welke sproeier?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

welke sproeier?

Bericht door ciebie »

welke sproeier zou er ongeveer in een 19mm keihin moeten? ik heb er al meerdere geprobeerd maar krijg hem nog niet mooi afgesteld :?
hij zit op een cb50 met vvv

en wat voor sproeier moet er ongeveer in een 16mm sjeng wey carb?
ook voor de cb met vvv

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

19mm is 75-82
16mm is 70-75

Zo ongeveer. Soms heb je onverklaarbare uitschieters. Lees je bougie.

Zorg dat de vlotterbak schoon is, dat je kraantje goed doorloopt, dat pakkingen en o-ringen OK zijn, isolators niet gebarsten en pasvlakken vlak zijn. Kromme pasvlakken even vlakken, dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Mandarijn
4T-MSB regular
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:52
Locatie: soest

Bericht door Mandarijn »

het ding loopt zoiezo verschrikkelijk na 5 km stopt die en is die niet meer aan te krijgen en als die afgekoeld is wel weer?
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is :?
"Horsepower loves the absense of weight"

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Klinkt alsof de carb te warm wordt. Zit er wel een isolator tussen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Bericht door ciebie »

de carb wordt niet warm, als ik mn hand erop leg is ie best koud (door de lucht die er doorstroomt denk ik)

ik zal eens kijken of de carb aansluiting wel vlak is, heb ik eerlijk gezegd niet op gelet :oops:
maar dan zou ie valse lucht krijgen, en zo klinkt ie niet, hij loopt wel stationair, maar bij een bepaald toerental wil ie niet meer mooi draaien (klapperen enzo)
bij volgas in lage toeren doet ie het niet meer (het typische verzuip geluid)
de ontsteking staat wel goed en de kleppen zijn ook gesteld, dus ik denk dat het gewoon aan de afstelling van de carb ligt en niet aan iets anders zoals mandarijn zegt.

ik ga het even proberen.. :wink:

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

NIX schreef:Klinkt alsof de carb te warm wordt. ZIT ER WEL EEN ISOLATOR TUSSEN?

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Check ook het vlotterniveau. En heb je de doorstroming van je kraantje nou gecheckd of niet?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Bericht door ciebie »

er zit geen isolator tussen maar de inlaat bestaat uit 2 losse delen verbonden door een rubberen buis. de carb wordt niet warm of heet, hij is koud.

de doorstroming is goed en de vlotter ook
ik heb het bakje eraf gehaald en vlotter omhoog geduwd, toen kraan open gezet en gekeken wanneer het begon te stromen, ging allemaal goed.

ben net even langs rovaza geweest om nieuwe puntjes en nieuwe condensator te halen, omdat deze al wat oud waren en het zekere voor het onzekere te nemen!

hoewel hij goed vonkte wilde ik dit toch even uitsluiten, dan weet ik dat ik het daar zoiezo niet moet zoeken

bonjour
4T-MSB addict
Berichten: 659
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:50

Bericht door bonjour »

Als die warm wordt en er dan op onverklaarbare wijze ermee ophoud kan je de bobine ook niet uitsluiten.

Bij oude Amerikanen is dit eigenlijk ook zo.

Is een vrij veel voorkomend probleem en 9/10x is het de bobine.

Zo ook bij brommertjes. :wink:

Als die altijd goed heeft gereden zou ik het in de bobine zoeken nadat je (inderdaad) de puntjes en condensator hebt vervangen.

Misschien is het voldoende om het massa-punt van de bobine even goed schoon te maken, maar ik vrees van niet omdat vaak de bobine dan ook al stuk gegaan is als die geen goede massa had.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*

Foxbeach
4T-MSB regular
Berichten: 312
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)
Locatie: Nieuwpoort - België

Bericht door Foxbeach »

Ik heb een vrij gelijklopende situatie.

De ape lijkt ook te pruttelen bij een halfgas, bij verder opentrekken is het terug goed tot wanneer hij mooi op een toerental moet aanhouden lijkt hij weer te pruttelen. Ook heb ik bij het zachtjes gas geven vanuit stationair een 'dipje' waarbij hij lijkt terug te vallen.

Zit nu met 75 op 18mm met hyper cdi, 50cc en over racing uitlaat. Ik probeer morgen eens enkele grotere maten (78 -80).
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1361
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Bericht door ildert »

middengebied is niet sproeier, maar gasnaald....zet die eens een tandje hoger of lager
grote klappen, snel thuis

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door Edo »

Inderdaad, als hij in het middengebied even pruttelt, maar als hij na veel moeite in de hoge toeren lekker brult, dan zou ik inderdaad je sproeier laten zoals hij is. Gasnaald pielen!

Arme verbranding/witte bougie/harde klappen uit je pijp, dan moet je gasnaald omhoog (clipje naar beneden).

Te rijke verbranding/natzwarte bougie/pruttelen/verzuip-geluid, dan moet je gasnaald omlaag (clipje omhoog)

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saik0 »

Ik heb hetzelfde gehad, heb het hele blok uit elkaar gehad. Bleek achteraf de bougie de boosdoener te zijn. Wel fijn dat de kleppen gesteld zijn, nieuwe pakkingen overal, carbu schoon, benzinetank schoon, nieuwe leidingen plus filter.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Mandarijn schreef:het ding loopt zoiezo verschrikkelijk na 5 km stopt die en is die niet meer aan te krijgen en als die afgekoeld is wel weer?
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is :?
hee dat heb ik ook

join de club! :D

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Stel je uitlaatklep.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie