engels c50 project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
roow
4T-MSB zombie

Re: engels c50 project

Bericht door roow »

Mooi dingetje hoor!

Heb je er al een (Nederlands) kenteken opzitten?
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

nee, eerst de elektra op orde maken. zonder dat komt hij nooit op kenteken.. alles wat niet op accu zit doet t al (licht, groot klein etc)maar heb dus nog geen passende accu..

kan nog wel ff duren. maar wil er persee van de zomer mee naar denemarken/zweden/noorwegen... klein rondje rijden langs de kust daar. dus rond die tijd is mijn deadline. maar misschien dat ik hem in 3 dagen afkrijg want het is allemaal niet super veel werk
alleen de details erna nog maargoed die zijn niet nodig voor kenteken..

maarre zie vorige pagina over die accu's dat is namelijk best intressant aangezien mn pa n klusbedrijf heeft en er dus nog zat heeft liggen mrgreen: :mrgreen: qua grootte zijn ze ideaal..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

john schreef:moet nog afgelakt worden dus zit er daarom nog niet op.. schiet niet op. volgende week heb ik weer drie volle dagen om te beunen.

maarre heb je meer informatie over zo'n batterijenparket, kan ik die ook gewoon opladen met mijn brommer etc?

even een corny voorbeeld hoor:

http://www.powertoolshop.nl/product/755 ... -1235.html

kan ik met zoiets rondrijden? en geen zorgen hoeven maken over opladen enzo?
Klein voorbeeld http://www.hot-shot-monkeys.de/?x=view&file=66
Deze is wel een beetje errg klein (en 12V)
Roxanne
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda c50.

Bericht door Roxanne »

Mijn complimenten John. Je Cee ziet er echt heel erg gaaf uit. Ik moest erg lache om het plaatje achter op met Johnny.
Tuut tuut ik ben het Ctje van Rox.
john
4T-MSB zombie
ATC70
woody c50

Bericht door john »

Eric schreef:Leuke brommer geworden, John. Die schokbrekers zitten wel heel eng dicht tegen het frame aan. ik hoop dat dat goed gaat.
ze komen er net niet tegenaan omdat ik een busje bij de ophanging heb waardoor ze iets verder naar buiten staan.. anders komen ze idd tegen mn frame aan..
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

netjes hoor, beetje afwerken nog, en dan issie af !

wat betrefd sigaretten aansluiting op je accu, heb het zelf ook op me cee... Een tom tom werkt niet zo dat die contstant een beetje stroom vraagt, maar opeens z'n accu vol zuigt, die helemaal leeg maakt, en dan weer ze hele accu volzuigt...
Dus is een beetje accu misschien wel handig...

gewoon een universeel gel accutje kopen, kun je zat kwijt. en Desnoods verkopen ook toko's als loef de juiste gel accu voor in je ori houder...

met mijn gel accu kon je(met een zware zekering) meerdere malen achter elkaar de sigaretten aansteker warm maken, voordat je accu leeg was... dat duurde een hele tijd.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

nielspbr schreef:NiMh cellenpakket? (doen de duitsers ook op hun monkey's)

edit: waar is je speciale achterlichthouder nu?
Ik zou niet aan NiMH beginnen, denk dat dat niet lang meegaat.

Een NiMH-accu is gemaakt om om elke keer helemaal vol te worden geladen en weer helemaal leeg. Dat kunnen ze 1000 keer hebben dan is het over met de pret.
Een loodaccu is gemaakt om continu vol te worden geladen. Denk maar aan een auto: gelijk als je de auto start draait de dynamo en wordt de accu weer opgeladen. Een auto(en brommer-)accu komt eigenlijk niet onder de 99% lading. Maar daar is zo'n accu dan ook voor gemaakt.

Daarom stop je NiMH-batterijen in je walkman en stop je een loodaccu in je auto of brommer.

Denk dus niet dat een setje NiMH-batterijen er tegen kan om constant opgeladen te worden, in elk geval niet lang. Ik zou dus gewoon een loodaccutje monteren.

Maarre, erg mooie cee John! Zou ik bijna vergeten.. :D
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
john
4T-MSB zombie
ATC70
woody c50

Bericht door john »

Jurrien schreef:

Ik zou niet aan NiMH beginnen, denk dat dat niet lang meegaat.

