Als je dan ook nog wilt weten hoe je je remklauw moet ontluchten, kijk dan hier:Eric schreef: Draai de bouten los en draai de rood omcircelde bout ook alvast een beetje los.
afbeelding
Als je die los heb haal je de klauw eraf
afbeelding
Nu draai je die alvast los gedraaide bout eruit en zie je dat het eigenlijk een pin is. Zoiest zit ook aan de andere kant.
Om de 2 helfden uitelkaar te halen draai je het deel met de remblokken en trek de helfden vanelkaar. Denk eraan dat die andere pin vaccuüm trekt in zijn rubber. Dus het kan lastig zijn.
afbeelding
Nadat ik de blokken en een klip weer had gevonden :
De remzuiger die ik heb aangegeven met een rode pijl kan je eruit halen door de rem in te drukken. Wel het dekseltje van je rempomp halen zodat je vloeistof kan bijvullen(zet onder de klauw een bakje om de vloeistof op te vangen). Achter de zuiger zit een kamer en om de zuiger zit een rubberen ring. De gleuf waar de rubberen ring in zit moet je goed schoonmaken en eventueel de ring vervangen.
Als je de zuiger niet verwijdert, die dan zo ver mogenlijk in de klauw drukken. Mij lukt dat gewoon met de hand. Sommige lopen te prutsen met tangen en dingen.
Hoe moeten de klipjes voor de remblokken:
afbeelding
Zo dus. Die klipjes willen de blokken zeg maar uitelkaar drukken.
Zooitje monteren:
Doe bijde remblokken op de klipjes en scharnier de klauw weer inelkaar
afbeelding
Daarna kan je het alvast los te draaien boutje er ook weer in zetten. Ik raad trouwens aan om die pinnen een klein beetje vet te geven.
Zet de klauw op de poot en rem een paar keer totdat je weer druk hebt.
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=53
Dankjewel Eric.