Honda Z50ak3
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: Honda Z50ak3
Zet er gewoon een puchmaxi koplamp op. Mogelijk heb je mazzel bij de RDW, bij mij is altijd het lichtbeeld getest. De toeter is alleen gevraagd of die werkte, dat weer wel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Ik beweer het tegendeel...Edo schreef:Ik heb voor het Lifan blok een mikuni set gekocht.. Daar zit inderdaad ook zo een verdraaiplaat bij, is het proberen wel waard als ik die binnenkrijg eerdaags.Eric schreef:Wat zou het kosten om een spruitstukje te laten lassen? Anders zou je misschien deze bij de voet af kunnen zagen, carburateur zo zetten dat alles netjes past, streepjes zetten en dan laten lassen. Of kan zo'n schijf nog helpen(rond ding met schroefdraden)?
Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
Heb vaak zat een cartertje of kopje laten lassen en dat ging goed...
Ook vaak genoeg een spruitstuk gelast gezien...
En anders kun je er ook een van staal braden...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Met alle respect, compleet lariekoek. Kwestie van wat de boer niet last dat kent ie niet of gebrek aan kennis.Edo schreef: Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
Kijk eens hier.. http://blogs.yahoo.co.jp/forgworkyasuji
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
precies!, vrijwel alle aluminium materialen zijn lasbaar.lowrider schreef:Met alle respect, compleet lariekoek. Kwestie van wat de boer niet last dat kent ie niet of gebrek aan kennis.Edo schreef: Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
probleem met (giet)aluminium is dat er zoveel verschillen zijn, dat het erg lastig is om de juiste toevoegelectrode te vinden.
maar een goede aluminiumlasser voelt en proeft soms even of krast ermee over ander metaal of steen en dan weet hij wat hij moet gebruiken.
mooi om te kunnen, maar erg lastig om goede inbranding te krijgen(alu word vloeibaar als water tijdens een goede las, daarom ook meestal een voetpendaal om de stroom te temperen als het smeltpunt bereikt is).
cdi for life! 
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Woei, die kerel last wel echt leipe dingen; https://blogs.yahoo.co.jp/forgworkyasuji ... 07313.html
Maar voor de carb denk ik dat ik maar een verdraaiplaat monteer, die krijg ik namelijk maandag binnen. Stuk makkelijker
Heb gisteren (06/10/2012) maar even een kentekenplaathouder gemaakt. Inclusief lichthouder, als één geheel.
Eerst even grof wat dingen slijpen/lassen/etc.

Toen even passen om te kijken hoe het staat en zilver lakken. Kentekenplaat staat onder een hoek van 25 graden, zou moeten mogen dacht ik te hebben gelezen bij de RDW.

En voilá! Een schoenendoos deksel speelde even voor blauwe plaat (200x140mm).

Maar voor de carb denk ik dat ik maar een verdraaiplaat monteer, die krijg ik namelijk maandag binnen. Stuk makkelijker
Heb gisteren (06/10/2012) maar even een kentekenplaathouder gemaakt. Inclusief lichthouder, als één geheel.
Eerst even grof wat dingen slijpen/lassen/etc.

Toen even passen om te kijken hoe het staat en zilver lakken. Kentekenplaat staat onder een hoek van 25 graden, zou moeten mogen dacht ik te hebben gelezen bij de RDW.

En voilá! Een schoenendoos deksel speelde even voor blauwe plaat (200x140mm).

Laatst gewijzigd door Edo op 23 nov 2012 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ziet er wel erg kwetsbaar uit eigenlijk zo, dat achterlicht..
Ga heen en vereenvoudig u!
-
Edo
Hij is eigenlijk behoorlijk stevig. Dat waar het licht opgebout zit, is wel iets minder stug, maar stevig zat. En inderdaad, het is voor de keuring (kentekenplaatverlichting verplicht).
-
Edo
Heb inmiddels een pakketje van Luc de Bondt gehad. Het spruitstuk wat daarbij zat had sleuven in plaats van gaten; deze kon ik dus perfect draaien! De C90 carb zit nu recht onder de brommer, met gaskabel netjes tussen tank en frame. Geen ruzie meer met de benzinekraan op de tank!
Achterlichtje houdt het goed, inmiddels zilver gelakt en gemonteerd. Morgen komt toeter-spul binnen dus ik ga bijna een afspraakje maken bij de RDW. Zojuist even netjes alle documentatie/bouwjaren/verkoopverklaring in een mapje gestopt. Ik laat het wel weten als die blauwe plaat erop zit!

