Vlotterhoogte valstroom carb

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Vlotterhoogte valstroom carb

Bericht door iclaudius »

Ben nu bezig met een valstroomcarb, omdat die "passport" Carb zich niet liet afstellen (zie eerdere topic) en hij loopt nu wel lekker stationair....(moet nog kijken of ie verder goed rijdt, maar das voor later)
Nu vind ik een clipje aan de vlotter (naaldje) waarmee het lijkt of dat ook in hoogte is af te stellen. Klopt dat?

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 614
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: Vlotterhoogte valstroom carb

Bericht door justinvos »

In het boekje staat de exacte hoogte. Als het goed is zitten er groeven in de naald, dus je kunt er vrij weinig aan afstellen. Je kunt ook ff een revisiesetje halen. Dan is alles weer lekker nieuw (wel goed schoonmaken je valstroompie).
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Vlotterhoogte valstroom carb

Bericht door h5speedje »

justinvos schreef:In het boekje staat de exacte hoogte. Als het goed is zitten er groeven in de naald, dus je kunt er vrij weinig aan afstellen. Je kunt ook ff een revisiesetje halen. Dan is alles weer lekker nieuw (wel goed schoonmaken je valstroompie).
Vlotterhoogte is af te stellen met de ringen onder de vlotterzitting..je hebt kwa valstroom iets van 3 verschillende vlotterhoogtes gehad wat ik zo heb gemeten en eerlijk gezegd zat er wat ik me er van herinner iets van 2 mm verschil in...
Enige raad die ik je kan geven Idd zoals eerder vermeld koop een orginele revisie set en ....heel belangrijk...als hij goed loopt blijf er van af want het zijn (&^&* -carburateurs als ze veranderd zijn...
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Vlotterhoogte valstroom carb

Bericht door iclaudius »

Tja ik kreeg die valstroom niet meer in orde, er was teveel aan gebeund, sommige delen zoals de gasschuif hoorde er niet in, was eigenlijk té lang.
Statsproeier krijg je er niet uit, en kon me niet overtuigen of ie wel helemaal schoon was. enz enz
Nu heb ik er een nieuwe (passport, met spruit) erop zitten, en alle ellende is verleden tijd!!! En ook aan die nieuwe ga ik niet meer aan zitten.
De ene dag loopt ie nou eenmaal beter als de andere dag, is bij mij eigenlijk ook zo!! :wink:

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Vlotterhoogte valstroom carb

Bericht door NIX »

Goedzo knul!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie