Als je 124 cc monteert onder je CT70, dan moet je er wel voor zorgen dat je een schijfrem voor hebt. Een skyteam hydro vorkje bijvoorbeeld. Als verder alles ok is, dan krijg je een kenteken voor 124cc, zei de keurmeester in Nieuwegein (kort, donker haar, hondaliefhebber).gerbrandicus schreef:De invoering van het motorfiets E-keur is 26-11-1975. Voor 1974 was enkel van belang voor brommers zonder NL-keur en dan schouwen en info sturen blabla.arthur schreef:Sterker nog! Je kan een ct70 frame van voor 74 uit amerika scoren voor 80euro inclusief verzenden. Omdat voor 74 geen typegoedkeur verplicht is mag je er gewoon een 125cc blok onder hangen als je wil. Even melden bij de keuring en je heb een legale 125cc honda dax. Dit wist de keurmeester bij de rdw nieuwegein te vertellen.nitelife schreef:onzin. met een tuv keuring kan je je st50/st70 tot 125cc keuren...
groeten
De magische datum voor motoren is dus 26-11-1975.
Het is overigens echt wonderlijk, elke keurmeester zegt blijkbaar wat anders. Een andere Nieuwegeinse keurmeester vertelde me dat je max 90cc mag hebben omdat onze oude trommeltjes ook op de C90 zitten en dus max 90cc mogen hebben. Met andere remmen is meer mogelijk.
Die trommels zaten trouwens ook op de SL125, weet ik dan weer, met 21" voorwiel dus moet je je voorstellen hoe kut dat remt. Maar dan lijkt me dat je met orgi trommels dus wel 125cc mag hebben.
Met een imi blok onder een Honda moet je sowieso wel een aankoopbewijs van je blok en technische gegevens meenemen.
Ik baalde wel, want anders had ik mijn z50a k3 nu gekeurd tot 124 cc ipv 49 cc, toch wat lekkerder voor als je een keer een ongelukje hebt. Je weet nooit hoe het loopt.