Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

Neeh joh, standaard vaderantwoord....... ook meteen vermeld, ik repareer niks meer, gezien je rijstijl kun je ook je eigen schade repareren. Moest ik ook
Eat shit and die..........
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

die jeugd van tegenwoordig, kunnen nog geen fietsband meer plakken. leer het hem maar gewoon hoor, 1 keer voordoen en dan magtie het voortaan zelf doen. goeie zaak

mijn band was lek door een scherp steentje, en daar zou een autoband niet lek van gaan, vandaar dat ik een band wil met staalgordels erin, want het gebeurt me een beetje te vaak.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

kies es voor tubeless banden ipv tube type banden en drop daar een binnenband in. En niet beginnen van jamaar ze zeggen dat dat niet mag. Rij al JAREN zo rond en nooit kapotte binnenbanden ofzo gehad.
Rubber van zo'n tubeless is iets sterker dan de tube type banden (en zeker op +16")
lil schreef: 17 jul 2023 13:03 die jeugd van tegenwoordig, kunnen nog geen fietsband meer plakken. leer het hem maar gewoon hoor, 1 keer voordoen en dan magtie het voortaan zelf doen. goeie zaak
daar begin ik ook niet meer aan hoor. haal sneller een wiel eruit en nieuwe binnenband erin, ja zelfs bij onze e-bike en onze bakfiets.
Werkt bij die dingen ook vlotter dan ik buitenband van de velg duw, binnenband eruit haal en zoek waar ie lek is, dan tot conclusie kom dat hij ergens sleept in dat frame, dan gaatje vind lijm en plak, buitenband toch moeten controleren en dan er terug in te duwen, band er terug op te leggen. Nuja, op fiets neem ik ook wel meestal antilekbanden nu. (ofja, banden met een hard vlak erin, lopen niet langer dan gewone maar wel minder snel lek)

bij tubeless banden op moto/auto is het makkelijk zat. Tap erin en gaan :) (heb ik ook gewoon liggen)
Geen van dat schuim of andere rommel die daarna bij vervangen band een kutboel zijn om op te kuisen.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

tja nou ja als ik een tientje uit kan sparen door een binnenband gewoon even te plakken ipv een nieuwe te kopen waarom niet? snel verdiend hoor. en verders is het net zo veel werk of je nou een geplakte binnenband of weer een nieuwe weer terug erin moet proppen.
iedere gulden die je uitspaart is een gulden verdiend. voor een tientje wil ik iedereens banden wel plakken hoor, kom maar op.
zal wel weer zo'n hollandse mentaliteit zijn, maar zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen. *)
en sowieso moet je niet willen dat je blagen opgroeien als onzelfredzame behoeftige nietsnutten met een waardeloos luizig karakter, daar zijn d'r tegenwoordig al zat van en daar zit niemand om te springen. willen vanalles en kunnen niks. en waarom? vaak gewoon omdat de tegenwoordige ouders net zo zijn!! as je kind zo is dan straalt dat af op jou als ouder. echt een blamage zulke kinderen, ik zou me er echt kapot voor schamen.
ik zal nog niet over het milieu beginnen met de eveneens tegenwoordige weggooimentaliteit want dat vind ik nog een beetje een watjesonderwerp van milieugekkies waar ik niet bij wil horen, en ik wil ook gewoon kunnen blijven rijden met een plofmotor, maar ik zie wel een punt.

tubeless banden zal ik es naar kijken, goed idee.

en wat bedoel je met tap? water erin doen?

* klein rekensommetje komt op 10 euro per band = 100 euro de tien, makkelijk te doen op een dag. 30 dagen per maand das 3000 euro, das niet niks... zeg maar of je beter boert dan dat
(ja doe je rekenwerk maar aandachtig, das in 1 jaar ongeveer een ton, en in tien jaar ongeveer een miljoen, en dat is wat mensen tegenwoordig dus gewoon weggooien)

wist je dat als je twee miljoen hebt dat je dan ongeveer 90 jaar lang 2000 euro per maand kan opmaken voordat het op is? twee miljoen is alles wat je nodig hebt voor je hele leven. das een fucking schijntje, dat hebbie in 20 jaar bijelkaar met banden plakken. :D
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 20 jul 2023 14:37 * klein rekensommetje komt op 10 euro per band
10euro per binnenband? Heb jij ff een zakzetter van een fietsmaker dan :D
Nuja, ik plak dus gewoon gene meer. Nieuwe erin en als buitenband wat teveel afgesleten is naar m’n zin ook andere. Mss duurder maar ik rij dan ook zelden lek (lees, m’n MSX is daily, Monkey en Dax zijn plezierbrommerq en vanaf die banden hmm hmm worden is dat andere. Fietsen idem, zeker die van de bakfiets vliegen er wel door, op 3j 10k km gedaan. Haal ik meestal niet met m’n brommers :) )

Een tap is iets dat je in de band zet zodat een tubeless band weer afgedicht is, boeltje vulcaniseert dan (werkt op moto/auto). Brommers met binnenband dus niet
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

nou wat kost een nieuwe binnenband tegenwoordig dan? ik dacht 9 a 10 euro, 15 max toch voor een echte michelin? dat heb ik kortelings weleens voorbij zien komen hier in de buurt van rotterdam...

o een tap is een prop dus, ok weet ik dat ook weer. nee niet geschikt voor motor- of brommerband, wel bekend mee met autobanden.

enne, als de keuze is millionair worden of af en toe lek rijden en plakken is de keuze snel gemaakt natuurlijk. maar daarvoor rij ik kennelijk nog te weinig lek op m'n eentje, of lekrijden is ingecalculeerd voor ons als burgers maar kost ons miljoenen... of levert de binnenbandfabrikanten miljoenen op, net hoe je het zien wil. toch ook weer goed voor de economie, en de belasting die daarvan weer leeft, wat dan ons als volk weer ten goede zou komen, al zie ik dan zo snel niet meer....

ik rij duizenden km's met m'n brommer, en ja ik rij m'n banden helemaal af, en ja tegen dat ze af beginnen te gaan word het lekrijden meer. misschien ben ik te zuinig, maar ik wou gewoon een oplossing...
m'n autobanden kunnen nagenoeg letterlijk tot op het staalkarkas, of canvas in voorkomende gevallen, maar die gaan niet lek. dat wil ik met brommerbanden gewoon ook.
MrSinga
4T-MSB zombie
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

Dan kies je dus voor tubeless type banden. Ik had nieuwe voor m’n ex-ss50. Ook tubeless genomen. Waar ik de originele van Honda bijna binnenstebuiten kon draaien, lukt dat met die tubeless niet
lil schreef: 21 jul 2023 00:40 ik rij duizenden km's met m'n brommer, en ja ik rij m'n banden helemaal af, en ja tegen dat ze af beginnen te gaan word het lekrijden meer. misschien ben ik te zuinig, maar ik wou gewoon een oplossing...
m'n autobanden kunnen nagenoeg letterlijk tot op het staalkarkas, of canvas in voorkomende gevallen, maar die gaan niet lek. dat wil ik met brommerbanden gewoon ook.
Herinner me eraan wanneer je op de baan bent. Dan maak ik dat ik ver uit uwe buurt ben. Banden hebben een minimumgroef nodig om deftig baan te houden bij nat/vuil weer.

Vraag is dus in het geval van uwe brom/motoband als de redenering dan terug op gaat van binnenbanden plakken.
Als je sneller een nieuwe buitenband zou nemen, bv als je ziet dat ie begint te gaan of na 1x lek rijden zou je na verloop van tijd niet zo vaak lek rijden en dan toch een nieuwe binnenband moeten nemen. En wss vervang je die binnenband dan toch bij montage nieuwe buitnband? Zou je kun die kost (volgens u 10euro) uitsparen door net iets sneller banden te wisselen. En die kitjes van weet ik veel welk merk om banden te kleven zijn ook niet gratis

Dus dan is de vraag… win je echt zoveel geld uit op het einde. Of win je geld en verlies je veel tijd en gevloek van verdorie weer plat. Gemoedsrust heeft geen prijs ;)
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 21 jul 2023 00:40 nou wat kost een nieuwe binnenband tegenwoordig dan? ik dacht 9 a 10 euro, 15 max toch voor een echte michelin? dat heb ik kortelings weleens voorbij zien komen hier in de buurt van rotterdam...

o een tap is een prop dus, ok weet ik dat ook weer. nee niet geschikt voor motor- of brommerband, wel bekend mee met autobanden.

enne, als de keuze is millionair worden of af en toe lek rijden en plakken is de keuze snel gemaakt natuurlijk. maar daarvoor rij ik kennelijk nog te weinig lek op m'n eentje, of lekrijden is ingecalculeerd voor ons als burgers maar kost ons miljoenen... of levert de binnenbandfabrikanten miljoenen op, net hoe je het zien wil. toch ook weer goed voor de economie, en de belasting die daarvan weer leeft, wat dan ons als volk weer ten goede zou komen, al zie ik dan zo snel niet meer....

ik rij duizenden km's met m'n brommer, en ja ik rij m'n banden helemaal af, en ja tegen dat ze af beginnen te gaan word het lekrijden meer. misschien ben ik te zuinig, maar ik wou gewoon een oplossing...
Autobanden tot op het karkas, jij bent een gevaar op de weg. Je hebt profiel nodig om water af te voeren zeker als het je dagelijks vervoer is. Profiel voorkomt om te beginnen trouwens ook dat je uberhaupt lek rijd. Geld trouwens ook voor motoren en brommers.
Valse zuinigheid en verboden.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

nielspbr schreef: 21 jul 2023 12:00 Autobanden tot op het karkas, jij bent een gevaar op de weg
dat heb ik ooit weleens gedaan ja, voor de gein, op de A27 toen die nog in aanbouw was en afgesloten was voor normaal verkeer. is geen gewoonte, plus ik rij ook heel weinig met m'n autos want is me te duur. ik zei het alleen om aan te geven watvoor kwaliteit ik van brommerbanden wil kunnen verwachten.

moet ik me weer verklaren, pfff... en als ik te uitgebreid vertel dan word er weer 'mand' geroepen. tis ook nooit goed ook
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik rij banden ook graag op. Ook oudere banden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

En daarna worden ze gerecycled naar spatbord😁
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

lil schreef: 21 jul 2023 14:44
nielspbr schreef: 21 jul 2023 12:00 Autobanden tot op het karkas, jij bent een gevaar op de weg
dat heb ik ooit weleens gedaan ja, voor de gein, op de A27 toen die nog in aanbouw was en afgesloten was voor normaal verkeer. is geen gewoonte, plus ik rij ook heel weinig met m'n autos want is me te duur. ik zei het alleen om aan te geven watvoor kwaliteit ik van brommerbanden wil kunnen verwachten.

moet ik me weer verklaren, pfff... en als ik te uitgebreid vertel dan word er weer 'mand' geroepen. tis ook nooit goed ook
Band!
Hop hop gas dr op
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

:lol:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Die houden we erin.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

*zucht*
Plaats reactie