Replica C50
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Replica C50
Dat zeggen wel weer mensen, dat Honda die rechten heeft verkocht aan die hondenvreters. Lijkt mij een sterk verhaal. Chinezen hebben schijt aan copyright dus waarom zouden ze die rechten kopen?
Zou me niets verbazen als dat een fabeltje is dat in de wereld is geholpen door handelaren die daarmee wat vertrouwen willen kweken. Zo van; 'in licentie van Honda gemaakt, dus geen rotzooi'.
Zou me niets verbazen als dat een fabeltje is dat in de wereld is geholpen door handelaren die daarmee wat vertrouwen willen kweken. Zo van; 'in licentie van Honda gemaakt, dus geen rotzooi'.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Replica C50
Lijkt me ook sterk hoor, dat Honda de rechten heeft verkocht. Die Chinezen maken gewoon alles na, kijk maar naar de eindeloze stroom imi iPhones (en eigenlijk alle andere populaire toestellen), en die link die iemand hier ergens had neer geplant met die imi volkswagen busjes.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Replica C50
zou goed kunnen kloppen. of dat honda het inmiddels maar gedoogt.
Of samen werkt, zoals honda hero.(van Huib geleerd) mij viel op dat onder sommige honda hero's precies een cd90 blokje zat. Toen vertelde huib mij dat Hero een fietsenmerk was, en honda daarmee samen werkte(onder andere in zuid afrika rijden die dingen rond)
China kopieert trouwens ook van die lacoste shirtjes(of hoe heet die troep) zonder toestemming van de originele fabrikant. Enkel is er niet te achterhalen waar het precies geproduceert word/waar het embleempje er op genaaid word. Soort mafia achtige praktijken. Laatst een documentaire over gezien...
Of samen werkt, zoals honda hero.(van Huib geleerd) mij viel op dat onder sommige honda hero's precies een cd90 blokje zat. Toen vertelde huib mij dat Hero een fietsenmerk was, en honda daarmee samen werkte(onder andere in zuid afrika rijden die dingen rond)
China kopieert trouwens ook van die lacoste shirtjes(of hoe heet die troep) zonder toestemming van de originele fabrikant. Enkel is er niet te achterhalen waar het precies geproduceert word/waar het embleempje er op genaaid word. Soort mafia achtige praktijken. Laatst een documentaire over gezien...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Replica C50
dat zowiezo
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Re: Replica C50
Gewoon in dezelfde fabriek in Chinaniek is ik schreef:zou goed kunnen kloppen. of dat honda het inmiddels maar gedoogt.
Of samen werkt, zoals honda hero.(van Huib geleerd) mij viel op dat onder sommige honda hero's precies een cd90 blokje zat. Toen vertelde huib mij dat Hero een fietsenmerk was, en honda daarmee samen werkte(onder andere in zuid afrika rijden die dingen rond)
China kopieert trouwens ook van die lacoste shirtjes(of hoe heet die troep) zonder toestemming van de originele fabrikant. Enkel is er niet te achterhalen waar het precies geproduceert word/waar het embleempje er op genaaid word. Soort mafia achtige praktijken. Laatst een documentaire over gezien...
Re: Replica C50
Machine lijkt erg op de C50DX uit 1995.(ik heb er een op motorkenteken)
Met een ander motorblok en andere velgen op de Chinese uitvoering ben ik benieuwd wie er op afstand kan uitmaken wie van de twee een echte Honda is.(dus niet met je neus er boven op, lassen e.d.+afwerking).
Later een Honda Wave of Nice blok onder de Chinees(laten verzinken) en je kunt nog jaren plezier hebben.
Persoonlijk vind ik C's de beste reismachine die ooit is gebouwd, de tankinhoud zou wat groter mogen zijn maar daar zijn voldoende oplossingen voor te bedenken.
Met een ander motorblok en andere velgen op de Chinese uitvoering ben ik benieuwd wie er op afstand kan uitmaken wie van de twee een echte Honda is.(dus niet met je neus er boven op, lassen e.d.+afwerking).
