Honda SS orgineel 'gas geven probleem'
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
Honda SS orgineel 'gas geven probleem'
SETUP: helemaal std en origineel 50cc.
loopt ongv 75 a 80
PROBLEEM:
Honda SS valt uit als je bij lage toeren (warm en koud) vol gas geeft (met een soort bwaaaoop)
Als je eerst half gas geeft en na een halve sec vol gas dan trekt hij het wel
Nou zou je denken bwaaaoopen en uitvallen bij volgas = te kleine sproeier.
Maar de bougie is zwart (niet vet maar droog zwart)
Dus ik denk niet dat de zuigerveren op zijn en hij dus olie doorlaat, want hij rookt ook niet extra ofzo.
AFSTELLING:
sproeier 85
gasnaald middelste dlipje
kleppen speling op 0,05
contactpunten gaan 0,4mm open totaal, en openen bij het teken F
MIJN VRAGEN:
Deze sproeier lijkt me erg groot, ik heb nu 75, 80, 90 en 95 gehaald wat denken jullie?
Contactpunten, iets groter of kleiner zetten?
ontsteking, is deze origineel begrensd?
zo ja, is dit makkelijk te 'verhelpen'?
vervroegt hij hem nou mechanisch of verlaat hij hem?
75 a 80 echte Km's is dit mogelijk met helemaal std setup?
of zal er een 70cc onder liggen (eigenaar dacht van niet)
bedankt,
Bedank, Johan
loopt ongv 75 a 80
PROBLEEM:
Honda SS valt uit als je bij lage toeren (warm en koud) vol gas geeft (met een soort bwaaaoop)
Dus ik denk niet dat de zuigerveren op zijn en hij dus olie doorlaat, want hij rookt ook niet extra ofzo.
AFSTELLING:
sproeier 85
kleppen speling op 0,05
MIJN VRAGEN:
Deze sproeier lijkt me erg groot, ik heb nu 75, 80, 90 en 95 gehaald wat denken jullie?
bedankt,
Bedank, Johan
Laatst gewijzigd door JohanTerhorst op 16 sep 2008 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
Re: Honda SS orgineel 'gas geven probleem'
ik zou de kleppen eerst eens goed zetten.JohanTerhorst schreef:SETUP: helemaal std en origineel 50cc.
loopt ongv 75 a 80
PROBLEEM:
AFSTELLING:
sproeier 85
kleppen speling op 0,5
MIJN VRAGEN:
bedankt,
Bedank, Johan
die mogen maximaal 0.05 speling hebben.
verschillende sproeiers kan je altijd proberen of ie beter van gaat lopen en of je een mooiere kleur bougie krijgt
origineel vliegwiel begrensd (verlatend) , kan je vast zetten, loopt ie iets harder (5 tot 10 km)
75 tot 80 km/uur is naar mijn idee net te halen met 50 cc en 50 kop
en je onsteking staat gewoon prima als ie opent op de F en als er 0.4 mm tussen de punten zit
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
kleppen moeten dus helemaal geen speling hebben? want ik had begrepen dat ze op 0,05 moesten staan.honda sleutelaar schreef:JohanTerhorst schreef: ik zou de kleppen eerst eens goed zetten.
verschillende sproeiers kan je altijd proberen of ie beter van gaat lopen en of je een mooiere kleur bougie krijgt
origineel vliegwiel begrensd (verlatend) , kan je vast zetten, loopt ie iets harder (5 tot 10 km)
en je onsteking staat gewoon prima als ie opent op de F en als er 0.4 mm tussen de punten zit
KAN iemand anders dit bevestigen, want me pa zegt van niet en die sleuteld al ze hele leven.
als je de ontsteking vast zet, moet hij dan ook anders afgesteld?
Bedankt!
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
0,05 klopt ook.JohanTerhorst schreef:honda sleutelaar schreef:kleppen moeten dus helemaal geen speling hebben? want ik had begrepen dat ze op 0,05 moesten staan.JohanTerhorst schreef: ik zou de kleppen eerst eens goed zetten.
KAN iemand anders dit bevestigen, want me pa zegt van niet en die sleuteld al ze hele leven.
als je de ontsteking vast zet, moet hij dan ook anders afgesteld?
Bedankt!
maar in je allereerste bericht schreef je 0,5
Ctjes for life and SSjes after for ever.
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
edho
- 4T-MSB addict
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
je bediend je gas gewoon verkeerd. in een keer volgas vanuit zeer lage toeren, dan verzuip je hem in 1x.
Met snelheden van 75/80 op 50 cc zit je wel op het maximale, dat heeft volgens mij wel gevolgen voor het lage toeren gebied. Geef je broem ff de tijd op toeren te komen voor je vol op gas gaat, dan werkt het toch?
Als ik het verkeerd heb, dan hoor ik het graag......
Met snelheden van 75/80 op 50 cc zit je wel op het maximale, dat heeft volgens mij wel gevolgen voor het lage toeren gebied. Geef je broem ff de tijd op toeren te komen voor je vol op gas gaat, dan werkt het toch?
Als ik het verkeerd heb, dan hoor ik het graag......
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Dat had mijn SS met 17mm ook. Dat hij niet vol gas wilde als hij stationair liep. Alleen bij sproeier 92Eric schreef:Tijdens het rijden moet hij gewoon oppakken vind ik. Onbelast kan je bij de een de hendel wel in een keer open trekken zonder afslaan en bij de ander niet. Waarom? Geen idee.
-
edho
- 4T-MSB addict
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
Misschien ietsje groot, maar dat heb je ook nodig om het zaakje bij zeer hoge toerentallen van voldoende benzine te voorzien. Dat vereist dan enig beleid met de rechterhand.Nicholas schreef:Ik dacht altijd:
Aangezien je bougie zwart is zou dit wel eens kunnen kloppen.bwaaaoopen en uitvallen bij volgas = te grote sproeier
Dat "bwaaaoopen" gedoe is scootergedrag.
.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Ik had eigenlijk beetje het zelfde probleem met mijn SS, toen ik 70cc eronder had geknald.
Bij volgas reed hij perfect, maar bij gas open trekken verzoop hij steeds.
Als ik een kleinere sproeier probeerde kreeg ik harde knallen bij optrekken (te veel lucht t.o.v. benzine dus). Toch bij gas open halen reed hij fokop. Ik heb dit gewoon met de gasnaald opgelost. Mijn clipje van de gasnaald staat in het hoogste gaatje (dus minste benzine "stand") en hij rijdt echt perfect nu, gas kun je in één keer open gooien (70cc+20mm carb)...
Misschien een poging waard?
TOEVOEGING: Toen ik 50cc+20mm carb had had ik sproeier 94, dus jouw 85 (85 was het toch?) is vast niet te groot.
Bij volgas reed hij perfect, maar bij gas open trekken verzoop hij steeds.
Als ik een kleinere sproeier probeerde kreeg ik harde knallen bij optrekken (te veel lucht t.o.v. benzine dus). Toch bij gas open halen reed hij fokop. Ik heb dit gewoon met de gasnaald opgelost. Mijn clipje van de gasnaald staat in het hoogste gaatje (dus minste benzine "stand") en hij rijdt echt perfect nu, gas kun je in één keer open gooien (70cc+20mm carb)...
Misschien een poging waard?
TOEVOEGING: Toen ik 50cc+20mm carb had had ik sproeier 94, dus jouw 85 (85 was het toch?) is vast niet te groot.
-
JohanTerhorst
- 4T-MSB beginner
oke, maar ik heb een 12mm carb
en gasnaald clipje hoger betekend armer, terwijl bwaaoopen dacht ik een symptoon was van te weinig benzine?
of is dit bij 4takt anders.
en bougiekleur, hoe werkt dat bij 4takt?
want hij is nu (droog)zwart/donker (dus niet vettig dus denk niet zuigerveren gaar)
bedankt allemaal,
Johan
en gasnaald clipje hoger betekend armer, terwijl bwaaoopen dacht ik een symptoon was van te weinig benzine?
of is dit bij 4takt anders.
en bougiekleur, hoe werkt dat bij 4takt?
want hij is nu (droog)zwart/donker (dus niet vettig dus denk niet zuigerveren gaar)
bedankt allemaal,
Johan