Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Skiller
4T-MSB regular
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Skiller »

Is het rubberen stootkussentje voor de klep niet verstaft :mrgreen:
Als de klep niet lek is en er geen gigantische hoeveelheid klepspeling is, dan zou het enige andere wat ik nog kan bedenken een te grote speling tussen klep en klepgeleider zijn.
Hoe groter de cilinderinhoud en klep hoe meer lawaai je kunt verwachten door de inlaat van de carburateur of het luchtfilter.

Iets anders wat nog zou kunnen, meer theoretisch iets wat ik vermoed, is dat tijdens de inlaatslag wanneer de klep al los is en de zuiger door het bdp gaat zou het kunnen zijn dat de zuiger speling heeft en je dit zou horen. Mocht de klep niet voor bdp opengaan (wat ik eigenlijk wel vermoed) dan sluit hij in ieder geval na odp en kan je dit vernemen. Het lijkt mij nogal een verre gooi maar het zou theoretisch mogelijk kunnen zijn. Dus bij teveel speling op big-end of small-end of tussen zuiger en cilinder zou je dit eventueel kunnen horen. Maar dan zou de gehele motor wel wat lawaai maken en bonken.

Het niet goed stationair lopen kan ik in eerste instantie niet plaatsen
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

meer cc heb je vaak niet op een stoterstangen blok. zit gewoon een standaard blokje onder.

als het blokje stationair loopt hoor je bijna de olie rond gaan in het blok. het is echt als je het gas open trekt dat hij veeel kabaal maakt.

morgen ga ik er is een nieuwe carburateur op zetten dan maar is kijken of hij beter wil lopen.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
actionhenk
4T-MSB beginner
Bezit: Honda nsr skyteam 1986
Puch 80 metrakit 1972
Aspes super sprint 1969

Bericht door actionhenk »

Ik heb op mijn nsr met 18inch achterwiel een vertanding van 16-50, de 16 moet zo blijven omdat het anders wat ongelukkig uitkomt met de achterbrug. Dit zorgt voor een verhouding van 3,25. Wat is gebruikelijk voor 70cc? Ik heb op het forum gekeken maar ik word er niet bijster wijs van. Op het moment trekt het wat langzaam op, er zal dus een groter achtertandwiel moeten komen. Kwestie is dat ik er al stuk of 3 heb en dat ze 20 euro kosten. Graag zou ik nu in 1 keer raak kopen. Alvast bedankt voor jullie reactie. In bijlage betreffende brommer, ik kan mij voorstellen dat jullie wat raar kijken van de nsr, maar het is een viertakt!
Bijlagen
2012-05-14 20.00.43.jpg
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

actionhenk schreef:Ik heb op mijn nsr met 18inch achterwiel een vertanding van 16-50, de 16 moet zo blijven omdat het anders wat ongelukkig uitkomt met de achterbrug. Dit zorgt voor een verhouding van 3,25. Wat is gebruikelijk voor 70cc? Ik heb op het forum gekeken maar ik word er niet bijster wijs van. Op het moment trekt het wat langzaam op, er zal dus een groter achtertandwiel moeten komen. Kwestie is dat ik er al stuk of 3 heb en dat ze 20 euro kosten. Graag zou ik nu in 1 keer raak kopen. Alvast bedankt voor jullie reactie. In bijlage betreffende brommer, ik kan mij voorstellen dat jullie wat raar kijken van de nsr, maar het is een viertakt!

wat versta je onder langzaam op trekken komt je wiel niet los? het trekt ook niet zo hard op als een 2takt he.

origineel bij 50cc zit er 12-42 op dat word dan al vaak vervangen voor 14-42 ik zou voor 70cc 15-42 proberen.
misschien wat teflon blokken op de achterbrug monteren om het de slijtage tegen te gaan op de achterbrug.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
actionhenk
4T-MSB beginner
Puch 80 metrakit 1972
Aspes super sprint 1969

butt head schreef:
actionhenk schreef:Ik heb op mijn nsr met 18inch achterwiel een vertanding van 16-50, de 16 moet zo blijven omdat het anders wat ongelukkig uitkomt met de achterbrug. Dit zorgt voor een verhouding van 3,25. Wat is gebruikelijk voor 70cc? Ik heb op het forum gekeken maar ik word er niet bijster wijs van. Op het moment trekt het wat langzaam op, er zal dus een groter achtertandwiel moeten komen. Kwestie is dat ik er al stuk of 3 heb en dat ze 20 euro kosten. Graag zou ik nu in 1 keer raak kopen. Alvast bedankt voor jullie reactie. In bijlage betreffende brommer, ik kan mij voorstellen dat jullie wat raar kijken van de nsr, maar het is een viertakt!