Later een Honda Wave of Nice blok onder de Chinees(laten verzinken) en je kunt nog jaren plezier hebben.
Persoonlijk vind ik C's de beste reismachine die ooit is gebouwd, de tankinhoud zou wat groter mogen zijn maar daar zijn voldoende oplossingen voor te bedenken.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 11 dec 2008 16:17
- Locatie: Keijenborg
- Contacteer:
Re: Replica C50
De C is ook een van de beste reisfietsen ooit gemaakt. Ik vind zelf dat ze dat niet moeten willen immiteren. Ook al zou die fiets kwalitatief zelfs beter zijn, het gaat mij gewoon om de fun van het originele. Toegegeven, op mijn brommers zit ook wel t een en ander aan immi spul omdat origineel (afentoe) onbetaalbaar is, maar dat zijn alleen kleine dingetjes.
Maar goed, dit topic is wel weer genoeg omhoog geschopt.
Maar goed, dit topic is wel weer genoeg omhoog geschopt.
niek is ik schreef: meneer honda kun je ook verbeteren...
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: Replica C50
Als de bami zooi illegaal gemaakt zou worden komt het de EU niet in....
Handelaren mogen geen replica's met HONDA stickers verkopen. Doen ze dit wel dan zijn ze strafbaar. Particulieren mogen dit wel natuurlijk ben je wel verplicht te melden dat het bami is ipv Honda.
Handelaren mogen geen replica's met HONDA stickers verkopen. Doen ze dit wel dan zijn ze strafbaar. Particulieren mogen dit wel natuurlijk ben je wel verplicht te melden dat het bami is ipv Honda.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Re: Replica C50
Dit vind ik nou altijd van die leuke opmerkingen.se7ven schreef:Als de bami zooi illegaal gemaakt zou worden komt het de EU niet in....
Handelaren mogen geen replica's met HONDA stickers verkopen. Doen ze dit wel dan zijn ze strafbaar. Particulieren mogen dit wel natuurlijk ben je wel verplicht te melden dat het bami is ipv Honda.
Op grote (Honda) evenementen vind je maar weinig echt originele Honda's terug.
bv.motoronderdelen : wie heeft er ca 50 euro over voor originele zuiger en zuigerveren?
Wat te denken van een originele cylinder en kop en kleppen,die zijn toch bijna onbetaalbaar in vergelijking met IMI., over uitlaten maar niet te spreken.Een nieuwe originele Kei-Hin carb kost al gauw 200 a 250 euro, een imi nog geen 30 euro,een leek ziet het verschil niet (ook Mikuni org en imi)
Als je een imi 4 takt blok kunt kopen tussen de 250 en 375 euro (50-70CC) waarom dan een origineel blok voor 1600-3200 euro. Gaat je imi blok kapot dan wordt een nieuwe gekocht
"Verplichte "melding gaat mij veel te ver.
Vraag: is jouw machine(s) 100% origineel?
Alleen als het echt onmogelijk is dan gebruik ik imi(geen motordelen), maar ik blijf dan wel verder zoeken tot ik het originele onderdeel te pakken heb.
Een Chinese C zou ik glasparelen,verzinken en een Honda blok eronder plaatsen.Dan heb je in ieder geval een betrouwbare machine. Het blijft een Chinees maar zo dachten we er ook over toen Honda motoren ging bouwen met frames van BMW en Zuendapp,voorvering van NSU en motortechniek van MOTOM, allemaal replica , toch?
De eerste type Honda's waren waardeloos en constant kapot.......Honda heeft met een meesterlijke zet West-Europa voor aap gezet en Harley Davidson in de USA aan de rand van bankrupt gebracht waardoor de US government protectie moest aanbrengen door hoge invoerrechten op Honda.Honda verlaagde haar prijzen.
