Honda Motra verkocht, nu nieuwe aanwinsten te melden pg.11

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Re: Honda CT50Jc Motra 100% klaar, video op pagina 3

Bericht door niek is ik »

het is van mij zeker niet als zeuren bedoelt...
@ benno, ik vind het een beetje een rare instelling die je aanneemt, dan heeft een forum toch helemaal geen zin als je niks wilt leren...

Dan wat ik bedoel... Als hij stationair loopt, hoor je wat bonken... zodra je iets gas geeft/iets toeren maakt, is het weg. Dit is kenmerkend voor een koppeling, die of iets te los zit. Of iets ingesleten is door een tijd lang niet goed vast te hebben gezeten/veel kilometers maken... Wat ook nog kan is dat je platen zijn ingeslagen in het huis. Maar dit komt eigenlijk zelden voor. En meestal zijn het dan de platen die ingeslagen zijn, niet het huis dat ingesleten is.. ik neem aan dat er nieuwe platen in zitten? dan zou je dit eigenlijk kunnen uitsluiten...

Als je wilt kan ik wel een filmpje maken van mijn cee(start ook gewoon na 1 kickje in de vries kou) maar of je daar veel aan hebt? Heb er een herrie pijp er op, dat maakt het al moeilijk(dan hoor je veel minder van het blokje op een filmpje) en alleen een mobiel om te filmen, maar als je wilt kan ik het wel proberen...
Al moet ik zeggen, dat je bij mij ook heel iets hoort bij de koppeling(wel beduidend minder als op het filmpje van jou), bij mij is het de vertanding van van koppeling naar versnellingsbak, die iets ingesleten is. maarja, wie weet hoeveel dat blok wel niet gelopen heeft... bij mij zelf in iedergeval al 25.000 km(probleemloos)

en om het verhaal nog wat sterker te maken, mijn cee loopt nog altijd iets stiller in de kou als in de hitte(bijde wel met warme motor)

zal eens kijken op youtube of ik een filmpje kan vinden van hoe het hoort...

http://www.youtube.com/watch?v=2cKmsWF02WA

als je die stationair hoort lopen hoor je min of meer niks buiten het zuigen van lucht, en het trillen van onderdelen(vooral ook als ie later gas geeft)

maar nu ik een beetje zoek op youtube, zou het ook nog voor een deel aan de geluidskwaliteit kunnen liggen.

Makkelijk na te gaan, als hij stationair loopt, hoor je dan iets een beetje kloppen, wat meer geluid vanuit de koppeling als dat je een heel klein beetje gas geeft/toeren maakt... in geval van een koppeling is het namelijk bijna altijd compleet verdwenen zodra er iets toeren worden gemaakt...

Want die NT blokjes met gk4 top end(dus volledig gelagerde nok) kunnen echt verschrikkelijk mooi en stil lopen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
niek is ik
4T-MSB heilige

haha de nieuwste monkey heeft trouwens een toeren begrenser...
http://www.youtube.com/watch?v=YrtcfiNX ... re=related
Sammie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sammie »

Ok, naar aanleiding van "niels is ik" zijn opmerking over het juiste soundje heb ik gisterenavond mijn Motra lekker laten warm draaien. Ik heb daarbij gemerkt dat dat geluid wat hij hoorde wel iets aanwezig is zowel met koude motor maar minder met een warme. Ik moet er wel bij zeggen dat iemand wel hele goede oortjes heeft of het ligt aan mijn ervaringen met dit soort blokjes (lees: GEEN). Ik vind hem super mooi en stil lopen, zelfs mooier dan mijn oude Zoomer namelijk. Daar ligt ook meteen mijn fout ik heb dus geen echt vergelijkings materiaal qua geluid.

Nu het volgende ding, het blok heb ik namelijk laten reviseren door een bekend persoon in de 4 takt wereld. Het blok heb ik dus niet uit elkaar gehad en als je me vraagt aan welke kant de koppeling zit dan kijk ik zo :shock:, vreemd zul je zeggen aangezien je de rest wel zelf gedaan hebt. Dat ligt aan mijn oude werk namelijk, ik kom uit de schade/restauratie wereld van de auto's.
Mijn vraag is : zullen jullie hier melding van maken bij diegene die hem gereviseerd heeft en kijken wat hij ervan vind OF is dit makkelijk op te lossen door mijzelf (ik ben geen kluns op dit gebied namelijk, zolang het blok maar niet gesplitst hoeft te worden). En vraag 2 is : is het schadelijk op korte of lange termijn of kan hij hier heel oud mee worden?
Ikzelf vind hem nogmaals super mooi lopen dus het is niet zo dat ik me eraan stoor, maar als het nog stiller kan dan houdt ik me wel aanbevolen natuurlijk.

Trouwens de reden dat ik het blok heb laten doen is omdat ik geen idee heb welke onderdelen hier zomaar in passen, ik wist niet dat een hoop delen gewoon vervangen konden worden door eenzelfde onderdeel van een ander type. En als je niet weet waar je aan begint moet je het niet doen vind ik zeker met zo weinig documentatie zoals van de Motra bekend is.