wat versta je onder langzaam op trekken komt je wiel niet los? het trekt ook niet zo hard op als een 2takt he.

origineel bij 50cc zit er 12-42 op dat word dan al vaak vervangen voor 14-42 ik zou voor 70cc 15-42 proberen.
misschien wat teflon blokken op de achterbrug monteren om het de slijtage tegen te gaan op de achterbrug.
Nee klopt ik ben mij ervan bewust dat het niet te vergelijken is met een 2 takt machine. Maar het punt is dat hij in de 4 niet echt op toeren komt.

Ah kijk. Een 15-42 zorgt voor een verhouding van 2,8. Met een voortandwiel 16 zou dat op een achtertandwiel van 45 komen. Dat is kleiner als wat ik nu heb. Misschien is er wat anders aan de hand, ik zal de klepspeling eens bekijken en of er misschien een klep lekt. Want ik rij op het moment 65. Volgens mij is er wel meer te halen uit een 70cc cilinder en kop met 22mm met een skyteam blok.
Skiller
4T-MSB regular
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Bericht door Skiller »

De verhouding die je uitrekent gaat helemaal scheef doordat een SS50 een 17 inch achterwiel heeft en jij een 18 inch.
actionhenk
4T-MSB beginner
Puch 80 metrakit 1972
Aspes super sprint 1969

Skiller schreef:De verhouding die je uitrekent gaat helemaal scheef doordat een SS50 een 17 inch achterwiel heeft en jij een 18 inch.
Goh, goed punt. Ik dacht dat de ss50 ook 18 inch had. Ik zal even aan het rekenen slaan.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik denk dat je dan nog eerder een groter achtertandwiel nodig hebt. Heeft je blokje een vervroegende CDI een lange pukkel? Dat zal meer zoden aan de dijk zetten en je kunt je huidige tandwielverhouding behouden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
actionhenk
4T-MSB beginner
Puch 80 metrakit 1972
Aspes super sprint 1969

NIX schreef:Ik denk dat je dan nog eerder een groter achtertandwiel nodig hebt. Heeft je blokje een vervroegende CDI een lange pukkel? Dat zal meer zoden aan de dijk zetten en je kunt je huidige tandwielverhouding behouden.
Ik heb niet naar de het timingsnokje gekeken op het vliegwiel. Zit wel een ''racing''CDI op van nemeco. timing gecontroleerd met stroboscoop. Blijft exact bij het streepje staan. Of is er winst te halen in het aanpassen van dat nokje. Ik vermoed dat er toch een vermogen verschil in zit, ik kom ondanks correctie voor de wielmaat toch kleiner uit achter dan wat het nu is, dat zou juist groter moeten zijn.
actionhenk
4T-MSB beginner
Puch 80 metrakit 1972
Aspes super sprint 1969

Ik lees net http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9& ... kel+lassen, ik zal dit even doen. Ben benieuwd naar het effect.
lupomob
4T-MSB regular
Bezit: Een heuze bami monkey

Bericht door lupomob »

Passen de voorvorkpoten ban een dax skymax se ook in een monkey of moeten daar veel trucken voor uitgehaalt worden.

Gr camiel
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Die poten passen 1:1 (als je monkey tenminste al een 30mm t-stuk heeft. Het T-stuk van een dax heeft een langere stuurpen en ik weet niet hoe het met de stuurstop zit.)
lupomob
4T-MSB regular
Bezit: Een heuze bami monkey

Bericht door lupomob »

De stuurplaat heeft 27 mm gaten...met een beetje geduld en een flink schuurpapiertje moet het pas te krijgen zijn gok ik
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Of je koopt een bami 30mm monkey t-stuk.

(ps. volgens mij hebben de skymaxen sinds 2011 ook een grotere remschijf en een 2-zuiger klauw.)
the bullet
4T-MSB beginner
Bezit: dax

Bericht door the bullet »

hallo.
ik had eens eve en vraagje ik heb geen idee welke prijs ik moet vrage voor mij dax rolling frame misschien kan iemand me en idee geve van en vraagprijs?/
het gaat over deze dax zonder uitlaat en zonder motorblok
Afbeelding
Plaats reactie