ervaringen invoeren met meer cc's
-
Matthijs1975
- 4T-MSB beginner
ervaringen invoeren met meer cc's
Ik ben de bezitter van een mooie Duitse Honda ST70 Dax van 1973. Ik heb de papieren erbij en het is dus geen enkel probleem om hem in te voeren. Wat ik mij af vraag;
Stel dat ik er een Honda C90 NT blok of Honda Wave blok (97 cc) onder zet en dan naar de keuring ga....levert dat problemen op?
Komt hij dan met de CC's van dat blok op kenteken te staan?
Zijn er zaken waar ik dan rekening mee moet houden? (eventueel moet aanpassen)
Ik heb er net nieuwe Metzeler banden onder gezet met keuring tot 120 km/h.
Wie heeft dit al gedaan?
Stel dat ik er een Honda C90 NT blok of Honda Wave blok (97 cc) onder zet en dan naar de keuring ga....levert dat problemen op?
Komt hij dan met de CC's van dat blok op kenteken te staan?
Zijn er zaken waar ik dan rekening mee moet houden? (eventueel moet aanpassen)
Ik heb er net nieuwe Metzeler banden onder gezet met keuring tot 120 km/h.
Wie heeft dit al gedaan?
Waarom doet ie dat nou weer?
Re: ervaringen invoeren met meer cc's
Waarom moeilijk doen? Als je hem gewoon met 50 of 70cc keurt en je gooit er later een groter blok onder is er geen haan die er ooit maar naar kraait. Sterker nog, de haan kijkt er niet eens naar. Sterker nog, je blijft mijlenver weg van het kippenhok. Sterker nog, etc.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
En het goede antwoord is: Neem de gegevens van het blok mee en er wordt gewoon het aantal CC's en kW's uit de specificatie op je kenteken vermeld. Dat gebeurde bij mijn laatste omgebouwde SS wel. Omdat er een C90 topend op zit nam de RDW de gegevens uit de C90 manual over.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
let op de e-keurmerken in de banden, koplamp, achterlicht en als je ze erop (laat/zet) de knipperlichten, als je meer dan 70cc hebt moet er voor iig een schijfrem op zitten (dacht ik), het liefst voor de keuring gewoon 2 spiegels, mét e-keurmerk! en alle assen borgen dmv een borgmoer, of een kroonmoer met een splitpen door de as. lichtbeeld van de koplamp moet goed zijn, niet dof en geen barsten erin. balhoofd MOET spelingsvrij zijn, achterbrug MOET spelingsvrij zijn.
maw, bouw hem op met de gedachte dat ze alles nalopen en overal controleren op speling...
ziet ie er goed uit, zullen ze er minder aandacht aan besteden dan wanneer je met een enorme ragbak daar komt voor een kenteken...
maw, bouw hem op met de gedachte dat ze alles nalopen en overal controleren op speling...
ziet ie er goed uit, zullen ze er minder aandacht aan besteden dan wanneer je met een enorme ragbak daar komt voor een kenteken...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
NIX
- chaly addict
E-keur boeit niet eens meer. Het lichtbeeld moet wel kloppen. Ik ben al 2x bij RDW voor zo'n kast gezet. (2x met dezelfde reflector uit mijn keurset).
Linker spiegel vanaf 26-11-'75 (na 16-06-03 ook rechts)
Knippers vanaf 1997
Remlicht vanaf 26-11-'75
Voor moto, dus. Voor brommers gelden andere data.
Kan een mod deze data even in een FAQ zetten? Ik moet het zelf ook steeds opzoeken.
Knippers vanaf 1997
Remlicht vanaf 26-11-'75
Kan een mod deze data even in een FAQ zetten? Ik moet het zelf ook steeds opzoeken.