China is groot en zal alles op alles zetten om de wereldmarkt te veroveren net als Japan met al haar replica's heeft gedaan. G-craft en Tacagawa worden ook geimiteerd door China, zijn ze veel slechter? Ik heb prachtige velgen in China gevonden niet te onderscheiden van bekende merken en je kunt opdrachten verstrekken voor speciale uitvoeringen, voor relatief weinig geld.
Hoeveel Skyteam machines rijden er inmiddels in Nederland sinds 2003? Ik schat ca 2500+ stuks (ik heb er zelf ca 350 verkocht in 2008/2009)
Ik ben geen handelaar ,maar ik heb een jaar ondersteuning verleend bij een 4-takt bedrijf,maar wel op een eerlijke manier aan klanten verteld wat de min-punten van Skyteam waren en dat de kwaliteit van Honda niet te evenaren was.
Honda Nederland speelt een dom spel door bromfietsen als de Super Cub te laten vallen.
Honda is en blijft "Inventor "en "The Power of Dreams", maar zal hard moeten vechten dit marktaandeel te behouden.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Replica C50
ik werk al een jaar of wat in de mode, wat ze in die fabrieken doen is vaak gewoon ook de kleding die ze maken voor klanten in een andere kleurstelling voor andere merken ook verkopen. Ze noemen dat dat hun eigen collectie terwijl de ontwerpen vaak van grote merken zijn, die vertrouwen zulke fabrieken, dom . Als jij contact opneemt met een fabriek waar bijv armani gemaakt wordt kan je zo armani kleding bestellen met je eigen logo erop.niek is ik schreef:zou goed kunnen kloppen. of dat honda het inmiddels maar gedoogt.
Of samen werkt, zoals honda hero.(van Huib geleerd) mij viel op dat onder sommige honda hero's precies een cd90 blokje zat. Toen vertelde huib mij dat Hero een fietsenmerk was, en honda daarmee samen werkte(onder andere in zuid afrika rijden die dingen rond)
China kopieert trouwens ook van die lacoste shirtjes(of hoe heet die troep) zonder toestemming van de originele fabrikant. Enkel is er niet te achterhalen waar het precies geproduceert word/waar het embleempje er op genaaid word. Soort mafia achtige praktijken. Laatst een documentaire over gezien...
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
- Locatie: Ooievaarsstad
Re: Replica C50
bij mij kan er lekker 6liter in!Eric schreef:Voor mijn project c heb ik een 5liter tank gevonden . Geen idee waar hij op hoort
TWD for life!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Replica C50
bij mij maar 5,5nitelife schreef:bij mij kan er lekker 6liter in!Eric schreef:Voor mijn project c heb ik een 5liter tank gevonden . Geen idee waar hij op hoort
yeah dikke harry c90 tank
tom beat's me
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: Replica C50
De replica's zijn volkomen legaal. Het lenen van modellen van elkaar (met licentie) gebeurt regelmatig. Kijk maar naar de Yamaha fs1 en de imi Honda ss50/cd50. Het orgineel Honda cub en de imi van Suzuki/yamaha. Honda ZB en de Suzuki gag.DAX6 schreef:Dit vind ik nou altijd van die leuke opmerkingen.se7ven schreef:Als de bami zooi illegaal gemaakt zou worden komt het de EU niet in....
Handelaren mogen geen replica's met HONDA stickers verkopen. Doen ze dit wel dan zijn ze strafbaar. Particulieren mogen dit wel natuurlijk ben je wel verplicht te melden dat het bami is ipv Honda.
Op grote (Honda) evenementen vind je maar weinig echt originele Honda's terug.
bv.motoronderdelen : wie heeft er ca 50 euro over voor originele zuiger en zuigerveren?
Wat te denken van een originele cylinder en kop en kleppen,die zijn toch bijna onbetaalbaar in vergelijking met IMI., over uitlaten maar niet te spreken.Een nieuwe originele Kei-Hin carb kost al gauw 200 a 250 euro, een imi nog geen 30 euro,een leek ziet het verschil niet (ook Mikuni org en imi)
Als je een imi 4 takt blok kunt kopen tussen de 250 en 375 euro (50-70CC) waarom dan een origineel blok voor 1600-3200 euro. Gaat je imi blok kapot dan wordt een nieuwe gekocht
"Verplichte "melding gaat mij veel te ver.
