Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Gewoon gaan (die banden moeten geen probleem geven) en de aankoopbon van je nieuwe blok meenemen. Liefst ook de specs van het nieuwe blok.

Iets anders: staat de dax al op bromplaat of niet? Zoja, kenteken niet vergeten en even heel duidelijkmaken als je een ander bouwjaar op je motorkenteken wil dan op het bromkenteken staat. Je moet het bouwjaar wel kunnen aantonen.

Als hij nog helemaal niet gekentekend is: een buitenlands kentekenbewijs of een getekende verkoopverklaring meenemen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Roberttiel
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roberttiel »

Bedankt voor de reacties, dat geeft hoop.
Specs van het blok en de factuur neem ik mee. Ik heb er nu nog geen kenteken bij, neem een getekende verkoopverklaring mee naar de keuring.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Neem ook een printje mee waarop het bouwjaar aannemelijk wordt gemaakt.
FF googelen naar dax, year of manufacture. Krijg je een reeks framenummers waar jouw nummer tussen moet staan
Roberttiel
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roberttiel »

Bedankt voor de tip. Zullen ze hier ook genoegen mee nemen? Hier staat 02/70 dus feb 1970. Aan het framenummer te zien moet dit kloppen.

Afbeelding
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda C50 Super Cub

Bericht door Bearabia »

Ik ga op dinsdag naar de keuring met mijn C50 uit 1995. Ik heb documenten voor het bouwjaar maar heb nog steeds geen specificatie blad die niet in het Japans is.
Kan iemand me in de richting van een goede specificatie tabel voor de C50 NT wijzen, heb op dit forum al gezocht maar vind alleen boekjes voor de OT. Of kan ik de desbetreffende pagina's uit het Japanse handboek ook zelf vertalen en meenemen?
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Ik neem altijd een print van deze tabel mee met bronvermelding, gewoon een word docje van maken en dat is ok.

https://4taktwinkel.nl/blog-bouwjaren-H ... -super-cub

Kijk ook ff of er een mal bouwjaartabel of n de plastic delen staat en of er een bouwjaar in de velgen staat.

Meestal staat er in de zijkapjes wel zon tabel en in de beenkap zit ie in het deel boven de buis, maar das lastig te lezen in situ.
grote klappen, snel thuis
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bearabia »

ildert schreef: 21 mar 2026 15:43 Ik neem altijd een print van deze tabel mee met bronvermelding, gewoon een word docje van maken en dat is ok.

https://4taktwinkel.nl/blog-bouwjaren-H ... -super-cub

Kijk ook ff of er een mal bouwjaartabel of n de plastic delen staat en of er een bouwjaar in de velgen staat.

Meestal staat er in de zijkapjes wel zon tabel en in de beenkap zit ie in het deel boven de buis, maar das lastig te lezen in situ.
Ja die had ik inderdaad al geprint ja. Heb ik geen officiële specificaties nodig dan (Vermogen, afmetingen, etc)?
Ik lees namelijk hier op het forum bij het topic brommer keuren dat ze dat graag willen zien.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Even je telefoon met google lens op je japanse specificatiesheet richten.
Bearabia
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bearabia »

nielspbr schreef: 21 mar 2026 21:27 Even je telefoon met google lens op je japanse specificatiesheet richten.
Oh ja, dat kan ook nog. Het plan dat ik nu heb is een printje van de pagina op japan-webike en dan een printje van de japanse handleiding. De cijfers komen overeen dus ik neem aan dat dat genoeg zou moeten zijn (?)
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Ja dat is genoeg. Lengte/gewicht meten ze terplekke, vermogen mag je zelf aantonen anders zoeken ze het zelf op maar het is fijn als je het meeneemt. Tankinhoud willen ze soms ook globaal weten.
grote klappen, snel thuis
Plaats reactie