Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
- Bezit: 3 x PC50
1 X PF50
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
YES het is gelukt!
2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig behandeld in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier alles glad gemaakt.
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.
dan in de siliconen gel (treadmill lubricant- T-lube van merk Tenturi ----bedoelt voor loopbanden in de gym ).
hoop dat ik hier ook anderen mee help!
2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig behandeld in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier alles glad gemaakt.
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.
dan in de siliconen gel (treadmill lubricant- T-lube van merk Tenturi ----bedoelt voor loopbanden in de gym ).
hoop dat ik hier ook anderen mee help!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
TOP site die RDW site...
Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad
kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad
kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
daarvoor moet je bij de wetgever zijn, niet bij de rdw, dat is slechts een keuringsinstantie.
de wetten veranderen constant, daar is geen peil op te trekken.
dit is de wet zoals die nu geldt vanaf 21 januari; https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2021-01-21
art. 5.5.0 voor driewielige motorrijtuigen, en art. 5.6.0 voor bromfietsen, zowel 2, als meer wielig. veel succes ermee
de wetten veranderen constant, daar is geen peil op te trekken.
dit is de wet zoals die nu geldt vanaf 21 januari; https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2021-01-21
art. 5.5.0 voor driewielige motorrijtuigen, en art. 5.6.0 voor bromfietsen, zowel 2, als meer wielig. veel succes ermee
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.
Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.nielspbr schreef: ↑22 feb 2021 19:25In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.
Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
viewtopic.php?f=55&t=22773john schreef: ↑22 feb 2021 11:20 TOP site die RDW site...
Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad
kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
viewtopic.php?f=55&t=21295
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
ja en ik heb dus 5.5 nodig en niet 5.4 en 5.6NIX schreef: ↑01 mar 2021 14:35viewtopic.php?f=55&t=22773john schreef: ↑22 feb 2021 11:20 TOP site die RDW site...
Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.
https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad
kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
viewtopic.php?f=55&t=21295
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
um... john, hou er rekening mee dat er voor die atc's geen typegoedkeur bestaat, het is goed mogelijk dat je hem gewoon helemaal nooit gekeurd gaat krijgen. vraag daar eerst eens naar bij de rdw, voordat je je een hoop werk op de hals haalt.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.john schreef: ↑01 mar 2021 13:24vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.nielspbr schreef: ↑22 feb 2021 19:25In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.
Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Er zijn wat atc’s met kenteken, of zijn er in ieder geval wel geweest. Of dat brommer of motor was weet ik niet meer, ze zijn hier op het forum jaren geleden wel eens voorbij gekomen. En ze zijn ook te vinden in het RDW kenteken register. Dus het is mogelijk een kenteken op zo’n ding te krijgen.
Voor zover ik weet is (bijna) alles van voor 1998 keurbaar, als het maar aan de permanente eisen voldoet.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Als je met een knappe machine komt, met leesbaar nummer, bouwjaar bewijs vanaf internet en goede verlichting ben ik er ook niet zo bang voor. In Heerenveen geloven ze het allemaal wel.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Wat motivatienielspbr schreef: ↑01 mar 2021 18:37Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.john schreef: ↑01 mar 2021 13:24vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.nielspbr schreef: ↑22 feb 2021 19:25In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.
Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
en een voor rem.
atc70 zelf is nooit op kenteken gekeurd (NOG). 125 en hoger wel.
Zoals je zegt het is prima te doen. als je maar aan de eisen voldoet.
[img]
[/]Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.
vergeet niet dat het ook geen differentieel heeft dus ook slecht stuurt.. Juist omdat het niet op de weg hoort lijkt t mij top! ik bedoel. je moet toch naar de crossbaan kunnen rijden en terug.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...