Vraag: is jouw machine(s) 100% origineel?
Alleen als het echt onmogelijk is dan gebruik ik imi(geen motordelen), maar ik blijf dan wel verder zoeken tot ik het originele onderdeel te pakken heb.
Een Chinese C zou ik glasparelen,verzinken en een Honda blok eronder plaatsen.Dan heb je in ieder geval een betrouwbare machine. Het blijft een Chinees maar zo dachten we er ook over toen Honda motoren ging bouwen met frames van BMW en Zuendapp,voorvering van NSU en motortechniek van MOTOM, allemaal replica , toch?
De eerste type Honda's waren waardeloos en constant kapot.......Honda heeft met een meesterlijke zet West-Europa voor aap gezet en Harley Davidson in de USA aan de rand van bankrupt gebracht waardoor de US government protectie moest aanbrengen door hoge invoerrechten op Honda.Honda verlaagde haar prijzen.
China is groot en zal alles op alles zetten om de wereldmarkt te veroveren net als Japan met al haar replica's heeft gedaan. G-craft en Tacagawa worden ook geimiteerd door China, zijn ze veel slechter? Ik heb prachtige velgen in China gevonden niet te onderscheiden van bekende merken en je kunt opdrachten verstrekken voor speciale uitvoeringen, voor relatief weinig geld.
Hoeveel Skyteam machines rijden er inmiddels in Nederland sinds 2003? Ik schat ca 2500+ stuks (ik heb er zelf ca 350 verkocht in 2008/2009)
Ik ben geen handelaar ,maar ik heb een jaar ondersteuning verleend bij een 4-takt bedrijf,maar wel op een eerlijke manier aan klanten verteld wat de min-punten van Skyteam waren en dat de kwaliteit van Honda niet te evenaren was.
Honda Nederland speelt een dom spel door bromfietsen als de Super Cub te laten vallen.
Honda is en blijft "Inventor "en "The Power of Dreams", maar zal hard moeten vechten dit marktaandeel te behouden.
De chinezen maken natuurlijk heel veen illegaal na maar dat is alleen bedoeld voor de interne markt. In europa mogen dergelijke producten nooit geimporteerd worden.
Waarom Honda de licenties heeft verleend is slechts raden. Als men ze in licentie maakt krijgt Honda per replica een bepaald bedrag.
Ik kan me zo voorstellen dat Honda auto's en motoren wat belangrijker vind dan de Cub/Monkey/Dax/enz. Auto's en motoren brengen toch meer geld binnen...
Ik vind dat de importeur van Honda slecht bezig is wat betreft de brommers. De Benly, Zoomer en de C50 kun je heel goed in de markt zetten. Dat het duurder is is prima uit te leggen. Een imi blok gaat tenslotte een stuk minder lang mee en verbruiken meer benzine dan de Honda blokjes. Als Honda de nieuwe blokjes (met elektronisch gestuurde brandstofinspuiting) onder de Benly en de C50 gaat monteren is het eigenlijk niet meer te vergelijken.
1600-3200 voor alleen een 50cc blokje??? Een komplete Honda 50cc Ape 2009 helemaal nieuw heb je voor ongeveer 2550 euro (EX import vanuit uk) Een nieuwe monkey (LTD) met brandstofinspuiting en uitgerust met een katalysator kost in Japan 2381,21 EUR daar... (bron HondA JAPAN)
* 1 EUR = 130.081 JPY
Monkey type Honda JBH-AB27 - 289.800 yen (JPY 276.000 yen exclusief belastingen) met brandstofinspuiting
Monkey Ltd type Honda JBH-AB27 - 309.750 yen (JPY 295.000 yen exclusief belastingen) met brandstofinspuiting
Omrekenen:
http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/