Honda Z50ak3

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Honda Z50ak3

Bericht door NIX »

Zet er gewoon een puchmaxi koplamp op. Mogelijk heb je mazzel bij de RDW, bij mij is altijd het lichtbeeld getest. De toeter is alleen gevraagd of die werkte, dat weer wel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

Edo schreef:
Eric schreef:Wat zou het kosten om een spruitstukje te laten lassen? Anders zou je misschien deze bij de voet af kunnen zagen, carburateur zo zetten dat alles netjes past, streepjes zetten en dan laten lassen. Of kan zo'n schijf nog helpen(rond ding met schroefdraden)?
Ik heb voor het Lifan blok een mikuni set gekocht.. Daar zit inderdaad ook zo een verdraaiplaat bij, is het proberen wel waard als ik die binnenkrijg eerdaags.

Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
Ik beweer het tegendeel...
Heb vaak zat een cartertje of kopje laten lassen en dat ging goed...
Ook vaak genoeg een spruitstuk gelast gezien...
En anders kun je er ook een van staal braden...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
lowrider
4T-MSB addict

Bericht door lowrider »

Edo schreef: Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
Met alle respect, compleet lariekoek. Kwestie van wat de boer niet last dat kent ie niet of gebrek aan kennis.
Kijk eens hier.. http://blogs.yahoo.co.jp/forgworkyasuji
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

lowrider schreef:
Edo schreef: Over dat lassen; dat gaat niet. Ik loop stage bij een bedrijf die alles met aluminium doet dus heb even een ouwe lasser aangesproken. Gietaluminium is niet te lassen volgens hem. De materiaalsamenstelling is geheel anders dan geëxtrudeerde profielen. Dus als het na veel pijn en moeite al is gelukt om de boel te lassen, scheurt bij de eerste trilling de boel uit elkaar. En die kerel last de hele dag aluminium dus ik geloof hem maar op zijn woord.
Met alle respect, compleet lariekoek. Kwestie van wat de boer niet last dat kent ie niet of gebrek aan kennis.
precies!, vrijwel alle aluminium materialen zijn lasbaar.
probleem met (giet)aluminium is dat er zoveel verschillen zijn, dat het erg lastig is om de juiste toevoegelectrode te vinden.
maar een goede aluminiumlasser voelt en proeft soms even of krast ermee over ander metaal of steen en dan weet hij wat hij moet gebruiken.
mooi om te kunnen, maar erg lastig om goede inbranding te krijgen(alu word vloeibaar als water tijdens een goede las, daarom ook meestal een voetpendaal om de stroom te temperen als het smeltpunt bereikt is).
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Woei, die kerel last wel echt leipe dingen; https://blogs.yahoo.co.jp/forgworkyasuji ... 07313.html

Maar voor de carb denk ik dat ik maar een verdraaiplaat monteer, die krijg ik namelijk maandag binnen. Stuk makkelijker :D

Heb gisteren (06/10/2012) maar even een kentekenplaathouder gemaakt. Inclusief lichthouder, als één geheel.

Eerst even grof wat dingen slijpen/lassen/etc.
Afbeelding

Toen even passen om te kijken hoe het staat en zilver lakken. Kentekenplaat staat onder een hoek van 25 graden, zou moeten mogen dacht ik te hebben gelezen bij de RDW.
Afbeelding

Afbeelding

En voilá! Een schoenendoos deksel speelde even voor blauwe plaat (200x140mm).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edo op 23 nov 2012 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Ziet er wel erg kwetsbaar uit eigenlijk zo, dat achterlicht..
Ga heen en vereenvoudig u!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Is voor de keuring.
Edo

Bericht door Edo »

Hij is eigenlijk behoorlijk stevig. Dat waar het licht opgebout zit, is wel iets minder stug, maar stevig zat. En inderdaad, het is voor de keuring (kentekenplaatverlichting verplicht).
Edo

Bericht door Edo »

Heb inmiddels een pakketje van Luc de Bondt gehad. Het spruitstuk wat daarbij zat had sleuven in plaats van gaten; deze kon ik dus perfect draaien! De C90 carb zit nu recht onder de brommer, met gaskabel netjes tussen tank en frame. Geen ruzie meer met de benzinekraan op de tank!

Achterlichtje houdt het goed, inmiddels zilver gelakt en gemonteerd. Morgen komt toeter-spul binnen dus ik ga bijna een afspraakje maken bij de RDW. Zojuist even netjes alle documentatie/bouwjaren/verkoopverklaring in een mapje gestopt. Ik laat het wel weten als die blauwe plaat erop zit!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edo op 23 nov 2012 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Als je op het lichtbeeld wordt afgekeurd lach ik je heel hard uit!

Of zit er een SS pot op en een uni brommerschakelaar?
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

NIX schreef:Als je op het lichtbeeld wordt afgekeurd lach ik je heel hard uit!

hoe zo zou het licht beeld van een amerikaan worden af gekeurd. die rijden toch ook aan de goede kant van de weg.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Edo

Bericht door Edo »

NIX schreef:Als je op het lichtbeeld wordt afgekeurd lach ik je heel hard uit!

Ik ga dat gokje niet wagen hoor :D Wissel ik nog wel ff om voor de goede...

De schakelaar is trouwens van een Dax, dimlicht kan alleen niet uit (die schakelaar zit normaal op de koplamp). Heb de draad naar de schakelaar opgesplitst, zodat achterlicht het zowel bij dim- als grootlicht doet.
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Bericht door hypercub »

toerieteller schreef:
lowrider schreef:
precies!, vrijwel alle aluminium materialen zijn lasbaar.
probleem met (giet)aluminium is dat er zoveel verschillen zijn, dat het erg lastig is om de juiste toevoegelectrode te vinden.
maar een goede aluminiumlasser voelt en proeft soms even of krast ermee over ander metaal of steen en dan weet hij wat hij moet gebruiken.
mooi om te kunnen, maar erg lastig om goede inbranding te krijgen(alu word vloeibaar als water tijdens een goede las, daarom ook meestal een voetpendaal om de stroom te temperen als het smeltpunt bereikt is).

Legeringen alu zijn inderdaad nog te lassen, hoe groter het percentage puur alu hoe moeilijker te lassen.
Bij "600" alu (wat bijna puur alu is) krijg je niet alleen een vloeibad maar smelt de hele boel tot 1 groot vloeibad. Zo wist de lasser van de Nedal mij te vertellen (en die heeft héél wat alu gelast voor me).
Life is too short for lousy coffee.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

ik vind het achterlicht beugeltje trouwens best geslaagd, niet alleen voor de keuring...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Edo

Bericht door Edo »

Ik zei ook alleen dat een ervaren lasser hier heeft gezegd dat het haast niet te doen is. Samenstelling onbekend (soms wel 3 of 4 metalen), dunwandig, verkeerde warmtebehandeling (structuurverschil) en dan ook nog eens hopen dat de boel niet uit elkaar scheurt.

Uiteraard zal het niet onmogelijk zijn, maar makkelijk is anders. En om nou eens eindelijk van het alu-discussie af te zijn, zal ik mijn carter gewoon eens even laten lassen hierzo!

**TOEVOEGING** Thanks Niek! Er zit liefde in dat houdertje (A)
Plaats reactie