Beste Mensen,
Ik heb laatst via het msb een cyclone alarm systeem gekocht.
dit systeem heeft een accu van 12 volt nodig.
op mijn SS zit 6 volt. en nog geen accu.
ik neem aan dat ik niet zomaar een 12 volt accu in mijn SS kan knallen ? of kan dit wel ?
iemand tips hoe ik dit oplos?
vriendelijke groet,
Bernd
Cyclone Alarm Systeem !
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
-
koenkoenkoen
- 4T-MSB regular
-
Kloppenburg
- 4T-MSB regular
Kan best. Heb ik ook met mijn 12v toeter op ori SS blokje.
Wel even kloten, maar wat ik zou doen is je lichtdraadje splitsen (dat is de gele uit je blok) (heb ik gedaan met mijn oude kabelboom, de contactslotdraad (zwarte, is 2 in 1) maar kan ook met losse pinnetjes en draadjes gaan vogelen) en dan een draad naar je verlichting en een naar de spanningsregelaar. Die naar de + van je accu. Eerst even flink rijden zonder licht of alarm aan, laad je accu goed op en dan doet ie het als het goed is.
Blok _____/verlichting
_________\spanningsregelaar ------ Accu
Wel even kloten, maar wat ik zou doen is je lichtdraadje splitsen (dat is de gele uit je blok) (heb ik gedaan met mijn oude kabelboom, de contactslotdraad (zwarte, is 2 in 1) maar kan ook met losse pinnetjes en draadjes gaan vogelen) en dan een draad naar je verlichting en een naar de spanningsregelaar. Die naar de + van je accu. Eerst even flink rijden zonder licht of alarm aan, laad je accu goed op en dan doet ie het als het goed is.
Blok _____/verlichting
Honda SS50 125cc 49cc
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
Camiel schreef:Kan best. Heb ik ook met mijn 12v toeter op ori SS blokje.
Blok _____/verlichting
maar is niet zoals het hoort, als je savonds rijdt en je wilt claxoneren,moet je eerst vol gas met je licht uitrijden, om te kunnen toeteren..mijn voorkeur heeft t niet, maar goed dat is persoonlijk.!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Nee hoor. Die accu levert de stroom voor de toeter. Die is al vol door de hele dag rijden. Het mooie is dat door deze manier van laden de accu wel als buffer voor het licht werkt zodat de lampjes niet doorbranden, maar het licht de accu niet leeg kan trekken. Het licht brandt niet op de accu en de stroom kan vanaf de spoel wel naar de accu, maar niet van de accu naar het licht. Komt door de gelijkrichter die het maar 1 richting op doorlaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.