De C70 van mijn vader en Skyteam Cobra
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
Nee dat begrijp ik maar ik had verwacht dat de zwarte kabel niet naar de massa ging. (klinkt achteraf vrij dom maar ja)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
Dat heb ik gedaan, maar geen van de bedradingsschemas die ik gezien heb klopte helemaal met mijn bedrading.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: De C70 van mijn vader
Jou relais heeft twee aansluitingen.
Daar komt een plus op,(contact aan) meestal zwart,
en een grijze, die gaat naar je knipper stuurschakelaar.
Vanuit de knipper stuurschakelaar komt dan weer een Oranje,
die gaat naar de linker knippers, en een lichtblauwe,
die gaat naar de rechter knippers.
Lichtgroen is geschakelde min.
Donkergroen is min.
Beide geen aansluiting in het knippergedeelte.
Gr. Wim.
Daar komt een plus op,(contact aan) meestal zwart,
en een grijze, die gaat naar je knipper stuurschakelaar.
Vanuit de knipper stuurschakelaar komt dan weer een Oranje,
die gaat naar de linker knippers, en een lichtblauwe,
die gaat naar de rechter knippers.
Lichtgroen is geschakelde min.
Donkergroen is min.
Beide geen aansluiting in het knippergedeelte.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: De C70 van mijn vader
Als jij een bedradingsschema van een late OT C hebt, dan heb je in elke geval de juiste kleuren. Dan KUN je niet meer gokken dat zwart aarde is. Dan is groen massa, zwart de geschakelde accuplus vanaf het contact en grijs knipperstroom die naar de schakelaar op het stuur gaat. Je vertelt ook te weinig over de brommer, maar ik ga er nu van uit dat deze een contact in de beenkap heeft met 4 draden, de lichtspoel geel en wit geeft en er een weerstand aan het eind van de roze draad zit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: De C70 van mijn vader
wim V8 schreef: ↑13 nov 2022 10:58 Jou relais heeft twee aansluitingen.
Daar komt een plus op,(contact aan) meestal zwart,
en een grijze, die gaat naar je knipper stuurschakelaar.
Vanuit de knipper stuurschakelaar komt dan weer een Oranje,
die gaat naar de linker knippers, en een lichtblauwe,
die gaat naar de rechter knippers.
Lichtgroen is geschakelde min.
Donkergroen is min.
Beide geen aansluiting in het knippergedeelte.
Gr. Wim.
En dit dan??
Moeten wel steeds antwoord hebben wat je ondervonden hebt.
Anders heeft t geen zin.
En kom met veel goede foto's van hoe het zit.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
ik heb nu grijs en zwart aangesloten, fotos kan ik nu niet maken (en dat wil je niet zien). Het werkt nu perfect. Als ik het goed begrijp komt er spanning van het contact naar het relais, wat vervolgens naar de schakelaar gaat om zo links of rechts via de lampjes naar de massa te gaan. Is dat hoe het zou moeten?
En mn nieuwe relais is een stuk kleiner dus past ie niet in dat rubbertje...
En mn nieuwe relais is een stuk kleiner dus past ie niet in dat rubbertje...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: De C70 van mijn vader
Ja, precies. Zo hoort t te zijn.
Als t nu werkt hoef ik geen foto's hoor.
Ja die modernere dingen zijn kleiner.
Hang m maar aan een tiewrap ofzo.
Gr. Wim.
Als t nu werkt hoef ik geen foto's hoor.
Ja die modernere dingen zijn kleiner.
Hang m maar aan een tiewrap ofzo.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
Prachtig gemonteerd knipperrelais + zelfbouw accuhouder, hiervoor zijn plastic kappen uitgevonden!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: De C70 van mijn vader
Mooi, maar die bouten gaan toch echt je accu stukmaken.
Neem of slotbouten en draai die wel om.
Of popnagels.
Ik heb er ook ooit eentje gemaakt voor m'n pc50.
Edit:
De accu zit binnen, tekst hierboven doet
niet meer mee
Gr. Wim.
Neem of slotbouten en draai die wel om.
Of popnagels.
Ik heb er ook ooit eentje gemaakt voor m'n pc50.
Edit:
De accu zit binnen, tekst hierboven doet
niet meer mee
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
Hallo allemaal,
Komende vrijdag staat de 2e keuring op de planning, hopen dat het deze keer wel lukt. En over 3 weken mag ik mijn praktijk gaan doen.
Nou ben ik nog op zoek naar een slot, het liefst een die ik vast kan maken op de brommer zodat ik geen tas mee hoef te nemen. Heeft iemand hier ideeën bij?
Komende vrijdag staat de 2e keuring op de planning, hopen dat het deze keer wel lukt. En over 3 weken mag ik mijn praktijk gaan doen.
Nou ben ik nog op zoek naar een slot, het liefst een die ik vast kan maken op de brommer zodat ik geen tas mee hoef te nemen. Heeft iemand hier ideeën bij?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
Gisteren heb ik een prachtige wandeling mogen maken, 5km in de regen. Ik wilde naar de 3e versnelling schakelen, maar maakte een foutje en ging naar de 1e, dat kon mijn brommer niet waarderen en die stopte er dan ook vrijwel direct mee.
In eerste instantie leek het enige wat er mis was een losse vliegwielbout en een bougie waarvan het schroefdraad onder de olie zat, hiera liep hij weer een soort van. Ik kon niet volgas rijden, zelfs in de 1e versnelling. Dus ik heb geprobeerd de cilinderkop eraf te halen, dit lukte niet omdat de distributieketting enorm strak staat (misschien een gevolg van het verkeerd schakelen?) dus kreeg ik het tandwiel niet los. Nu bleek ook het oliepeil te laag, geen druppel aan de stok, dit had ik moeten controleren voordat ik ging rijden ivm met lekkages.
Wat kan ik nu het beste doen?
Edit: ik heb er voordat ik heb geprobeerd de kop eraf te halen een paar honderd meter mee gereden, ik vond de kop toen al best warm aanvoelen gezien het toerental waarmee ik gereden heb.
In eerste instantie leek het enige wat er mis was een losse vliegwielbout en een bougie waarvan het schroefdraad onder de olie zat, hiera liep hij weer een soort van. Ik kon niet volgas rijden, zelfs in de 1e versnelling. Dus ik heb geprobeerd de cilinderkop eraf te halen, dit lukte niet omdat de distributieketting enorm strak staat (misschien een gevolg van het verkeerd schakelen?) dus kreeg ik het tandwiel niet los. Nu bleek ook het oliepeil te laag, geen druppel aan de stok, dit had ik moeten controleren voordat ik ging rijden ivm met lekkages.
Wat kan ik nu het beste doen?
Edit: ik heb er voordat ik heb geprobeerd de kop eraf te halen een paar honderd meter mee gereden, ik vond de kop toen al best warm aanvoelen gezien het toerental waarmee ik gereden heb.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: De C70 van mijn vader
Alles even losmaken, kop, cilinder, vliegwiel enz, alles controleren, vervangen wat nodig, en alles weer mooi in elkaar.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 20 jul 2022 09:17
- Bezit: C70 50cc
Skyteam Cobra
Re: De C70 van mijn vader
De kop is losgekomen, uitlaatklep heeft een tik gekregen maar lijkt nog in orde, cilinder en zuiger hebben krassen en een gebroken zuigerveer. Nieuwe cilinderset is onderweg.
Er zat ook vrij veel zwarte aanslag die als schuurpapier aanvoelt, komt dit door de afstelling van de carb?
Er zat ook vrij veel zwarte aanslag die als schuurpapier aanvoelt, komt dit door de afstelling van de carb?