wat is de topsnelheid

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
leon1308
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2007 21:23
Locatie: Epe

wat is de topsnelheid

Bericht door leon1308 »

hallo.

Ik ben voor een vriend van me een blokje aan 't bouwen voor een ss, en het doel is zo hard mogelijk met een budget wat niet aso hoog is.

wat is het:
Lifan 108cc 3klepper
binneroter met licht
26mm thunder met acceleratiepomp (keihin)
met olie cooler en ontluchter en alles.

nou is de vraag wat is het maximale wat hier uit kan komen hij hoeft niet beestachtig op te trekken.

later moet er nog een 5bak onder maar weet nog niet wat voor 1 er in past maar dat is voor volgend jaar.

graag een reactie wat top met en zonder 5bak kan worden.

hoor het wel.

tjoei.
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

4bak, tegen de 80 hooguit 90kmh ongeveer.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

arnold-d schreef:4bak, tegen de 80 hooguit 90kmh ongeveer.
Met een Full 70 cc ori. Honda en een goede Carb. is de 80 km/h ook makkelijk haalbaar..

Valt er niet meer uit te pompen uit een 108 CC blok?

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: wat is de topsnelheid

Bericht door Dakana »

3klepper blokken zijn erg langzaam, 108cc 2 of 3 klepper + 26mm = +/- 90km.h (max.)


de inner rotor doet niet veel extra op topsnelheid


beter kijken voor een meer cc (124 of 140) blok met een andere nokkeas, en dan de 26, Dat gaat wel hard
Afbeelding

tsooj
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 apr 2007 11:23
Locatie: Kalmthout (Belgie)

Bericht door tsooj »

wat geeft zoon blokje dan meer aan 'power' tegen over gewoon 108cc blok?
17"

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

iets meer koppel onderin.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

tsooj schreef:wat geeft zoon blokje dan meer aan 'power' tegen over gewoon 108cc blok?
een 3klepper tegen over een 2klepper?

niets extra
Afbeelding

Wouter Honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
Locatie: Texel & Delft

Bericht door Wouter Honda »

Ik ga met mijn 110 cc met 16mm carb. meestal rond de 85 en voor de wind 93 op GPS (en 98 op SS teller). Is trouwens gewoon een 2 klepper.

ZBRRRR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:42

Bericht door ZBRRRR »

Eric schreef:De eindvertanding van een 5bak was denk ik net zo lang als die van een 4bak. De eenige winst die je dan haalt is dat je misschien andere kettingwielen kan monteren. De 5bak is eigenlijk alleen nuttig als je 50cc hebt zodat je de dip van 3naar 4 niet meer hebt. Dan blijft je blok op toeren en hebben een grote carburateur, snelle nok etc nut.
Maar ik raad je af om er er dan een Honda 5bak erin te zetten (ssbak). Die gaat gegarandeerd binnen korte tijd kapot.
Ik zou m'n S-touring 5 bak in combi met 115 cc (géén bami weliswaar) toch niet graag wisselen voor een 4bak hoor... En op m'n 97 cc o.t. Gorilla zou een 5 bakje ook prima tot z'n recht komen, hoewel die heeeeeeele lange 4 ook best relaxed is om rustig te cruisen, dat dan weer wel :)

80, 85 lijkt me trouwens realistisch voor de afhaalchinees in kwestie, zeker niet meer.

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

een 5bak is opzich iets fijner dan een 4bak

maar ook met een 4bak is Uitstekend te rijden (k heb er zelf ook maar 4 onder mijn zb, Niks te kort)

k zou je geld toch liever ergens anders in steken dan een 5bak
Afbeelding

ZBRRRR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:42

Bericht door ZBRRRR »

Dakana schreef: k zou je geld toch liever ergens anders in steken dan een 5bak
Zoals? 8-)

Cheers, Ruben

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

26 is wel groot voor een 110. hoe zit het met de inlaat? 20? dan is een 22 mm teur genoeg.
en zorg dat spruit en kop en teur heel netjes op elkaar passen. (daar haal je echt vermogens winst mee)

ik had een afgetrapte 110 2 klepper die 100 liep. (op een rag c310) dus moet wel kunnen.
Afbeelding

koenkoenkoen
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
Locatie: amersfoort/amsterdam.

Bericht door koenkoenkoen »

MIjn 110 blokje die inmiddels gekocht is door bart beekhuizen haalde 105 km per uur op tomtom! T was gewoon een ebay blok.

Alleen grotere kleppen ingezet, en inlaat geflowed tot 26mm zodat de 26mm erop paste!

8 inch en tandwiel verhouding: 17-34 dus alles is mogelijk!
Harrie piel zat op 't achterwiel


ʞοο ʞı

Plaats reactie