startmotorperiklelen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5176
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

startmotorperiklelen

Bericht door stoterstangen90 »

startmotor geneuzel

Ik ben bezig met een startmotorblok onder mijn c50, en nu werkt er kennelijk iets niet goed. Het startrelais klit wel bij een startpoging, mazar de motr gaat niet rond. Het relais blijft klikken.

Wat gaat er nu fout?
Afbeelding

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

heb je de polen niet verwisseld?

anders doet het relais z'n werk niet
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5176
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

Monkeymadness schreef:heb je de polen niet verwisseld?

anders doet het relais z'n werk niet
mogelijk, relais was niet gemerkt, en moest bij het inrijgen los van de boom.
Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5176
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

hmm, ik denk dat een vollere accu ook wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Bij inschakeling van de startmotor direct, dus zonder relais, zakt de accuspanning zo ver in, dat het relais niet bekrachtigd blijft. dat verklaart het ratelen in het relais.
Afbeelding

Online
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1842
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Bericht door hypercub »

Zolang het relais klikt, is dat iig in orde.
Een volle accu, met zo`n 6,5 volt, zou de boel moeten trekken.
Ik weet niet of je een passport achtige startknop in de stuurschakelaar hebt, deze is kompleet afhankelijk van goede aarding en een correct werkende neutraalschakelaar. Het koperen contactvlak in de startknop kan nog wel eens te veel geoxideerd zijn, dit had ik iig met mijn Passport, schoonmaken en de startmotor deed het weer.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5176
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

hypercub schreef:Zolang het relais klikt, is dat iig in orde.
Een volle accu, met zo`n 6,5 volt, zou de boel moeten trekken.
Ik weet niet of je een passport achtige startknop in de stuurschakelaar hebt, deze is kompleet afhankelijk van goede aarding en een correct werkende neutraalschakelaar. Het koperen contactvlak in de startknop kan nog wel eens te veel geoxideerd zijn, dit had ik iig met mijn Passport, schoonmaken en de startmotor deed het weer.
het is 12v spul, en direct naar de startmotor blijft er niet veel meer over van de accuspanning.
Afbeelding

Rene ss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 apr 2007 05:58
Locatie: Tolbert

Bericht door Rene ss50 »

klinkt als een te lege accu is wel herkenbaar, met het c90 blok dat ik ooit een keer gehad heb: je hoort het relais klikken maar dr gebeurt niets, met een volle accu minimaal 4 ampere moet die werken.

Ettie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 nov 2007 20:45
Locatie: Soest

Bericht door Ettie »

Ik weet niet wat voor blok je hebt maar bij m'n Lifan 3V 110cc moet de accu echt helemaal vol zijn. En je kunt echt maar bepertke periode starten op de accu. Dat blok heeft zoveel compressie dat de accu snel wordt uitgeput.
En ook dat is een 4A accu.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface

Plaats reactie