En als laatste: "niels is ik" thanks voor je oplettende en vooral kritische oor ;)
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Hij heet toch echt Niek (Oor :mrgreen: ).
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Sja, mocht het dan toch echt de koppeling zijn en je stoort je er ook aan zou ik zeker terug gaan.

Een blokrevisie bij dat bedrijf is niet goedkoop, zeker niet als ik zie hoe ie er nu uitziet (aan de buitenkant)
Zeker even informeren bij het bedrijf.
Sammie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sammie »

nielspbr schreef:Hij heet toch echt Niek (Oor :mrgreen: ).
LOL nu zie ik het ook :oops: :oops:
niek is ik
4T-MSB heilige

ja inderdaad, het is Niek, maar naar niels luister ik ook omdat ik de helft van de keren door mensen niels word genoemd en ik altijd te lui ben dat te verbeteren..

en inderdaad mijn achternaam is Oor :mrgreen: (echt)

ik weet niet of je naar de HVN nieuwjaarsrit/borrel komt, dan kan ik het makkelijk voor je horen... Via filmpjes blijft het erg lastig natuurlijk.

En ter indicatie, het is echt honda 4takt blokjes specafiek... Mijn Pa, jaren motorfiets monteur geweest(bij honda nota bene) heeft bij mij ook diverse keren een blokje met bonkende koppeling, als nee niek die is prima bestempeld. Tot dat je het los haalt en nog eens laat horen, toen was het van hee ja, je hebt gelijk...

Kan het kwaad? dat is sterk afhankelijk van de aard van het koppelings gebonkt... is het een huis dat niet helemaal vast zit(wat ik vermoed, je moet hem echt muurvast draaien) dan gaat dat op de lange termijn voor problemen zorgen, en slijt de hele boel uit. is het een ingeslagen huis, kun je gewoon door blijven rijden... rijden wel meer mensen mee rond, kan weinig kwaad. buiten dat je het hoort(wat jammer is bij een totaal gerestaureerde fiets, met een verder perfect blokje, in mijn ogen dan.) zijn het ingeslagen platen, kan geen kwaad, zodra je de platen vervangt is het weg. Is het de vertanding van koppeling naar versnellingsbak, kan het geen kwaad.. rijden wel meer mensen mee rond. en die tandwielen kun je altijd nog een keer vervangen. Doe dit wel voor het heel extreem word(maar dat duurd dan tienduizenden kilometers, bij verder normaal gebruik) want al het spul wat er verder tussenuit slijt/komt, komt in je blokje terrecht.
Dus opzich nothing to worry, alleen kijk er even na. Zou jammer zijn als een prima koppeling kapot gaat van niet goed vast zitten, of je erg veel geld hebt betaald voor een revicie, en het nog niet 100% is gedaan...
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Maakt hij ook het geluid als je je koppelingshendel intrekt. :?:
niek is ik
4T-MSB heilige

semi :D
Daan Smit
4T-MSB regular

Bericht door Daan Smit »

Pookje naar beneden/omhoog dan?
niek is ik
4T-MSB heilige

maakt niets uit, waarschijnlijk...

en dan de verklaring waardoor je het als ie warm is minder hoort, loopt ie hoger stationair, dus meer toerentallen dus hoor je het minder..
stangenstoter
4T-MSB regular

Bericht door stangenstoter »

precies, ik hoor'm ook heel goed want mijn semi-koppeling doet't ook; moer zit berevast en koppeling zit gelijmd met loctite maar toch doet ie't nog :D
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)

A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
Sammie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Sammie »

He mensen, beetje nOOb vraag maar welk blok(van welk type) lijkt het meeste op die van mij zodat ik eens een werkplaatshandboek kan aanschaffen om deze nOOb vragen niet meer te stellen ;)
RobHonda
The 4T-MSB is my life!

Bericht door RobHonda »

NT blokjes met GK4 top end...

Dus NT dax, ZB...

maar, complete versnellingsbak is anders, en hoe of wat met de carters? geen idee, heb nog nooit een motra blok in handen gehad(en ga ik waarschijnlijk ook nooit krijgen :P )

maar kruk, koppeling, top end(zuiger cilinder, en de kop) ontsteking, zijn het zelfde als ZB/nt dax..

hee kut ik ben als me broer ingelogd :cry:

(was niek is ik dus)
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

RobHonda schreef:NT blokjes met GK4 top end...

Dus NT dax, ZB...

maar, complete versnellingsbak is anders, en hoe of wat met de carters? geen idee, heb nog nooit een motra blok in handen gehad(en ga ik waarschijnlijk ook nooit krijgen :P )

maar kruk, koppeling, top end(zuiger cilinder, en de kop) ontsteking, zijn het zelfde als ZB/nt dax..

hee kut ik ben als me broer ingelogd :cry:

(was niek is ik dus)
ja ja

volgens mij is het gewoon rop

hij heeft er wel in een keer veel verstand van gekregen :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Plaats reactie