Achterlichtje houdt het goed, inmiddels zilver gelakt en gemonteerd. Morgen komt toeter-spul binnen dus ik ga bijna een afspraakje maken bij de RDW. Zojuist even netjes alle documentatie/bouwjaren/verkoopverklaring in een mapje gestopt. Ik laat het wel weten als die blauwe plaat erop zit!

Laatst gewijzigd door Edo op 23 nov 2012 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Als je op het lichtbeeld wordt afgekeurd lach ik je heel hard uit!
Of zit er een SS pot op en een uni brommerschakelaar?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
hoe zo zou het licht beeld van een amerikaan worden af gekeurd. die rijden toch ook aan de goede kant van de weg.NIX schreef:Als je op het lichtbeeld wordt afgekeurd lach ik je heel hard uit!
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Edo
Ik ga dat gokje niet wagen hoorNIX schreef:Als je op het lichtbeeld wordt afgekeurd lach ik je heel hard uit!
De schakelaar is trouwens van een Dax, dimlicht kan alleen niet uit (die schakelaar zit normaal op de koplamp). Heb de draad naar de schakelaar opgesplitst, zodat achterlicht het zowel bij dim- als grootlicht doet.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
toerieteller schreef:precies!, vrijwel alle aluminium materialen zijn lasbaar.lowrider schreef:Met alle respect, compleet lariekoek. Kwestie van wat de boer niet last dat kent ie niet of gebrek aan kennis.Edo schreef: Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
probleem met (giet)aluminium is dat er zoveel verschillen zijn, dat het erg lastig is om de juiste toevoegelectrode te vinden.
maar een goede aluminiumlasser voelt en proeft soms even of krast ermee over ander metaal of steen en dan weet hij wat hij moet gebruiken.
mooi om te kunnen, maar erg lastig om goede inbranding te krijgen(alu word vloeibaar als water tijdens een goede las, daarom ook meestal een voetpendaal om de stroom te temperen als het smeltpunt bereikt is).
Legeringen alu zijn inderdaad nog te lassen, hoe groter het percentage puur alu hoe moeilijker te lassen.
Bij "600" alu (wat bijna puur alu is) krijg je niet alleen een vloeibad maar smelt de hele boel tot 1 groot vloeibad. Zo wist de lasser van de Nedal mij te vertellen (en die heeft héél wat alu gelast voor me).
Life is too short for lousy coffee.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
ik vind het achterlicht beugeltje trouwens best geslaagd, niet alleen voor de keuring...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Edo
Ik zei ook alleen dat een ervaren lasser hier heeft gezegd dat het haast niet te doen is. Samenstelling onbekend (soms wel 3 of 4 metalen), dunwandig, verkeerde warmtebehandeling (structuurverschil) en dan ook nog eens hopen dat de boel niet uit elkaar scheurt.
Uiteraard zal het niet onmogelijk zijn, maar makkelijk is anders. En om nou eens eindelijk van het alu-discussie af te zijn, zal ik mijn carter gewoon eens even laten lassen hierzo!
**TOEVOEGING** Thanks Niek! Er zit liefde in dat houdertje (A)
Uiteraard zal het niet onmogelijk zijn, maar makkelijk is anders. En om nou eens eindelijk van het alu-discussie af te zijn, zal ik mijn carter gewoon eens even laten lassen hierzo!
**TOEVOEGING** Thanks Niek! Er zit liefde in dat houdertje (A)