[Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen siemens nx/unigraphics goed ken voor zowel cad als cam. Ik werk er al 25+ jaar mee. Proe, catia, en midrange sw en se ken ik amper.
Wat zou een goed betaalbare cadcam combi zijn? Nx is als startend zelfstandige practisch onbetaalbaar, reken op 35k aanschaf en dan nog 10% onderhoud.
Wat zou een goed betaalbare cadcam combi zijn? Nx is als startend zelfstandige practisch onbetaalbaar, reken op 35k aanschaf en dan nog 10% onderhoud.
grote klappen, snel thuis
Fusion360! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve geluiden over, zeker kwa prijs. Alleen is daar de sheetmetal wel minder in vergelijking met SW.ildert schreef: ↑21 jun 2024 13:52 Ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen siemens nx/unigraphics goed ken voor zowel cad als cam. Ik werk er al 25+ jaar mee. Proe, catia, en midrange sw en se ken ik amper.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
In nx is je cammodel 100% gekoppeld aan je cadmodel is dat in fusion ook zo? En kun je parametrische cadmodellen maken?
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
Ik heb er notabene ooit les in gegeven, maar vond het niks. Veels te strikt en te veel bugs.
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Volgens mij is NX een van de weinige pakketten die dat goed (en volledig) ondersteund. Een van de redenen waarom ik zo'n fan ben van NX. Als je er mee overweg kan is het ontzettend krachtig, en het blinkt uit in het werken met (grote) assembly's.
NX is als technisch Lego, SolidWorks is meer Duplo (en Fusion voelt ook zo)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Ik ben SW associate, nadat ik het jaren autodidactisch gebruikt heb .
Buiten het feit om dat ik graag bij merken blijf hangen voelt het om mee te werken als logisch voor mij.
Ooit heb ik om mezelf bij de toenmalige werkgever meer perspectief te geven ook een poging gedaan om caddy++ aan te leren en pro-e bij m'n huidige werkgever maar met beide heb ik geen klik.
Buiten het feit om dat ik graag bij merken blijf hangen voelt het om mee te werken als logisch voor mij.
Ooit heb ik om mezelf bij de toenmalige werkgever meer perspectief te geven ook een poging gedaan om caddy++ aan te leren en pro-e bij m'n huidige werkgever maar met beide heb ik geen klik.
Hop hop gas dr op
Mijn teken skils zijn ook een beetje duplo, maar hoe is NX met plaatwerk?fs1tom schreef: ↑21 jun 2024 16:03Volgens mij is NX een van de weinige pakketten die dat goed (en volledig) ondersteund. Een van de redenen waarom ik zo'n fan ben van NX. Als je er mee overweg kan is het ontzettend krachtig, en het blinkt uit in het werken met (grote) assembly's.
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Logischer/duidelijker dan SW. SW heeft meerdere feature voor dezelfde functies en dat is niet altijd even logisch. Als je veel met SW prutst in sheet metal (veel features gebruikt) dan wil het soms wel eens voorkomen dat een model ineens niet meer werkt en gekke foutmeldingen geeft, waarom is mij onduidelijk. Hetzelfde geldt als je met configuraties gaat werken (vooral met links/rechts varianten, mirrors), dan werkt de ene wel en de andere niet.KiP schreef: ↑21 jun 2024 20:27Mijn teken skils zijn ook een beetje duplo, maar hoe is NX met plaatwerk?fs1tom schreef: ↑21 jun 2024 16:03Volgens mij is NX een van de weinige pakketten die dat goed (en volledig) ondersteund. Een van de redenen waarom ik zo'n fan ben van NX. Als je er mee overweg kan is het ontzettend krachtig, en het blinkt uit in het werken met (grote) assembly's.
Daar had ik bij NX nooit echt last van.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Leuke piep!
2e hands?
2e hands?
Life is too short for lousy coffee.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Die voorbocht komt niet blauw uit de fabriek, doen ze bij kitaco niet aan. (en volgens mij heb ik die pijp op fb langs zien komen)
Jup, 2dehands niet via Facebook maar marktplaats een kitaco r-tech met DB killer, hoop dat hij genoeg kilt
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Die zijn niet achterlijk luid.
Life is too short for lousy coffee.