bericht door Guuzz »

Vind die kleur echt ontzettend gaaf!
Dat probleem met die tankdop is wel jammer. Dat daar nog niks op gevonden is, aangezien ik al heel wat verhalen gelezen heb over lekken en zo.
Heb op een Puch wel vaker zo'n ventiel gezien, wat je omhoog moet trekken om hem te ontluchten zeg maar. Moet toch wel iets op te verzinnen zijn?
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
Matthijs-
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matthijs- »

bonjour schreef:
Veel succes met normale lak poets middelen, gaat niet werken.

Eerst had ik 'scratch remover' van Valma, is niet meer te krijgen, maar dat is vergelijkbaar met belgom alu, zitten ook kleine korreltjes in.

Doe het zo nu al een paar jaar, gaat prima, je hoeft er geen druk op te zetten.

Sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op!
Ik heb al heel lang ervaring met auto's poetsen, ik heb ook de poets-how-to geschreven.
Ik heb mijn tank 100% krasvrij. Ik kan er met een sterke halogeenlamp op schijnen, en dan zie ik geen enkel krasje. Ik durft met 100% te beweren dat jij dat wel hebt.
Dit bedoel ik niet slecht ofzo, maar belgom alu is voor aluminium bedoeld en niet voor lak. De polijstmiddelen hierin zijn heel anders dan de polijstmiddelen die in autopoetsspullen zitten.

Ook moet je geen troep van Valma en Turtle Wax gebruiken.
Gebruik liever spul van Autoglym, Meguiar's, Poorboy's World en al dat soort merken. Dat is voor de professionele markt en geeft nou eenmaal de beste resultaten.
Ik heb zelf genoeg middelen geprobeerd om dit met een gerust hart te kunnen beweren. Hier bijvoorbeeld een 50/50 van Autoglym Super Resin Polish:

Afbeelding

Rechts is onbehandeld. Op het eerste gezicht een overal glimmende lak, maar de rechterkant bevat veel kringen ( swirls) die veroorzaakt zijn door verkeerd wassen / poetsen. Links is behandeld en je kunt dus duidelijk zien dat deze krassen verminderd zijn.

Zelfde geldt overigens voor deze foto:
Afbeelding

groeten
Afbeelding
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Matthijs- schreef:
bonjour schreef:
Veel succes met normale lak poets middelen, gaat niet werken.

Eerst had ik 'scratch remover' van Valma, is niet meer te krijgen, maar dat is vergelijkbaar met belgom alu, zitten ook kleine korreltjes in.

Doe het zo nu al een paar jaar, gaat prima, je hoeft er geen druk op te zetten.

Sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op!
Ik heb al heel lang ervaring met auto's poetsen, ik heb ook de poets-how-to geschreven.
Ik heb mijn tank 100% krasvrij. Ik kan er met een sterke halogeenlamp op schijnen, en dan zie ik geen enkel krasje. Ik durft met 100% te beweren dat jij dat wel hebt.
Dit bedoel ik niet slecht ofzo, maar belgom alu is voor aluminium bedoeld en niet voor lak. De polijstmiddelen hierin zijn heel anders dan de polijstmiddelen die in autopoetsspullen zitten.

Ook moet je geen troep van Valma en Turtle Wax gebruiken.
Gebruik liever spul van Autoglym, Meguiar's, Poorboy's World en al dat soort merken. Dat is voor de professionele markt en geeft nou eenmaal de beste resultaten.
Ik heb zelf genoeg middelen geprobeerd om dit met een gerust hart te kunnen beweren. Hier bijvoorbeeld een 50/50 van Autoglym Super Resin Polish:

Afbeelding

Rechts is onbehandeld. Op het eerste gezicht een overal glimmende lak, maar de rechterkant bevat veel kringen ( swirls) die veroorzaakt zijn door verkeerd wassen / poetsen. Links is behandeld en je kunt dus duidelijk zien dat deze krassen verminderd zijn.

