Pagina 20 van 21

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 25 jan 2021 20:36
door Alexander Korenhof
YES het is gelukt!

2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig behandeld in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier alles glad gemaakt.
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.

dan in de siliconen gel (treadmill lubricant- T-lube van merk Tenturi ----bedoelt voor loopbanden in de gym ).

hoop dat ik hier ook anderen mee help!

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 22 feb 2021 11:20
door john
TOP site die RDW site...

Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad

kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 22 feb 2021 13:51
door lil
daarvoor moet je bij de wetgever zijn, niet bij de rdw, dat is slechts een keuringsinstantie.

de wetten veranderen constant, daar is geen peil op te trekken.
dit is de wet zoals die nu geldt vanaf 21 januari; https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2021-01-21

art. 5.5.0 voor driewielige motorrijtuigen, en art. 5.6.0 voor bromfietsen, zowel 2, als meer wielig. veel succes ermee

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 22 feb 2021 18:21
door Ben C50
Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 22 feb 2021 19:25
door nielspbr
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 13:24
door john
nielspbr schreef: 22 feb 2021 19:25
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit :D .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.

Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 14:35
door NIX
john schreef: 22 feb 2021 11:20 TOP site die RDW site...

Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad

kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
viewtopic.php?f=55&t=22773

viewtopic.php?f=55&t=21295

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 14:59
door john
NIX schreef: 01 mar 2021 14:35
john schreef: 22 feb 2021 11:20 TOP site die RDW site...

Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad

kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
viewtopic.php?f=55&t=22773

viewtopic.php?f=55&t=21295
ja en ik heb dus 5.5 nodig en niet 5.4 en 5.6

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 15:37
door NIX

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 17:18
door lil
um... john, hou er rekening mee dat er voor die atc's geen typegoedkeur bestaat, het is goed mogelijk dat je hem gewoon helemaal nooit gekeurd gaat krijgen. vraag daar eerst eens naar bij de rdw, voordat je je een hoop werk op de hals haalt.

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 18:37
door nielspbr
john schreef: 01 mar 2021 13:24
nielspbr schreef: 22 feb 2021 19:25
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit :D .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.

Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 21:43
door Brommert
lil schreef: 01 mar 2021 17:18 um... john, hou er rekening mee dat er voor die atc's geen typegoedkeur bestaat, het is goed mogelijk dat je hem gewoon helemaal nooit gekeurd gaat krijgen. vraag daar eerst eens naar bij de rdw, voordat je je een hoop werk op de hals haalt.
Er zijn wat atc’s met kenteken, of zijn er in ieder geval wel geweest. Of dat brommer of motor was weet ik niet meer, ze zijn hier op het forum jaren geleden wel eens voorbij gekomen. En ze zijn ook te vinden in het RDW kenteken register. Dus het is mogelijk een kenteken op zo’n ding te krijgen.

Voor zover ik weet is (bijna) alles van voor 1998 keurbaar, als het maar aan de permanente eisen voldoet.

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 01 mar 2021 22:23
door Goldie
Als je met een knappe machine komt, met leesbaar nummer, bouwjaar bewijs vanaf internet en goede verlichting ben ik er ook niet zo bang voor. In Heerenveen geloven ze het allemaal wel.

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 02 mar 2021 09:46
door nielspbr
nielspbr schreef: 01 mar 2021 18:37
john schreef: 01 mar 2021 13:24
nielspbr schreef: 22 feb 2021 19:25
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit :D .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.

Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.
Wat motivatie

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Geplaatst: 02 mar 2021 11:53
door john
Goldie schreef: 01 mar 2021 22:23 Als je met een knappe machine komt, met leesbaar nummer, bouwjaar bewijs vanaf internet en goede verlichting ben ik er ook niet zo bang voor. In Heerenveen geloven ze het allemaal wel.
en een voor rem. :D

atc70 zelf is nooit op kenteken gekeurd (NOG). 125 en hoger wel.
Zoals je zegt het is prima te doen. als je maar aan de eisen voldoet.

[img]
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.
[/]

vergeet niet dat het ook geen differentieel heeft dus ook slecht stuurt.. Juist omdat het niet op de weg hoort lijkt t mij top! ik bedoel. je moet toch naar de crossbaan kunnen rijden en terug.