Een NiMH-accu is gemaakt om om elke keer helemaal vol te worden geladen en weer helemaal leeg. Dat kunnen ze 1000 keer hebben dan is het over met de pret.
Een loodaccu is gemaakt om continu vol te worden geladen. Denk maar aan een auto: gelijk als je de auto start draait de dynamo en wordt de accu weer opgeladen. Een auto(en brommer-)accu komt eigenlijk niet onder de 99% lading. Maar daar is zo'n accu dan ook voor gemaakt.

Daarom stop je NiMH-batterijen in je walkman en stop je een loodaccu in je auto of brommer.

Denk dus niet dat een setje NiMH-batterijen er tegen kan om constant opgeladen te worden, in elk geval niet lang. Ik zou dus gewoon een loodaccutje monteren.

Maarre, erg mooie cee John! Zou ik bijna vergeten.. :D
had een beetje rondgezocht en idd t was een slecht idee, ik ga als mn stufi weer binnen is langs wilco accu's en vraag het daar, die hebben vast wel wat..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Bij Baco army goods hebben ze ook een hoop accu's, en lekker goedkoop. Misschien dat daar iets tussen zit wat past.
http://www.baco-army-goods.nl/accu-s-en-batterijen.html
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
john
4T-MSB zombie
ATC70
woody c50

Bericht door john »

voorbeeldje!
eergister even met tape vastgeplakt en het moet nog strakker geknipt worden, en met de bocht mee gevijlt etc. maar dit is om te kijken hoe het eruit komt te zien. morgen even nieuwe ijsstokjes halen om ze erop te plakken. daarna aflakken in zn geheel en het randje even kitten zodat er geen vocht naar binnen kan en klaar!

probleem is echter dat de schuur vol staat nu dus ik er niet goed bij kan.. :(

Afbeelding
lowrider
4T-MSB addict

Bericht door lowrider »

Ga je nog iets van hardhouten proppen maken om de gaten in de vorkbenen en trapas gaten in de achtervork te vullen ?
Idem dito om de plastic knoppen van de framedeksels te vervangen.

Je zou ook een houten dekseltje ipv. het plastic ding over het luchtfilter kunnen fabrieken en het begagerekje vervangen door gesleufde houten plaat als je solo rijdt.

[zeikmodes=aan]En dat walgelijke zwarte fietsmandje graag vervangen door een rieten ding ofzo, of op z'n minst een andere kleur geven :P [zeikmodes=off]

Nooit gedacht trouwens dat een verkaasde DeVries Cee er nog zo goed uit kan zien! :mrgreen:
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

hej john, ziet er goed uit en dat wordt veel waterijsjes eten de komende tijd!
TWD for life!
john
4T-MSB zombie
ATC70
woody c50

Bericht door john »

lowrider schreef:Ga je nog iets van hardhouten proppen maken om de gaten in de vorkbenen en trapas gaten in de achtervork te vullen ?
Idem dito om de plastic knoppen van de framedeksels te vervangen.

Je zou ook een houten dekseltje ipv. het plastic ding over het luchtfilter kunnen fabrieken en het begagerekje vervangen door gesleufde houten plaat als je solo rijdt.

[zeikmodes=aan]En dat walgelijke zwarte fietsmandje graag vervangen door een rieten ding ofzo, of op z'n minst een andere kleur geven :P [zeikmodes=off]

Nooit gedacht trouwens dat een verkaasde DeVries Cee er nog zo goed uit kan zien! :mrgreen:

ja die gaten worden allemaal opgevuld met hout!
goed idee van het luchtfilter ding! die ga ik ook maken!

bagage rek laat ik voor wat het is voorlopgig maar het is een idee , mn kapjes wil ik wel van hout maken, alleen heb ik die skills niet.. dus moet nog even rondzoeken naar iemand met serieuze houtskills

rekje ben ik het met je eens, maar riet is gewoon niet sterk genoeg. ik wil m waarschijnlijk wel in rieten kleuren spuiten of een rieten mantje op een sterke houder maken .. OOIT..

enne je heb in rotterdam een winkeltje waar je ijsstokjes kan kopen.. :mrgreen: deze heb ik uit de coffeecorner gejat maar zijn dus op..

heb je nog gegevens van die Devries? wil m vragen naar nog meer fotos :P
Plaats reactie