lil schreef: ↑05 okt 2023 17:47
dan heb je die afzetterige prijs voor die cub toevallig effe gemist, net als dat ie me zonder enige schaamte zn ware gezicht laat zien met rechtuit tegen me te zeggen dat ik toch niks bewijzen kan van die aanbetaling. wat is daar je conclusie over? en ja die aanbetalingenzwendel zijn net zo goed een ding waar die zich niet van zou moeten bedienen astie zo schappelijk wil overkomen astie voorgeeft te zijn
@nielspbr; ik erken je geldtellertjesargument, maar voor dergelijke bedrijven staan die gekentekende voertuigen als bedrijfsvoorraad genoteerd waardoor die vrijgesteld zijn van die geldtellertjes. voor particulieren is dat idd wel een probleem
Ik denk dat iedereen die Kjell weleens van dichtbij heeft meegemaakt het een heel sterk verhaal vindt dat hij je in je gezicht uitgelachen zou hebben en dat je niets kunt bewijzen. Ik denk dat dat helemaal niet zo gelopen is en dat jij daar heel veel info weglaat.
Het ligt altijd aan een ander, nooit aan jou. Dat soort slachtoffer mentaliteit en entitlement verwacht je niet van een volwassen kerel met ruim 70 jaar levenservaring. Het kan verkeren.
Als je die Cub te duur vond, waarom kocht je hem dan? Je gaat ergens mee akkoord, was voor zover we weten niet ontoerekeningsvatbaar, hebt geen bewindvoerder. Je verzoekt 4SB iets aan de brommer te doen, houd je vervolgens niet aan je afspraak en krijgt dan spijt want je ziet een goedkopere. Dan ga je drammen dat je je aanbetaling terug wil, als een klein kind dat spijt heeft van zijn knikkers ruilen en vervolgens ga je ook nog iemand online door het slijk halen met onvolledige info. Ja we weten genoeg.
Je hebt geluk dat Fourstrokebarn er geen werk van maakt.
Overigens is een C50 voor € 900 incl kenteken niet representatief voor de marktwaarde, dat is gewoon een koopje.
En jij weet het allemaal weer beter met verzekeringsplicht hoor.
Vrijstelling van verzekeringsplicht (en indien van toepassing MRB en APK plicht) geldt alleen als je erkenning Bedrijfsvoorraad aanvraagt. Maar daar komen weer verplichtingen bij kijken. Dat is met name interessant voor auto-en motordealers. Niet voor een toko met oude brommers die meestal toch geen kenteken hebben. Dus alles met een kenteken moet 4SB schorsen en elk jaar verlengen. Dat zou niet handig zijn. Maar dat is een nutteloze discussie. Jij vindt dat hij dingen met kenteken moet aanbieden. Jij bepaalt dat echter niet. Als het niets voor je is koop je er niet. Koop je er wel, en heb je een speciaal verzoek zoals jij had, dan wordt een aanbetaling verlangd.