M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
BasC50
4T-MSB regular

Bericht door BasC50 »

je hebt 'n prachtige DX
waar je veel geld in stopt.
de dax is absoluut een plaatje..

maar koop alsjeblieft iets om die afzichtelijke ontstekingsdeksel te camoufleren. 'n burqa, 'n ori-honda blok of camouflageverf.( of 'n andere deksel)

maar zoals ik al zei, 'n plaatje van 'n DX
Afbeelding
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

bender schreef:kleine suggestie: andere emblemen ipv dat 50
Dat wilde ik ook nog eens doen ja. De ST50 met hond emblemen vind ik het mooist, maar die kosten gelijk ook wel wat. Maar ik denk toch dat die het gaan worden :)
B&DHC schreef:Voor je zadel zou ik voor een zwart zadel met witte stik, bies en band gaan.
zoiets als dit: alleen dan ook nog met witte stiksels.
http://www.dax.be/index.php?page=websho ... 433370.jpg
Daar dacht ik ook al aan ja. Een zadelovertrek kost daar 22 euro, dat valt dus nog wel mee. Is het makkelijk om een zadel opnieuw over te trekken?
Willem-Jan- schreef:Je kan van die TNT ophoogblokjes halen voor je veren, wel scootertuning maar wel effectief .

Verder word hij echt mooi 8)
Dat gaat denk ik niet zo mooi worden. Dan laat ik het wel zo. Dat achterover hellen is ook weer niet zo'n probleem. Voorlopig laat ik het wel zo, met dit weer wil ik gewoon rijden eigenlijk 8)
bob schreef:Een OT handvat aan de zijkant, en OT ketting vleugel maakt het altijd mooier, voor de rest leuk ding.
Zo'n handvat is inderdaad wel mooi, maar ik ben bang dat als ik gaten boor in m'n frame die dan makkelijk uitscheuren. Het blijft natuurlijk Chinees, en ik vraag me af of die op zo'n handvat berekend zijn.
BasC50 schreef:je hebt 'n prachtige DX
waar je veel geld in stopt.
de dax is absoluut een plaatje..

maar koop alsjeblieft iets om die afzichtelijke ontstekingsdeksel te camoufleren. 'n burqa, 'n ori-honda blok of camouflageverf.( of 'n andere deksel)

maar zoals ik al zei, 'n plaatje van 'n DX
Sja, maar hoe? Ik heb daar ook al naar zitten kijken. Als je goed kijkt zie je op sommige foto's dat het deksel over m'n voortandwiel gebarsten is. Komt denk ik doordat m'n ketting er een keer tegenaan is geknald toen die heel erg los hing. Skyteam is de enige met zulke deksels, en die zijn niet meer nieuw te koop geloof ik (en tweedehands zie je die natuurlijk ook niet). Ik zou graag een ander ontstekingsdeksel (met het stuk over het voortandwiel) kopen, maar volgens mij passen die allemaal niet op mijn blok :(

Zo, dat was even een lading aan quotes. Bedankt iedereen voor het positieve commentaar! :D
B&DHC
4T-MSB addict

Bericht door B&DHC »

Hond emblemen gaan denk ik niet zo mooi staan vanwege dat oranje.

Een zadel overtrekken is net zo moeilijk maar je krijgt dan niet dat effect met die bobbels (als je begrijpt wat ik bedoel)
Het wordt dan net als het orgineel gewoon plat.
Dit kun je natuurlijk oplossen met stroken schuim.

Je kunt trouwens wel andere carterdeksels krijgen. Zowel verchroomd met honda erop als gewoon gespoten.
Die:
http://www.dax.be/index.php?page=websho ... s/4370.jpg
en die:
http://www.dax.be/index.php?page=websho ... s/9005.jpg

Even voor de prijzen:
http://www.dax.be/index.php?page=websho ... prods=4193

5de van boven en de 9de van boven.

grtz,
Bob
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Die vliegwieldeksel passen helaas niet. Meerdere mensen hebben dat al geprobeerd. Ten eerste zit de elektrostart volgens mij in de weg en het vliegwiel is dacht ik ook wat anders dan andere vliegwielen. Kunnen die Chinezen dan niet één keer iets goed namaken?

Hmm, ik denk dat ik Jifu-Dax even een PB ga sturen met de vraag wat het kost om schildjes te laten maken. Zal wel prijzig zijn, maar als het betaalbaar is is dat ook een leuke optie :P
B&DHC
4T-MSB addict

Bericht door B&DHC »

Edit: er is er inderdaad geen voor helaas, het stond ook altijd nog op mijn verlanglijstje :cry:
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Ik heb even een topic opgezocht waar dit probleem eerder voorbij gekomen was: Linkje.
Dat wordt dus nog lastig, ik denk niet dat er iets te vinden is zonder dat ik m'n vliegwiel en ontsteking verander...

Ik heb net Jifu-Dax een PB gestuurd met de vraag hoeveel hij betaald heeft om zijschildjes te laten drukken. Hij heeft er 10 euro voor betaald. Da's dus echt niet veel, dus dat is misschien ook wel leuk om te doen. Mits ik een leuk ontwerp heb natuurlijk :P
Skypager
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Skypager »

MJB schreef:Ik heb even een topic opgezocht waar dit probleem eerder voorbij gekomen was: Linkje.
Dat wordt dus nog lastig, ik denk niet dat er iets te vinden is zonder dat ik m'n vliegwiel en ontsteking verander...
Heb je inderdaad geen klap aan.
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

kan het toevallig zo zijn dat ik ergens heb gelezen dat je je frame een ander kleurtje wil gaan geven? :roll:
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Klopt. Ik heb nu dankzij aardbei64 een autospuiter gevonden die in z'n vrije tijd wel eens brommers spuit. Misschien dat ik daar voor een mooi prijsje m'n Dax kan laten spuiten. Kleur weet ik nog niet echt, en of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren weet ik ook nog niet 100% zeker, dat ligt een beetje aan de prijs. Ik sta nog open voor suggesties :P
Een duotone frame lijkt me ook wel vet. Onderkant crème en de bovenkant donkerrood, -blauw of -groen.

En misschien dat m'n vader ook een auto opnieuw wilt laten spuiten kan er misschien nog wat leukers met de prijs gedaan worden :P
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Gisteren heb ik de buis van m'n uitlaat eens wat mooier proberen te maken door middel van wat polijstpasta. Niet met Belgom alu, dat moet ik er nog eens een keer op doen, want ik ben er nog niet helemaal klaar mee. In ieder geval ziet de buis er nu veel en veel beter uit:

Afbeelding

Afbeelding

En dit vond ik ook nog wel een mooie foto:
Afbeelding
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

valt de brommertt om als je dat blokje hout weghaalt ofzo? :P
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Haha, nee dat is om hem wat rechterop te zetten. Dan worden de foto's wat mooier :)
B&DHC
4T-MSB addict

Bericht door B&DHC »

mooi hoor! ik zou alleen je plaathouder eraf doen, is niet zo mooi.
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Die plaathouder zit daar ook alleen maar om z'n functie te verrichten: de kentekenplaat vasthouden :D
B&DHC
4T-MSB addict

Bericht door B&DHC »

ik heb gewoon twee gaten geboort en hem zo gemonteerd, vind ik persoonlijk mooier. (zie mijn plofpony)
Plaats reactie