Kleine vragen topic
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
Re: Kleine vragen topic
Heeft iemand hier ervaring met de Swallow MS100 banden?
Ik kan ze redelijk voordelig voor mijn SS kopen, maar de ervaringen er mee zijn nog al wat uiteenlopend (volgens google).
Zijn ze prima voor tijdelijk, of ga ik sowieso dood als ik ze er onder gooi?
Het zou voor een half jaartje zijn, daarna Michellins er onder, heb ik nu geen geld voor (over).
Ik kan ze redelijk voordelig voor mijn SS kopen, maar de ervaringen er mee zijn nog al wat uiteenlopend (volgens google).
Zijn ze prima voor tijdelijk, of ga ik sowieso dood als ik ze er onder gooi?
Het zou voor een half jaartje zijn, daarna Michellins er onder, heb ik nu geen geld voor (over).
Gebeurd vanzelf, door de zon ,regen,luchtverontreiniging en wassen vervaagt het witGlenn-N schreef:Heb inmiddels ook mijn overtrek binnen, ziet er toch wel netjes uit.
Voorlopig even er los over gehangen:
Iemand die weet hoe je die letters donkerder kan maken? Origineel waren ze volgens mij lichtgrijs?
Ben nogal extreem als het op details aankomt, vandaar.![]()
Als je dat te lang duurt kun je ook de witte verf er af halen, een Honda sjabloon maken en het er ik elke gewenste kleur weer op spuiten
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
heel simpel waarom je die kop niet uit moet draaien je verkracht je kop!hypercub schreef:Als je al het gereedschap hebt wat nodig is, draai dan de zuiger af tot 50-kop zuiger, een 39mm kop opboren naar 47mm levert ellende met de kleppen op (die nooit in de uitsparingen van de zuiger gaan passen, kop uitdraaien is alleen mogelijk bij een 2-takt, waar je niks met kleppen van doen hebt. Ik heb ooit eens een kop uitgebaggerd naar 51mm en je raadt het al, werkt niet).leander076 schreef:Eric schreef:Dit is een zuiger voor een 70kop. Haal gewoon de goeie zuiger.Of zou ik hierdoor een te hoge compressie krijgen?Leander076 schreef:waarom zou ik mijn kop niet uitdraaien?
Ik ben student dus geld liever zo goedkoop mogelijk, en ik heb alle gereedschap tot m'n beschikking
draai de zuiger af.
of koop voor een paar tientjes een 70 50 kop zuiger
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Daarmee ben je er nog niet, de uitsparingen voor de kleppen zitten op de compleet verkeerde plek in de zuiger.butt head schreef:heel simpel waarom je die kop niet uit moet draaien je verkracht je kop!hypercub schreef:Als je al het gereedschap hebt wat nodig is, draai dan de zuiger af tot 50-kop zuiger, een 39mm kop opboren naar 47mm levert ellende met de kleppen op (die nooit in de uitsparingen van de zuiger gaan passen, kop uitdraaien is alleen mogelijk bij een 2-takt, waar je niks met kleppen van doen hebt. Ik heb ooit eens een kop uitgebaggerd naar 51mm en je raadt het al, werkt niet).leander076 schreef:Eric schreef:Dit is een zuiger voor een 70kop. Haal gewoon de goeie zuiger.Of zou ik hierdoor een te hoge compressie krijgen?Leander076 schreef:waarom zou ik mijn kop niet uitdraaien?
Ik ben student dus geld liever zo goedkoop mogelijk, en ik heb alle gereedschap tot m'n beschikking
draai de zuiger af.
of koop voor een paar tientjes een 70 50 kop zuiger
Haal een andere zuiger.
-
Glenn-N
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50, Dax
Voorvorkpoten (binnen) vervangen van een SS50, is dat makkelijk?
Wanneer ik namelijk mijn stuur/stuurplaat recht hou, dan staat het voorwiel een paar graden naar links... Dus volgens mij is 1 van de vorkpoten een beetje krom?
De schroefdraad is ook niet meer wat het moet zijn... Dus ik dacht om zo'n setje imitatie poten bij Coos te kopen.
Wanneer ik namelijk mijn stuur/stuurplaat recht hou, dan staat het voorwiel een paar graden naar links... Dus volgens mij is 1 van de vorkpoten een beetje krom?
De schroefdraad is ook niet meer wat het moet zijn... Dus ik dacht om zo'n setje imitatie poten bij Coos te kopen.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Doe het voorwiel tussen je benen, buig het stuur eens flink de goede kant dicht en draai de bouten op het T-stuk vast.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Glenn-N
Helpt inderdaad.NIX schreef:Doe het voorwiel tussen je benen, buig het stuur eens flink de goede kant dicht en draai de bouten op het T-stuk vast.
Al zou ik toch misschien nieuwe binnenpoten willen steken. Is dat foolproof?
Linker bout van de kroonplaat draait dol... Lijkt me niet echt veilig.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Nieuwe binnenpoten monteren is vooral een kwestie van veel spinazie eten. Stofkappen verwijderen, de circlips verwijderen, keerringen verwijderen en hard aan de binnenpoten trekken om ze los te krijgen.
Monteren in omgekeerde volgorde. That`s all. Owja, wel eerst de olie uit de poten aftappen.
Monteren in omgekeerde volgorde. That`s all. Owja, wel eerst de olie uit de poten aftappen.
Life is too short for lousy coffee.
Het moeilijkste is eigenlijk het goed neerzetten of ophangen van de brommer.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
En stuur je oude binnenpoten even op naar Milsbeek.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Glenn-N
Ok, bedankt.hypercub schreef:Nieuwe binnenpoten monteren is vooral een kwestie van veel spinazie eten. Stofkappen verwijderen, de circlips verwijderen, keerringen verwijderen en hard aan de binnenpoten trekken om ze los te krijgen.
Ik heb ook nieuwe keerringen, circlips en onderdelen 9 en 10 nieuw besteld.
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 5_53b1.gif
Het lijkt mij echter dat er onderaan nogal veel onderdelen zitten?
Bestaat er nergens een stap-voor-stap handleiding ofzo?
Knoop de brommer zodanig op, dat het voorwiel vrij van de grond hangt. Vervolgens haal je het voorwiel uit de brommer en demonteer je het spatbord. Nu kan je de benen eruit halen door de bovenste bout eruit te draaien en dan de chromen bout op het t-stuk los te draaien. Daarna even aan de poot trekken en als het goed is, schuift de poot er zo uit. Zo niet: dan tik je even een schroevendraaier in het t-stuk bij die bout en dan moet het zeker weten lukken. Kijk uit dat je jezelf niet onder gooit met de olie uit de poot. Doe deze olie gewoon in een bak bij de rest van de oude olie. Dezelfde handeling geldt natuurlijk ook voor de andere kant. Nu kan je het harmonica rubber eraf schuiven en kijk of er niet uitvalt. Meestal blijven alle busje en dingen wel in het rubber hangen. Nu pak je een mooie sir-clip tang om de tang te verwijderen. Heb je die niet, dan kan je gaan klooien met 2 kleine schroevendraaier of je gaat er een kopen. Als de clip eruit is, dan pak je met de ene hand de onderpoot vast en met de ander de binnenpoot. D.m.v. flink trekken komt hij vaak wel los, maar soms zit hij wel goed vast. Dan kan je de vooras door het gat steken, daar met je voeten op gaan staan en dan flink rukken aan de binnenpoot. Als je de binnenpoot in de handen hebt kan je alle bussen overzetten en doe je hetzelfde met de andere kant. Tip van de week: Om de keerring te vervangen heb ik een stuk plastic pijp in de schuur liggen die in de onderpoot past en net om de binnenpoot. Hiermee kan ik heel mooi de keerring op zijn plek drukken. Je kan ze er ook indrukken met een schroevendraaier, maar soms beschadig je ze dan.
Als de keerring eenmaal zit kan je de poot vullen met olie of speciale voorvork olie. Zie maar wat jou een goed gevoel geeft. Het is per poot iets van 110cc of gewoon de poot in de onderste stand drukken en hem helemaal vullen. Controleer even of het harmonica rubber overal nog heel is en schuift het zootje weer over de poot heen.
Om de poot weer makkelijk op zijn plaats te krijgen, schuif ik hem er vaak een stukje in, draai ik van bovenaf de vooras in de binnenpoot en trek ik hem omhoog(let er wel op dat je de goeie poot pakt). Let er goed op dat de kop van de poot, mooi in de kroonplaat valt en draai dan de chromen moer op het t-stuk aan en draai de bovenste aan. Vervolgens weer deze handelingen toepassen aan de andere kant. Nu kan het spatbord en het voorwiel er weer in.
Als de keerring eenmaal zit kan je de poot vullen met olie of speciale voorvork olie. Zie maar wat jou een goed gevoel geeft. Het is per poot iets van 110cc of gewoon de poot in de onderste stand drukken en hem helemaal vullen. Controleer even of het harmonica rubber overal nog heel is en schuift het zootje weer over de poot heen.
Om de poot weer makkelijk op zijn plaats te krijgen, schuif ik hem er vaak een stukje in, draai ik van bovenaf de vooras in de binnenpoot en trek ik hem omhoog(let er wel op dat je de goeie poot pakt). Let er goed op dat de kop van de poot, mooi in de kroonplaat valt en draai dan de chromen moer op het t-stuk aan en draai de bovenste aan. Vervolgens weer deze handelingen toepassen aan de andere kant. Nu kan het spatbord en het voorwiel er weer in.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Glenn-N
TOP! Dankje.
-
DaanRorije
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Huidig:
Honda cd50s benly
Verleden:
Honda c50
Honda ss50 - Locatie: Heerde
Hallo allemaal,
Ik had een kleine vraag!
Wanneer je geen knipperlichten op je Honda ss50 moet je dan gewoon je hand uitsteken?
Mvg
Ik had een kleine vraag!
Wanneer je geen knipperlichten op je Honda ss50 moet je dan gewoon je hand uitsteken?
Mvg
Zwolle