Zelfde geldt overigens voor deze foto:
Afbeelding

groeten
ik heb hier nog een paar brommers/motoren staan die gepoetst willen worden

volgens mij kan jij dat wel goed doen of niet :o
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Zelf gebruik ik ook voornamelijk mequiars spul.

De tank van me CB heb ik al in jaren niet in de wax gezet, geen idee waarom, niet nodig.

Anders probeer je het zelf, is misschien weer goed voor een ervaring rijker.

Gooi wat benzine over je lak (desnoods maak je een proef plaatje) , laat het indrogen, misschien een paar keer herhalen zodat het benzine goedje lekker 'bruin' 'inbakt' , en ga daarna maar is proberen weg te poetsen met normale wax.

Je zult zien dat het met normale wax niet of nauwelijks zal gaan, danwel met heel veel moeite.
Je hebt er echt een 'scratch remover' voor nodig, of belgom alu :mrgreen: .

Zelf heb ik ook zat ervaring met poetsen, met hele auto zat onder de teer, tectyl, vliegen, en spinnenkak toen ik hem overnam, dus geloof me, ik weet ook welke middeltjes ik moet hebben, en welke niet.

(alleen mequiars was toen goed genoeg om het helemaal te reinigen, en ging nog makkenlijk ook, met zo'n klei pad)
Werd op een meeting zelf nog gedeeltenlijk voor me gedaan, de mensen van Mequiars waren erg blij met mijn auto als voorbeeld, was net zoals in de Tell Sell reclame's, Amazing !!! :mrgreen: :mrgreen:
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Matthijs-
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matthijs- »

Ja, ik heb zelf vaak genoeg bruine benzine op mn tank gehad. Met Autoglym Super Resin Polish gaat dat er zo af hoor.
Met wax niet, daar zitten geen middelen in om de lak schoon te maken. Alleen maar om te beschermen.

groeten
Afbeelding
Haakie
4T-MSB regular

Re: Michel's CB50 restauratie - bij de Molentrit

Bericht door Haakie »

Eerste 150 km's zonder problemen, wat is het toch gaaf om op dat ding te rijden. Alleen na 100 km krijg je wel een houten kont :mrgreen: .

Hier wat foto's van de rit. Wel leuk dat er zoveel (zeldzame) Honda's waren tussen al die Zundapps en Kreidlers. 2 SSjes waarvan 1 super mooie K1 gerestaureerd die van Johannes is geweest, een Cy50, originele Cb50, C114, CM91 (helemaal origineel!). Er reden zo'n 80 brommers mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
bonjour
4T-MSB addict

Re: Michel's CB50 restauratie - eerste rit

Bericht door bonjour »

jaja, met de tijd gaan al die 2takt's stuk, terwijl de Honda's maar stug door blijven goan 8-)

Gaaf man, dat je er maar vele KM's plezier van mag hebben.

(anders neem je voor de lange ritten een kussentje mee :mrgreen: )
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
four_stroker
4T-MSB addict

Bericht door four_stroker »

Gut, vind het bijna vervelend om te zeggen.. Ik vind de kleur van het zitje niet zo matchen met de tank! Verder een prachtbak!
schwantz34
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R

Bericht door schwantz34 »

nu je het zegt, anders zie je het niet zo snel.
maar de tank is inderdaad donkerder geel.

zegmaar dit heb je dan: |---\____/-----\
Elvol
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Elvol »

leuk, zo'n ss-je tussen de 2takts.
Jammer alleen dat er dan zo'n bamiblok onder hangt...
Neem alles met een korreltje, morgen hagelt het...
four_stroker
4T-MSB addict

Bericht door four_stroker »

Eric schreef:Als het jullie wel lukt om candy lak te spuiten in dezelfde kleur als een oude tank, mag je zeuren.
Jij zeurt!
Erik..
Official HVN procrastinator

Bericht door Erik.. »

Eerste keer dat ik dit topic zie, dus ff tussen al het poetsgelul door: geniale CB, lekker clean, mooi in de lak.
Fok de houten kont, gewoon lekker blazen met die fiets :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie