C50 Kickstart + Carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

C50 Kickstart + Carburateur

Bericht door FTusveld »

Ik heb dus 2 problemen;
het eerste probleem zit hem in de kickstart. Deze grijpt bij het kicken pas heel laat in en het voelt veels te licht.
Voor de duidelijkheid, ik heb een ori C50 blokje met ori valstroom carburateur, 50cc cilinder die opnieuw gehoond is op maat van de zuiger.
Het lijkt mij dat het aan de tandwielen van de kickstart ligt, alleen daar zag ik niets van toen ik het blokje uit elkaar had..
Voor zover ik weet heb ik alles gewoon goed erin gezet en hij kickt het blokje uiteindelijk ook wel aan, het gaat alleen veels te licht..

Probleem 2; dit zit in de carburateur(denk ik), ik heb alles aangesloten, punten gesteld, klepspeling gesteld, nieuwe bougie en dus die nieuwe cilinder+zuiger+zuigerveren.
Ik krijg het blokje alleen aan met de choke erop, dan loopt het hoog stationair, en gas geven heeft nauwelijks zin.
Zodra ik de choke eraf haal valt het blokje uit en draaien aan de luchtafstelschroef en de stationairschroef heeft geen zin.
Ik heb de bougie eruit gehaald en die was roetzwart, niet glanzend, echt de symptomen van een te rijk mengsel.
Dit duidt op valse lucht, of is er iets wat ik over het hoofd zie?
"Wat is de kleur van je bougie?"
"Raar."
"XD"
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Re: C50 Kickstart + Carburateur

Bericht door FTusveld »

Eric schreef:Kickstarter:

Ik denk dat je hem door de koppeling trapt. Hoor je ook een soort van "zwoeink" ( :mrgreen: )geluid?

Carburateur is een beetje vreemd. Choke erop en dan alleen hoog stationair is vaak valse lucht of gasschuif verkeerd om. Maar bij valse lucht is de bougie vaak wit en zwart komt meestal door te rijk. Maar ik zou de valse lucht niet uitsluiten!! Wel even alle sproeiers even doorprikken en zeker de stationair sproeier. Ik weet nog met mijn c dat die ook rare dingen ging doen met die verstopt. Toen had ik hem niet goed doorgeprikt namelijk.
Vergeten te zeggen! Ik heb een revisiekitje gekocht voor mijn carburateur en die ook geplaatst dus die sproeiers zijn helemaal nieuw, ook heb ik mijn carburateur schoongemaakt..
"Raar."
"XD"
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Ik denk dat je hem door de koppeling trapt. Hoor je ook een soort van "zwoeink" ( :mrgreen: )geluid?
Dus door de koppeling minder strak af te stellen zou dit een stuk beter moeten gaan dan?
Ik ga het eens onderzoeken! En de valse lucht, die kan je het beste met een gladde steen met schuurpapier erop wegschuren?
"Raar."
"XD"
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

FTusveld schreef:

Dus door de koppeling minder strak af te stellen zou dit een stuk beter moeten gaan dan?
Ik ga het eens onderzoeken! En de valse lucht, die kan je het beste met een gladde steen met schuurpapier erop wegschuren?
Glasplaat, die is vlak.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Eric schreef:
nielspbr schreef:
FTusveld schreef:

Glasplaat, die is vlak.

Valse lucht zelf kan je niet weg schuren :mrgreen: . Maar als hij een beetje aan wil blijven moet je er even remreiniger, deo, kettingvet of weet ik het wat bij de pasvlakken spuiten. Als hij dan anders gaan lopen weet je zeker of hij lekt en ook waar hij lekt.
Hehe maar ik heb de pasvlakken met een glasplaat met schuurpapier erop lopen schuren en ik had daarvoor even gekeken zonder pakking of je er tussendoor kon kijken,
nou dat was toch even schrikken.. Er zat behoorlijk veel ruimte tussen de carb en het zwarte plaatje, dat is nu bijna geheel weg. (1/10e van een mm je zag een miniem stukje licht erdoor heen, zou de pakking lijkt mij wel moeten kunnen dichten)

Ook heb ik het stuk tussen de kop en het zwarte plaatje geschuurd, ook dat is nu bijna geheel recht.
Dit heeft wel wat effect gehad, maar toch gaat hij alleen aan op de choke, dan gaat hij hoog stationair lopen en reageert hij niet op het gas.
Vervolgens een beetje met de choke kloten en aan het gas draaien krijg ik wel een beetje gasrespons, maar die is erg vertraagd
en algeheel kut te noemen..
En na een tijdje lopen met af en toe de choke erop zetten omdat hij anders uitvalt hou ik hem toch niet aan en valt hij weer uit..
Zou het kunnen dat ik de vlakken toch echt HELEMAAL perfect moet schuren? Of is er ook iets anders wat meespeelt..
"Raar."
"XD"
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Staat je ontsteking wel op tijd?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

NIX schreef:Staat je ontsteking wel op tijd?
Volgens mij opent die gewoon precies op F, heb hem laatst gesteld maar zal het even nakijken.
"Raar."
"XD"
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Ze openen nu iets voor F, alleen de maximale afstand tussen de punten, die moet toch even na F bereikt worden en 3-4 mm zijn?
Die is bij mij maar 1 mm, niet meer.. Hoe kan ik die dan vergroten, je stelt toch alleen het tijdstip van ontsteking?
"Raar."
"XD"
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Klinkt als ingeslagen punten met een versleten voetje. Zijn de punten nieuw? Zijn het imi's? Die krijg je soms niet goed. Zit het vliegwiel goed op de tap? Is de spie nog in orde?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

NIX schreef:Klinkt als ingeslagen punten met een versleten voetje. Zijn de punten nieuw? Zijn het imi's? Die krijg je soms niet goed. Zit het vliegwiel goed op de tap? Is de spie nog in orde?
Nieuw zijn ze zeker niet, en of het imitatie is zou ik niet weten. Maar ingeslagen zijn ze volgens mij wel, de onderste van de twee heeft een duidelijke afdruk van de bovenste..
Is dit een kwestie van wegschuren of vernieuwen?
"Raar."
"XD"
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Die revisieset van de carburateur is waarschijnlijk de boosdoener. Zelf heb ik een tijdje terug ook een revisiesetje in mijn valstroom carburateur (c50) gezet maar daarna kreeg ik hem ook alleen op de choke rijdend. De luchtschroef, stationairschroef en vlotternaald van het revisiesetje waren bij mij qua formaat ook net iets anders. Uiteindelijk weer de oude erin gezet met de nieuwe pakkingen en toen liep die weer prima. (het probleem was bij mij dat hij bleef overstromen uit de overloop).
Vervang eerst de bougie!
FTusveld
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door FTusveld »

Roelof schreef:Die revisieset van de carburateur is waarschijnlijk de boosdoener. Zelf heb ik een tijdje terug ook een revisiesetje in mijn valstroom carburateur (c50) gezet maar daarna kreeg ik hem ook alleen op de choke rijdend. De luchtschroef, stationairschroef en vlotternaald van het revisiesetje waren bij mij qua formaat ook net iets anders. Uiteindelijk weer de oude erin gezet met de nieuwe pakkingen en toen liep die weer prima. (het probleem was bij mij dat hij bleef overstromen uit de overloop).
Top! Dat zou het inderdaad kunnen zijn, viel mij ook al op dat er sommige dingen niet helemaal dezelfde maat waren..
Ga het meteen proberen.
"Raar."
"XD"
Plaats reactie