Je hebt nota bene zelf zo'n ding motorgekeurd en dan nog dit soort onzin verkondigen..Monkeymadness schreef:als je meer dan 70cc hebt moet er voor iig een schijfrem op zitten (dacht ik)
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
ja, dat krijg je wanneer die regels niet duidelijk op de rdw site staan, maar ik ben in de war met 124ccJurrien schreef:Je hebt nota bene zelf zo'n ding motorgekeurd en dan nog dit soort onzin verkondigen..Monkeymadness schreef:als je meer dan 70cc hebt moet er voor iig een schijfrem op zitten (dacht ik)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Dan nog, je hebt toch ook motorfietsen met 500cc en een trommelrem??Monkeymadness schreef:ja, dat krijg je wanneer die regels niet duidelijk op de rdw site staan, maar ik ben in de war met 124ccJurrien schreef:Je hebt nota bene zelf zo'n ding motorgekeurd en dan nog dit soort onzin verkondigen..Monkeymadness schreef:als je meer dan 70cc hebt moet er voor iig een schijfrem op zitten (dacht ik)
Het lijkt me niet dat ze cilinderinhoud en schijfremmen aan elkaar koppelen.
-
Matthijs1975
- 4T-MSB beginner
Omdat ik in het buitenland geen geklooi wil als hij ooit mee op vakantie gaat....Jurrien schreef:Waarom moeilijk doen? Als je hem gewoon met 50 of 70cc keurt en je gooit er later een groter blok onder is er geen haan die er ooit maar naar kraait. Sterker nog, de haan kijkt er niet eens naar. Sterker nog, je blijft mijlenver weg van het kippenhok. Sterker nog, etc.
Kijk, dat is mooi om te horen! Welke keuringstation ben je met je SS geweest?NIX schreef:En het goede antwoord is: Neem de gegevens van het blok mee en er wordt gewoon het aantal CC's en kW's uit de specificatie op je kenteken vermeld. Dat gebeurde bij mijn laatste omgebouwde SS wel. Omdat er een C90 topend op zit nam de RDW de gegevens uit de C90 manual over.
Mooi! Dat zit er allemaal orgineel op. En hij is van '73 dus het zou niet nodig zijn als ik het goed begrijp.NIX schreef:E-keur boeit niet eens meer. Het lichtbeeld moet wel kloppen. Ik ben al 2x bij RDW voor zo'n kast gezet. (2x met dezelfde reflector uit mijn keurset).
Knippers vanaf 1997
Remlicht vanaf 26-11-'75
Nou mooi! Een duidelijk verhaal zo. Dan kan ik mijn ST70 blokje te koop zetten en gaan zoeken naar een Wave of NT C90 blokje
Dank voor de input so far
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Zou dat originele blokje maar eventjes achter de hand houden tot na de keuring. Je weet maar nooit.
Je mag trouwens ook niet zomaar je cilinderinhoud van 70cc naar bijv. 125cc vergroten zonder opnieuw te laten keuren. Cilinderinhoud en/of vermogen mogen (weet het niet precies meer) 20/25% vergroot worden zonder opnieuw te keuren.
Je mag trouwens ook niet zomaar je cilinderinhoud van 70cc naar bijv. 125cc vergroten zonder opnieuw te laten keuren. Cilinderinhoud en/of vermogen mogen (weet het niet precies meer) 20/25% vergroot worden zonder opnieuw te keuren.
-
Matthijs1975
- 4T-MSB beginner
Ronaldo schreef:Zou dat originele blokje maar eventjes achter de hand houden tot na de keuring. Je weet maar nooit.
hmmmmm dat moet dan net kunnen met een Wave blokje....
Het wave blok is maar 1.3 pk sterker volgens de specs.
Specificatie Honda NF100 Wave:
Engine Type Motortype 4 Stroke, OHC, air-cooled 4-takt, OHC, luchtgekoeld
Bore X Stroke (mm) Boring x slag (mm) 50 x 49.5 50 x 49,5
Displacement (cc) Cilinderinhoud (cc) 97.1 97.1
Compression Ratio Compressieverhouding 9.0:1 9.0:1
Max Output/rpm Max Output / rpm 5.36 kw/8000 rpm (or 7.3 PS)/8000 rpm 5,36 kw/8000 tpm (of 7,3 PS) / 8000 rpm
Max Torque/rpm Max Koppel / rpm 7.34 Nm/5500 rpm (or 0.75 kg-m/5500 rpm) 7,34 Nm/5500 tpm (of 0,75 kg-m/5500 rpm)
Engine Oil Capacity (liters) Motorolie Capaciteit (l) 0.9 0.9
Starter Starter Electric & manual starter Elektrische & manuele starter
Transmission Transmissie 4 speed rotary type 4 versnellingen roterend
Dimensions (L x W x H) (mm) Afmetingen (L x B x H) (mm) 1898 x 705 x 1057 1898 x 705 x 1057
Dry Weight (kgs) Droog gewicht (kg) 92.6 92.6
Fuel Tank Capacity (liters) Capaciteit brandstoftank (liter) 3.7 3.7
Seat Height (mm) Zithoogte (mm) 751 751
Wheel Base (mm) Wielbasis (mm) 1208 1208
Min Ground Clearance (mm) Min Bodemvrijheid (mm) 130 130
Front Suspension Voorwielophanging Telescopic fork Telescopische vork
Rear Suspension Achtervering Twin Twin
Front Break System Front Break System Drum Trommel
Rear Break System Achter Break System Drum Trommel
VS
Specifications Honda ST0
Manufacturer Honda Motor Company
Engine OHC 4-stroke 72 cc
Top speed 75 km/h (46.6 mph)
Power 6.0 hp @ 9,000 rpm
Torque 0.51 kg-m @ 7,000 rpm
Transmission 3-speed semi-automatic
Tires 3.50-10
Wheelbase 1.035 m
Weight 65 kg
Fuel capacity 2.5 l
Fuel consumption 85 km/l @ 25 km/h
Turning radius 1.600 m
Climbing ability 18 degrees
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Dat is dus 20% meer vermogen, en 50% meer trekkracht.
Gewoon lekker keuren in originele staat en er daarna een C90 blok onder hangen.
Gewoon lekker keuren in originele staat en er daarna een C90 blok onder hangen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
NIX
- chaly addict
Welk keurstation boeit niet. Regels gelden bij alle stations. Maar om antwoord te geven: Venlo.
Dat van die procenten klopt ook niet helemaal. Van een 50cc met 10mm en verlatend vliegwiel naar full 90 is een vermogenstoename van meer dan 300%.
Ik zou het ori blokje er sowieso bij houden. Het is eeuwig zonde om een blokje dat van oorsprong bij een brommer hoort gewoon weg te doen.
Verder kan ik natuurlijk geen enkele garantie geven over het gedrag en de beslissingen van de RDW.
En voor iedereen die bang is voor meer cc's dan op het kenteken: Het is geen brommer die maar 45 mag, het is een motor. Waar ben je nou bang voor? Dat hij zomaar op straat uit elkaar gehaald wordt? Zelfs bij een ongeluk zou nog maar aangetoond moeten worden dat het ongeluk veroorzaakt wordt door het teveel aan PK's. Doorgaans zijn ongelukken te wijten aan rijgedrag. De snelheid die geldt is de ter plaatse toegestane maximum snelheid, dus who cares? Ging je te hard? Dan maakt het niet uit of dat met een dik blok was of niet. Al kan ie 200km/u.
Dat van die procenten klopt ook niet helemaal. Van een 50cc met 10mm en verlatend vliegwiel naar full 90 is een vermogenstoename van meer dan 300%.
Ik zou het ori blokje er sowieso bij houden. Het is eeuwig zonde om een blokje dat van oorsprong bij een brommer hoort gewoon weg te doen.
Verder kan ik natuurlijk geen enkele garantie geven over het gedrag en de beslissingen van de RDW.
En voor iedereen die bang is voor meer cc's dan op het kenteken: Het is geen brommer die maar 45 mag, het is een motor. Waar ben je nou bang voor? Dat hij zomaar op straat uit elkaar gehaald wordt? Zelfs bij een ongeluk zou nog maar aangetoond moeten worden dat het ongeluk veroorzaakt wordt door het teveel aan PK's. Doorgaans zijn ongelukken te wijten aan rijgedrag. De snelheid die geldt is de ter plaatse toegestane maximum snelheid, dus who cares? Ging je te hard? Dan maakt het niet uit of dat met een dik blok was of niet. Al kan ie 200km/u.
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Zou gewoon het originele blok modificeren met bijv. een 88cc takegawa om maar iets te noemen. Behoud je toch het onderblok. Blokjes zijn in het algemeen sterker dan de bami blokjes.