wat is de topsnelheid
wat is de topsnelheid
hallo.
Ik ben voor een vriend van me een blokje aan 't bouwen voor een ss, en het doel is zo hard mogelijk met een budget wat niet aso hoog is.
wat is het:
Lifan 108cc 3klepper
binneroter met licht
26mm thunder met acceleratiepomp (keihin)
met olie cooler en ontluchter en alles.
nou is de vraag wat is het maximale wat hier uit kan komen hij hoeft niet beestachtig op te trekken.
later moet er nog een 5bak onder maar weet nog niet wat voor 1 er in past maar dat is voor volgend jaar.
graag een reactie wat top met en zonder 5bak kan worden.
hoor het wel.
tjoei.
Ik ben voor een vriend van me een blokje aan 't bouwen voor een ss, en het doel is zo hard mogelijk met een budget wat niet aso hoog is.
wat is het:
Lifan 108cc 3klepper
binneroter met licht
26mm thunder met acceleratiepomp (keihin)
met olie cooler en ontluchter en alles.
nou is de vraag wat is het maximale wat hier uit kan komen hij hoeft niet beestachtig op te trekken.
later moet er nog een 5bak onder maar weet nog niet wat voor 1 er in past maar dat is voor volgend jaar.
graag een reactie wat top met en zonder 5bak kan worden.
hoor het wel.
tjoei.
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: wat is de topsnelheid
3klepper blokken zijn erg langzaam, 108cc 2 of 3 klepper + 26mm = +/- 90km.h (max.)
de inner rotor doet niet veel extra op topsnelheid
beter kijken voor een meer cc (124 of 140) blok met een andere nokkeas, en dan de 26, Dat gaat wel hard
de inner rotor doet niet veel extra op topsnelheid
beter kijken voor een meer cc (124 of 140) blok met een andere nokkeas, en dan de 26, Dat gaat wel hard
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:55
- Locatie: Texel & Delft
Ik zou m'n S-touring 5 bak in combi met 115 cc (géén bami weliswaar) toch niet graag wisselen voor een 4bak hoor... En op m'n 97 cc o.t. Gorilla zou een 5 bakje ook prima tot z'n recht komen, hoewel die heeeeeeele lange 4 ook best relaxed is om rustig te cruisen, dat dan weer welEric schreef:De eindvertanding van een 5bak was denk ik net zo lang als die van een 4bak. De eenige winst die je dan haalt is dat je misschien andere kettingwielen kan monteren. De 5bak is eigenlijk alleen nuttig als je 50cc hebt zodat je de dip van 3naar 4 niet meer hebt. Dan blijft je blok op toeren en hebben een grote carburateur, snelle nok etc nut.
Maar ik raad je af om er er dan een Honda 5bak erin te zetten (ssbak). Die gaat gegarandeerd binnen korte tijd kapot.
80, 85 lijkt me trouwens realistisch voor de afhaalchinees in kwestie, zeker niet meer.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
MIjn 110 blokje die inmiddels gekocht is door bart beekhuizen haalde 105 km per uur op tomtom! T was gewoon een ebay blok.
Alleen grotere kleppen ingezet, en inlaat geflowed tot 26mm zodat de 26mm erop paste!
8 inch en tandwiel verhouding: 17-34 dus alles is mogelijk!
Alleen grotere kleppen ingezet, en inlaat geflowed tot 26mm zodat de 26mm erop paste!
8 inch en tandwiel verhouding: 17-34 dus alles is mogelijk!
Harrie piel zat op 't achterwiel
ʞοο ʞı
ʞοο ʞı