Kleine vragen topic
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Re: Kleine vragen topic
Geen dank!Jurrien schreef:Sorry, jij niet bedankt, want ik had het antwoord al.
Overigens stel ik het wel op prijs dat je er een afbeelding bij zet, want nu is het verhaaltje helemaal duidelijk. Echter, de tekst van Niels met de pbr was voor mij reeds genoeg.
-
Edo
Daarom.nielspbr schreef:In het velgbed tussen de punten waar de velg van vlak overgaat naar de ronding/rand(schouder) die de band op zijn plek houdt.
Beetje lastig uitleggen zonder tekening, het vlakke deel zonder de rondingen.
-
Edo
Heb je hem niet ook in het Chinees? Dit kan ik niet lezen..
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Nee sorry, deze alleen in het japans (uit een oude daytona catalogus)
Ik heb inmiddels thuis de schuifmaat er tussengehouden en wat blijkt?! Het staat gewoon als getalletje op de velg! Ideaal, hoef je niet eens je schuifmaat te pakken.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Ja hee....ik ga nog eens een keer wat googlen voor je.
Life is too short for lousy coffee.
Nouja, het ging als volgt. Ik pakte de schuifmaat en ging de velg opmeten. Ik mat 2 inch en een beetje. Normaal kan ik de schuifmaat heel goed uitlezen maar ik heb zo'n hekel aan die inchmaten omdat je eerst allerlei moeilijke breuken moet berekenen om tot een waarde te komen. Dus, 2 inch en een beetje. Wat ziet mijn oog?! Er staat 2,15 op de velg!
Nouja, na even googlen blijkt 2.15 een hele gangbare velgbreedte te zijn, dus dat zal wel kloppen.
Ik dank jullie toch, want zonder te hebben gemeten, had ik die 2,15 niet voor de breedtemaat aangezien. Wie weet is die velg wel in februari 1915 gemaakt ofzo, zo'n los getalletje kan vanalles betekenen.
Nouja, na even googlen blijkt 2.15 een hele gangbare velgbreedte te zijn, dus dat zal wel kloppen.
Ik dank jullie toch, want zonder te hebben gemeten, had ik die 2,15 niet voor de breedtemaat aangezien. Wie weet is die velg wel in februari 1915 gemaakt ofzo, zo'n los getalletje kan vanalles betekenen.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Wat is de grootste slag krukas die er voor 'honda' blokken te krijgen is? is dat 66mm?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Je weet dat die alleen in een uitgekotterde nice carters past?
ff denken wat ik zo over krukjes op kan lepelen...
standaard 50cc carters 56 slag.
chinese monsterblokken 59mm (lf 140 en 150)
daytona 150 58 met optie tot 62,7.
honda nice std 55,5 max 66mm met carterkotteren. (groter en je komt de versnellingsbak tegen)
honda nice std 55,5 max 66mm met carterkotteren. (groter en je komt de versnellingsbak tegen)
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Oké, dankje!nielspbr schreef:Je weet dat die alleen in een uitgekotterde nice carters past?
Ik kwam op internet 'stroker pins' tegen, alleen kun je die voor zover ik weet in europa/amerika nergens kopen!
-
bramdax
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
Een stroker pin is voor je standaard krukas de goedkoopste manier om je slag te vergroten, maar wie immer goedkoop is meestal duurkoop.
Ik heb een vraag over de "heavy duty" 2 plaats koppeling van Rovaza : Hoezeer is het verschil met een honda 2 plaats van qualiteit. Die heavy duty die ik nu heb is chinees denk ik, maar de koppeling slipt makkelijk door en hij wil zich niet laten regelen. Nog mensen die een 52 slag hebben in combinatie met die koppeling?
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;