Kleine vragen topic
-
Jossvdijk
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50Z
Re: Kleine vragen topic
Hoe word dat bepaald ? en wat levert het mooiste donkere geluid op
Bijv. Met een 50cc ss blok en 20mm carb en. Ori luchtfilter met en te grote sproeier klinkt dan scheller. Ofzo dan een. Ss met 50cc 20mm powerfilter en goede sproeier ?
Bijv. Met een 50cc ss blok en 20mm carb en. Ori luchtfilter met en te grote sproeier klinkt dan scheller. Ofzo dan een. Ss met 50cc 20mm powerfilter en goede sproeier ?
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Een goede sproeier is een goede sproeier. Daar ga je niet een te grote sproeier voor inzetten.
Dat diepe 'bwoaaaap' geluid krijg je door een powerfilter/open filter, niet door een te grote sproeier.
Ikzelf vind het aanzuiggeluid vaak irritant, een stil luchtfilter met een mooie pijp klinkt mooier in mijn beleving
Dat diepe 'bwoaaaap' geluid krijg je door een powerfilter/open filter, niet door een te grote sproeier.
Ikzelf vind het aanzuiggeluid vaak irritant, een stil luchtfilter met een mooie pijp klinkt mooier in mijn beleving
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
NHRC carbon met 50cc : Schel geluid
http://images.widstore.com/images/NHRC_HC-0116C-03.jpg
Speedsource v8 pisrand uitlaat: Donker geluid onder dezelfde brommer
http://3f.img.v4.skyrock.net/7807/19967 ... _small.jpg
Het is dus meer de uitlaat die het geluid bepaalt.
http://images.widstore.com/images/NHRC_HC-0116C-03.jpg
Speedsource v8 pisrand uitlaat: Donker geluid onder dezelfde brommer
http://3f.img.v4.skyrock.net/7807/19967 ... _small.jpg
Het is dus meer de uitlaat die het geluid bepaalt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn als de verlichting van een 12v brommer (zb) zacht brand lees gloeien.
de voor de restauratie van de brommer branden het al zacht. na de restauratie brand het nog steeds zacht.
ontsteking is gewisseld, alle massa punten zijn kaal gemaakt, lampjes van je juiste wattage er in.
de verlichting die via de accu gaat werkt wel naar behoren.
en een vraagje voor de mensen die veel kaas hebben gegeten van semi koppelingen.
ik heb op de zb die motorisch op de ontsteking, nokken as en koppeling na origineel is.
de c50 koppeling is gewisseld voor een c90 koppeling met nieuwe platen en veren.
er zitten 2 enkel beklede platen in en 1 dubbel beklede plaat.
maar nu heb ik tijdens het overschakelen met hoge toeren dat de koppeling even blijft slippen. weet iemand wat er verkeerd zou kunnen zijn of niet goed kan zitten wil zo'n koppeling slippen.
de voor de restauratie van de brommer branden het al zacht. na de restauratie brand het nog steeds zacht.
ontsteking is gewisseld, alle massa punten zijn kaal gemaakt, lampjes van je juiste wattage er in.
en een vraagje voor de mensen die veel kaas hebben gegeten van semi koppelingen.
ik heb op de zb die motorisch op de ontsteking, nokken as en koppeling na origineel is.
de c50 koppeling is gewisseld voor een c90 koppeling met nieuwe platen en veren.
er zitten 2 enkel beklede platen in en 1 dubbel beklede plaat.
maar nu heb ik tijdens het overschakelen met hoge toeren dat de koppeling even blijft slippen. weet iemand wat er verkeerd zou kunnen zijn of niet goed kan zitten wil zo'n koppeling slippen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Laadt de accu nog wel bij dan?butt head schreef:weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn als de verlichting van een 12v brommer (zb) zacht brand lees gloeien.
Niet gewoon het verkeerde paar draden genomen?
En anders zou ik denken spoel verrot.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Lichtschakelaar/bedrading al doorgemeten. (Ook massa)
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zit er een spanningsregelaar in een ZB?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
butt head
- moppersmurf
robertsp schreef:Laadt de accu nog wel bij dan?butt head schreef:weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn als de verlichting van een 12v brommer (zb) zacht brand lees gloeien.
Niet gewoon het verkeerde paar draden genomen?
En anders zou ik denken spoel verrot.
ik neem aan dat de accu wel gewoon bij laad want die doet het nu al meer dan een jaar goed zonder leeg te raken.
verkeerde draden lijkt mij stug om dat alles origineel is aan die draadboom dus alles kleur op kleur.
een spoel verrot lijkt mij on waarschijnlijk want dan zou het betekenen dat ik van 2 de zelfde ontstekingen de spoel kapot moet hebben.
die zou ik nog is schoon kunnen maken van binnen.nielspbr schreef:Lichtschakelaar/bedrading al doorgemeten. (Ook massa)
massa is overal oke dat heb ik nog met een tapje schoon zitten maken.
NIX schreef:Zit er een spanningsregelaar in een ZB?
ja
zal is kijken of ik nog een ander heb liggen.
-
butt head
- moppersmurf
dat is hem volgens mij geweest.NIX schreef:Zit er een spanningsregelaar in een ZB?
ergens onder in 1 van de grabbel bakken heb ik een andere spanningsregelaar gevonden toen gaf hij al meer licht.
-
Glenn-N
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50, Dax
Is dit goede olie voor een licht opgevoerde SS50 (65km/u) met 6V blok?
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/c ... lsa-10w40/
Heb die meegekregen bij Brezan.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
ja!Glenn-N schreef:Is dit goede olie voor een licht opgevoerde SS50 (65km/u) met 6V blok?
Gebruik ik ook soms.
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
-
Glenn-N
- Bezit: SS50, Dax
Ok.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.
Semi-synthetisch kan sowieso geen kwaad? Aangezien ik onlangs hoorde dat die synthetische olie voor moderne blokken gemaakt is en oude blokjes daardoor kunnen gaan lekken.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Die olie is top! Kroon Expulsa ftw.Glenn-N schreef:Ok.
Maar Action olie is ook prima
-
bramdax
- Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
gebruik al jaren en veel km emperol 10w40