Honda ZB50 luchtfilter en carburateur originele staat maken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Honda ZB50 luchtfilter en carburateur originele staat maken

Bericht door NIX »

Ja, zo vaak. Tik of duw je er zo uit. Omlaag he?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Oscar
4T-MSB regular
Bezit: CD en SS

Bericht door Oscar »

mooi, dank!
SingaPower
4T-MSB beginner

Bericht door SingaPower »

Afbeelding

Vandaag druk bezig geweest in de hoop de ZB aan de praat te krijgen.

Eerste keer ging hij aan, maar enorm hoog in touren.. niet zoals het hoort, ik was bang dat de motor kapot zou gaan dus snel weer uit. Gaskabel zat niet te strak.

Ik dacht wellicht valse lucht en ik had de inlaat pakking nog niet vernieuwd, dus nieuwe gehaald en die er op. Alles weer op z'n plek, nieuwe ronde nieuwe kansen.. maar ik kreeg de zb helaas niet aan...

Ik heb de naald op de middelste schuif en de stationair schroef 1,25 slag open. Helaas zonder resultaat..
Hij leek heel even iets aan te slaan maar dat waren twee korte slagen.

Ik las op het internet dat ik wellicht een grotere sproeier moet gebruiken omdat ik een 70cc cilinder heb(weet ik niet zeker, maar las ik terug hier op het forum).

Nu wou ik de boel alvast weer los halen en toen brak een schroef af(zie foto). Ik overweeg om te gaan bloemschikken... des al niet te min, heeft iemand hier een oplossing voor..

En wat raden jullie me aan qua carb, grotere sproeier proberen ? Of gelijk er goed voor gaan en het blok loshalen en evt weer 49cc van maken? Let wel, ik doe alles voor het eerst.

Voor vandaag genoeg ZB, goed weekend allen 😁
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

centerpunt in het midden, boortje 3 er een stukje in, (torx)bitje erin meppen, losdraaien.
moertje erop lassen door het gaatje, losdraaien.

Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden afhankelijk van het beschikbare gereedschap.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

SingaPower schreef: ↑16 nov 2024 16:05 Afbeelding
Ik las op het internet dat ik wellicht een grotere sproeier moet gebruiken omdat ik een 70cc cilinder heb(weet ik niet zeker, maar las ik terug hier op het forum).
vrij grote zever... 70cc lukt perfect met originele setup carbu. Heb ik op m'n Monkey'tje ook. En nog genoeg gedaan vroeger. Vergeet niet dat een ST70 (grotere kleppen/inlaat/...) zelfde carbu heeft als de ST50. Bij NT Dax is dat iets anders maar nog steeds geen extreme grote origineel. NT50 = 12mm en NT70 =14mm. Starten zou het sowieso moeten doen.
SingaPower schreef: ↑16 nov 2024 16:05 Nu wou ik de boel alvast weer los halen en toen brak een schroef af(zie foto). Ik overweeg om te gaan bloemschikken... des al niet te min, heeft iemand hier een oplossing voor
Dat bloemschikken ken ik :lol: Volg avondschool lassen en dat TIG lassen geraakt moeilijk in m'n vingers. (toorts kan ik goed houden, tis dat vloeiend toevoegen met andere hand) De 1e keer zijn ze mooi en goed, andere dagen kan ik met die lastoorts gaan smijten en sta ik meer naald te slijpen dan ik mooie lassen leg. Ook al gezegd ipv vervolgcursussen te volgen dat ik beter ga bloemschikken :lol:

Nu troost je... Ik heb al meermaals gedacht, ik leg heel die boel lam. Idem met m'n andere hobby, soldeer je een uitgebouwde decoder ergens in en blijkt op einde dat ie kapot was (dus ipv weg te gooien in de doos gelegd met goeie).
Plaats reactie