C310
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: C310
Ja lachen, mijn '68 PC50a zuipt dan, en doet 1:60 98RON.
Dan moet ik niet boven de 35km/u.
Als ik steeds 45-50km/u rijdt gaat ie naar de 1:45
Met 95RON doet ie minder km per ltr.
Gr. Wim.
Dan moet ik niet boven de 35km/u.
Als ik steeds 45-50km/u rijdt gaat ie naar de 1:45
Met 95RON doet ie minder km per ltr.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: C310
Mijn PC50A-tje doet ongeveer 1 : 55-60 bij gemiddeld gebruik.
Zal m'n vorige post even aanpassen, want het betrof m'n C-handbak..
En oh ja; geen van m'n voertuigen krijgt die E10-rommel...
Gelukkig woon ik kort am Grenze; wat we hier momenteel betalen voor een liter Euro95(E10) betaal ik net over de grens voor een litertje Super(E5)..
Zal m'n vorige post even aanpassen, want het betrof m'n C-handbak..
En oh ja; geen van m'n voertuigen krijgt die E10-rommel...
Gelukkig woon ik kort am Grenze; wat we hier momenteel betalen voor een liter Euro95(E10) betaal ik net over de grens voor een litertje Super(E5)..
Re: C310
Nieuws onder de zon?
Neuh..niet echt.
C-tje ploft prima, de teller staat intussen alweer op 350km, en het verbruik de laatste E5-tankvulling gaf 1 : 65,5..
Ik heb de ontsteking een paar mm vóór 'F' gezet, maar ben er niet helemaal happy mee; de brommer moet vrij lang op choke en valt uit bij aanrijden op een stop...terwijl stationair toerental prima is.
Denk dat het ook carb-gerelateerd is ipv ontsteking, maar moet er eens voor gaan zitten.
Neuh..niet echt.
C-tje ploft prima, de teller staat intussen alweer op 350km, en het verbruik de laatste E5-tankvulling gaf 1 : 65,5..
Ik heb de ontsteking een paar mm vóór 'F' gezet, maar ben er niet helemaal happy mee; de brommer moet vrij lang op choke en valt uit bij aanrijden op een stop...terwijl stationair toerental prima is.
Denk dat het ook carb-gerelateerd is ipv ontsteking, maar moet er eens voor gaan zitten.
Re: C310
Gisteren alles nog eens nagelopen; ontsteking, klepjes en carb.
Ik heb wel wat axiale speling op de krukas, maar voor het moment laat ik het zo.
Bougie is mooi koffiebruin, schroefdraad was wel wat zwart..maar zat ook vrij los.
Gisterenavond even een toertje door de omgeving van 18km... heerlijk.
Ik heb wel wat axiale speling op de krukas, maar voor het moment laat ik het zo.
Bougie is mooi koffiebruin, schroefdraad was wel wat zwart..maar zat ook vrij los.
Gisterenavond even een toertje door de omgeving van 18km... heerlijk.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: C310
Kan bijna niet geloven dat iemand (gokje) iets voorbij zijn jeugd en op een c310 nog een rollerbank op moet...
Er zijn wel grotere problemen
Mij lachte ze uit op een 85cc ZB en reden weer verder...
Er zijn wel grotere problemen
Mij lachte ze uit op een 85cc ZB en reden weer verder...
Re: C310
Da's geen gokje...je bent zo oud als dat je je voelt; ik ben gewoon een jonge hond in een oud lichaam
Laten ze me maar aanhouden en bewijzen dat de C niet origineel is...denk niet dat de gemiddelde agent wakker ligt van een topsnelheid van 58 km/u (op-de-klok)..
Ik wil niet weten wat dat aan èchte kilometertjes zijn...boei-je.
Voor snelheid heb ik een Vif.
Laten ze me maar aanhouden en bewijzen dat de C niet origineel is...denk niet dat de gemiddelde agent wakker ligt van een topsnelheid van 58 km/u (op-de-klok)..
Ik wil niet weten wat dat aan èchte kilometertjes zijn...boei-je.
Voor snelheid heb ik een Vif.
Re: C310
Vandaag een kleine 'Tour de Twente' gedaan van ongeveer 60-70km.
Weer even de tank gevuld; 3 liter E5 op 199,4 km..da's 1 op 66,5..
Daar loop je dus helemaal op leeg...
Voor ongeveer €5 van Groningen naar Eindhoven zou dus haalbaar moeten zijn...wow..
Doe je wel een dag rijden over, maar dat is bijzaak
Weer even de tank gevuld; 3 liter E5 op 199,4 km..da's 1 op 66,5..
Daar loop je dus helemaal op leeg...
Voor ongeveer €5 van Groningen naar Eindhoven zou dus haalbaar moeten zijn...wow..
Doe je wel een dag rijden over, maar dat is bijzaak
Re: C310
M'n fiets had een lekke achterband, dus de afgelopen week met de C-handbak op-en-neer naar school/ werk.
's morgens best fris, en de oude Honda vindt rijden met verlichting aan met een koud blok niet fijn...
Dus de eerste anderhalf kilometer in z'n tweede versnelling blijven rijden, anders valt ze dood en wil niet in toeren klimmen.
Dan is alles wat warmer en lukt het wèl, maar van harte gaat het niet echt.
Ik kan me heugen dat vroeger mijn Amigootje daar ook last van had, terwijl alles in orde was.
Hoort er een beetje bij met die 6V systeempjes..
's morgens best fris, en de oude Honda vindt rijden met verlichting aan met een koud blok niet fijn...
Dus de eerste anderhalf kilometer in z'n tweede versnelling blijven rijden, anders valt ze dood en wil niet in toeren klimmen.
Dan is alles wat warmer en lukt het wèl, maar van harte gaat het niet echt.
Ik kan me heugen dat vroeger mijn Amigootje daar ook last van had, terwijl alles in orde was.
Hoort er een beetje bij met die 6V systeempjes..
Re: C310
Ik denk dat als je de gasnaald 1 standje hoger zet, dus clipje 1 standje lager, je al minder last hebt van die koude start. klinkt alsof je sproeier net wat aan de kleine kant is, en bij warme motor is dat effect minder merkbaar.
Groeten
Dennis
Groeten
Dennis
''UNOX MAN''
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C310
Dus daar ligt het niet aan? Nou, met de huidige uilenzeik uit de pomp en de koude lucht met meer O2 moleculen kan het daar wel degelijk aan liggen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.