Mijn Brom

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
bastiaan
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:46
Locatie: Lampegat

Mijn Brom

Bericht door bastiaan »

Toen ik een jaar of 14,15 was reed ik regelmatig op de c310 van een vriend van me,ik was vooral onder de indruk van het geluid van het ding.

Tijdens mijn eigen brommerperiode van 16 tot 18 heb ik gek genoeg alleen 2takt gereden en niet meer stil gestaan bij het 4takt gebeuren.
Tot ik in 2004 op tweedehands.nl een originele C tegenkwam bij een handelaar in 2takt machines,hij vond de C wel in prima staat,maar het was niet speciaal zijn handel en ik kon hem voor heel weinig meenemen.

Hij was helemaal roestvrij en ongerestaureerd,dus dat was best uniek!

Toen ik hem net had reed hij exact 42 km per uur!
Dat ging te langzaam natuurlijk,en toen heb ik er een 70cc met 17mm valstroom opgezet.
Dat was nog niet naar zin en er kwam dus 90cc op,na het carter iets uitgekotterd te hebben.
Na 300 km was ik dat ook beu en heb toen een nieuw 120cc Lifan blokje gekocht van een medeboarder,dat schoot eindelijk op!

Na 1,5 jaar rijden is er nog een snelle nok ingekomen en andere klepveren,nu kan ie wat meer toeren aan en zo is ie ook prima.

In de loop der jaren zijn er weinig aanpassingen geweest aan het uiterlijk,alleen een nieuwe buddy,NHRC uitlaat en nieuwe bandjes en zo blijft ie ook wat mij betreft.

Sommige zullen hem wel eens gezien hebben op een ritje,binnenkort als het goed weer is zal ik ook weer eens gaan rijden!





Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bastiaan op 04 feb 2007 15:46, 3 keer totaal gewijzigd.

jeroen.k
4T-MSB addict
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18

Bericht door jeroen.k »

Netjes

Robbie

Bericht door Robbie »

Mooie ctje man! Rijd je er dagelijks mee rond als brommer? :P Wil zelf ook een NHRC uitlaat kopen, maar hangt hij altijd zo laag?

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

mooi ding!!! maakt die NHCR een beetje chill geluidje? niet teveel lawaai?

PP

Bericht door PP »

Zo kan het inderdaad ook :lol: heel standaard kwa uitterlijk maar ondertussen iedereen eruit rijden :D prachtig :wink:

bastiaan
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:46
Locatie: Lampegat

Bericht door bastiaan »

Thanx voor de reacties!

Ik rij er alleen in het weekend mee,en als het mooier weer is,nu is het me te somber weer en er ligt pekel!

Over die uitlaat:die zit bij dit type altijd zo laag,gaat onder het blok door,ik schrok ook even toen ik deze er onder legde,maar eigenlijk gaat het perfect,ik raak nooit iets,je moet geen stoepen oprijden,maar dat doe ik toch al niet met deze.
Het geluid vind ik supermooi met deze uitlaat,alleen rijd ik normaal met een demper er in,dat is een stuk stiller,anders valt ie zo op en willen ze me wellicht op de bank zetten,en dan heb ik een probleem denk ik :)

Groeten!

bastiaan
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:46
Locatie: Lampegat

Bericht door bastiaan »

Yep,is een semi,en schakelt goed zo'n Lifan moet ik zeggen,al heel wat kilometers gemaakt zonder ook maar iets van problemen.
(Knock on wood :mrgreen: )

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Mooi Ceetje. Die uitlaat vind ik er nog wel netjes op staan, maar de orginele vind ik nog altijd het mooist. Hier komt alleen wel een leuker geluidje uit :P

bastiaan
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:46
Locatie: Lampegat

Bericht door bastiaan »

De originele heb ik nog,een DH,in goede staat,maar het geluid van deze is idd mooier en het beginstuk van een DH is te dun voor dit blok.
Met de NHRC blijft het blok koeler,hij kan zijn gassen fijner kwijt namelijk.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

leuk ding, alleen vind ik het een beetje zonde van zo'n origineel ding om daar 120cc onder te schroefen.
en die uitlaad staat inderdaad goed...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

gijsco
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:07
Locatie: Hengelo

Bericht door gijsco »

heej,
heb je geen problemen dat je je hele frame kromtrekt als je lang met dat blok rondrijdt? of achterbrug?
heb je geen aanpassingen aan brommer verder gedaan voor versteviging?
wel mooi ding! vet blokje
bvd gijs

bastiaan
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:46
Locatie: Lampegat

Bericht door bastiaan »

@Niek:

Ik kan de originele onderdelen zo terug zetten,dus dat is geen probleem.
Ik vind het het belangrijkst dat ie lekker hard gaat,om af en toe het gas flink open te kunnen gooien,heerlijk is dat.
:twisted:

@Gijs:
Een C brug is nogal stevig en kan wel wat hebben,en daarbij trek ik niet vaak vol op,dus het zal nog wel een hele tijd goed gaan! 8)

Plaats reactie