Toen ik een jaar of 14,15 was reed ik regelmatig op de c310 van een vriend van me,ik was vooral onder de indruk van het geluid van het ding.
Tijdens mijn eigen brommerperiode van 16 tot 18 heb ik gek genoeg alleen 2takt gereden en niet meer stil gestaan bij het 4takt gebeuren.
Tot ik in 2004 op tweedehands.nl een originele C tegenkwam bij een handelaar in 2takt machines,hij vond de C wel in prima staat,maar het was niet speciaal zijn handel en ik kon hem voor heel weinig meenemen.
Hij was helemaal roestvrij en ongerestaureerd,dus dat was best uniek!
Toen ik hem net had reed hij exact 42 km per uur!
Dat ging te langzaam natuurlijk,en toen heb ik er een 70cc met 17mm valstroom opgezet.
Dat was nog niet naar zin en er kwam dus 90cc op,na het carter iets uitgekotterd te hebben.
Na 300 km was ik dat ook beu en heb toen een nieuw 120cc Lifan blokje gekocht van een medeboarder,dat schoot eindelijk op!
Na 1,5 jaar rijden is er nog een snelle nok ingekomen en andere klepveren,nu kan ie wat meer toeren aan en zo is ie ook prima.
In de loop der jaren zijn er weinig aanpassingen geweest aan het uiterlijk,alleen een nieuwe buddy,NHRC uitlaat en nieuwe bandjes en zo blijft ie ook wat mij betreft.
Sommige zullen hem wel eens gezien hebben op een ritje,binnenkort als het goed weer is zal ik ook weer eens gaan rijden!
Mijn Brom
Thanx voor de reacties!
Ik rij er alleen in het weekend mee,en als het mooier weer is,nu is het me te somber weer en er ligt pekel!
Over die uitlaat:die zit bij dit type altijd zo laag,gaat onder het blok door,ik schrok ook even toen ik deze er onder legde,maar eigenlijk gaat het perfect,ik raak nooit iets,je moet geen stoepen oprijden,maar dat doe ik toch al niet met deze.
Het geluid vind ik supermooi met deze uitlaat,alleen rijd ik normaal met een demper er in,dat is een stuk stiller,anders valt ie zo op en willen ze me wellicht op de bank zetten,en dan heb ik een probleem denk ik
Groeten!
Ik rij er alleen in het weekend mee,en als het mooier weer is,nu is het me te somber weer en er ligt pekel!
Over die uitlaat:die zit bij dit type altijd zo laag,gaat onder het blok door,ik schrok ook even toen ik deze er onder legde,maar eigenlijk gaat het perfect,ik raak nooit iets,je moet geen stoepen oprijden,maar dat doe ik toch al niet met deze.
Het geluid vind ik supermooi met deze uitlaat,alleen rijd ik normaal met een demper er in,dat is een stuk stiller,anders valt ie zo op en willen ze me wellicht op de bank zetten,en dan heb ik een probleem denk ik
Groeten!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
@Niek:
Ik kan de originele onderdelen zo terug zetten,dus dat is geen probleem.
Ik vind het het belangrijkst dat ie lekker hard gaat,om af en toe het gas flink open te kunnen gooien,heerlijk is dat.
@Gijs:
Een C brug is nogal stevig en kan wel wat hebben,en daarbij trek ik niet vaak vol op,dus het zal nog wel een hele tijd goed gaan! 8)
Ik kan de originele onderdelen zo terug zetten,dus dat is geen probleem.
Ik vind het het belangrijkst dat ie lekker hard gaat,om af en toe het gas flink open te kunnen gooien,heerlijk is dat.
@Gijs:
Een C brug is nogal stevig en kan wel wat hebben,en daarbij trek ik niet vaak vol op,dus het zal nog wel een hele tijd goed gaan! 8)