Nieuw blok, meer cc, langs rdw?

Hier kun je praten over je honda.
erijsdam
Frequent 4T-MSB visitor

Nieuw blok, meer cc, langs rdw?

Bericht door erijsdam »

Als ik een ander blok met meer cc's onder mijn (moto) dax hang moet ik officieel zeker weer langs RDW.... of misschien niet?
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 15&t=14781" onclick="window.open(this.href);return false;
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Nieuw blok, meer cc, langs rdw?

Bericht door NIX »

Officcieel wel, maar who cares?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
F!MO
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door F!MO »

Volgens mij niet... Tot een bepaald percentage mag je er straffeloos CC's bij "nemen". Maar verder sluit ik me aan bij de vorige spreker... Who cares?
Gelukkig heb ik snelle spaken en een race-achterlicht!

Klik voor Dax
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

F!MO schreef:Volgens mij niet... Tot een bepaald percentage mag je er straffeloos CC's bij "nemen". Maar verder sluit ik me aan bij de vorige spreker... Who cares?
Dat percentage is snel overschreden als je van 72cc af komt ;)
erijsdam
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door erijsdam »

nielspbr schreef:
F!MO schreef:Volgens mij niet... Tot een bepaald percentage mag je er straffeloos CC's bij "nemen". Maar verder sluit ik me aan bij de vorige spreker... Who cares?
Dat percentage is snel overschreden als je van 72cc af komt ;)
Ik wil maar naar 100 cc.... maar op het blok staat toch ook een nummer wat bij RDW geregistreerd wordt?
http://viertakt.messageboard.nl/forum/v ... 15&t=14781" onclick="window.open(this.href);return false;
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Dat boeit niet. Ze registreren het, maar er zitten geen consequenties aan.
Christiaan
4T-MSB addict
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje

Bericht door Christiaan »

Het is al een motor, ik denk niet dat ze er dan heel erg snel moeilijk over doen.
Gerrit
4T-MSB beginner

Bericht door Gerrit »

Ik vraag me af wat er gebeurt bij een ongeluk?

Ik zit met het zelfde punt, 78cc op kenteken en wil met zo'n 125cc gaan rijen.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Niets, zolang er geen punt van gemaakt wordt. Wat is het probleem? Tenzij het overduidelijk is dat een veel te zwaar blok onder je motorfietsje de oorzaak van het ongeluk is. Het is een motorfiets, dus die kan hard. Heb je te hard gereden en daarom een ongeluk vewroorzakt? Dan heb je met beide blokken evenveel schuld, want je moet gewoon niet te hard rijden. Gaat de verzekering bij een ongeluk je motornummer na? Dan heb je hooguit een probleem als je met een als gestolen blok rijdt. Iedereen zit veel te ver te zoeken naar narigheid.
Gerrit
4T-MSB beginner

Bericht door Gerrit »

Goed punt
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

NIX schreef:Niets, zolang er geen punt van gemaakt wordt. Wat is het probleem? Tenzij het overduidelijk is dat een veel te zwaar blok onder je motorfietsje de oorzaak van het ongeluk is. Het is een motorfiets, dus die kan hard. Heb je te hard gereden en daarom een ongeluk vewroorzakt? Dan heb je met beide blokken evenveel schuld, want je moet gewoon niet te hard rijden. Gaat de verzekering bij een ongeluk je motornummer na? Dan heb je hooguit een probleem als je met een als gestolen blok rijdt. Iedereen zit veel te ver te zoeken naar narigheid.
ik weet niet of je wel eens weg misbruikers kijkt HJ.
daar was een tijdje terug ook een handige doe het zelfer die in zijn bmw316 een weet ik veel hoegroot blok had gelegd die was dus mooi zijn kenteken krijt aan oom agent om dat het vermogen niet klopte met wat op het kenteken stond. moet ik ook bij zeggen dat hij 200+ reed met zijn bmw316weetikveelhoevelccblok

dus het lijkt mij ook dat het zelfde zal gaan met een motor dax. enkel is mij al op gevallen dat oom agent niet wist hoeveel snelhijd er in een st70(70cc op kenteken) zat. volgens zijn teller in een opel zafiera 140 :? heel knap voor een 150cc blok dat maat 118 haalt :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

butt head schreef:
NIX schreef:Niets, zolang er geen punt van gemaakt wordt. Wat is het probleem? Tenzij het overduidelijk is dat een veel te zwaar blok onder je motorfietsje de oorzaak van het ongeluk is. Het is een motorfiets, dus die kan hard. Heb je te hard gereden en daarom een ongeluk vewroorzakt? Dan heb je met beide blokken evenveel schuld, want je moet gewoon niet te hard rijden. Gaat de verzekering bij een ongeluk je motornummer na? Dan heb je hooguit een probleem als je met een als gestolen blok rijdt. Iedereen zit veel te ver te zoeken naar narigheid.
ik weet niet of je wel eens weg misbruikers kijkt HJ.
daar was een tijdje terug ook een handige doe het zelfer die in zijn bmw316 een weet ik veel hoegroot blok had gelegd die was dus mooi zijn kenteken krijt aan oom agent om dat het vermogen niet klopte met wat op het kenteken stond. moet ik ook bij zeggen dat hij 200+ reed met zijn bmw316weetikveelhoevelccblok

dus het lijkt mij ook dat het zelfde zal gaan met een motor dax. enkel is mij al op gevallen dat oom agent niet wist hoeveel snelhijd er in een st70(70cc op kenteken) zat. volgens zijn teller in een opel zafiera 140 :? heel knap voor een 150cc blok dat maat 118 haalt :mrgreen:
Volgens mij mag je ongestraft 40% meer motorvermogen hebben.
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

oftwel 70 + 28 = 98 cc en niet 100 :D
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Een wave 100 is 97cc. ;)

(en een 70 is al 72)
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door brommerhobby »

Officieel moet je dat keuren voor een motorwijziging , bouwjaar voor 1998 is dat geen probleem zal iets van 60 euro kosten .
Wel aantonen waar het blok vandaan komt .
Die 40% die genoemd word is de grens vanaf bouwjaar 1998 om dan ook voor een rijtest gekeurd te gaan worden .
cb125s 1978
SS50M 1973
Plaats reactie