welke sproeier?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
welke sproeier?
welke sproeier zou er ongeveer in een 19mm keihin moeten? ik heb er al meerdere geprobeerd maar krijg hem nog niet mooi afgesteld
hij zit op een cb50 met vvv
en wat voor sproeier moet er ongeveer in een 16mm sjeng wey carb?
ook voor de cb met vvv
hij zit op een cb50 met vvv
en wat voor sproeier moet er ongeveer in een 16mm sjeng wey carb?
ook voor de cb met vvv
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
19mm is 75-82
16mm is 70-75
Zo ongeveer. Soms heb je onverklaarbare uitschieters. Lees je bougie.
Zorg dat de vlotterbak schoon is, dat je kraantje goed doorloopt, dat pakkingen en o-ringen OK zijn, isolators niet gebarsten en pasvlakken vlak zijn. Kromme pasvlakken even vlakken, dus.
16mm is 70-75
Zo ongeveer. Soms heb je onverklaarbare uitschieters. Lees je bougie.
Zorg dat de vlotterbak schoon is, dat je kraantje goed doorloopt, dat pakkingen en o-ringen OK zijn, isolators niet gebarsten en pasvlakken vlak zijn. Kromme pasvlakken even vlakken, dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
het ding loopt zoiezo verschrikkelijk na 5 km stopt die en is die niet meer aan te krijgen en als die afgekoeld is wel weer?
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
de carb wordt niet warm, als ik mn hand erop leg is ie best koud (door de lucht die er doorstroomt denk ik)
ik zal eens kijken of de carb aansluiting wel vlak is, heb ik eerlijk gezegd niet op gelet
maar dan zou ie valse lucht krijgen, en zo klinkt ie niet, hij loopt wel stationair, maar bij een bepaald toerental wil ie niet meer mooi draaien (klapperen enzo)
bij volgas in lage toeren doet ie het niet meer (het typische verzuip geluid)
de ontsteking staat wel goed en de kleppen zijn ook gesteld, dus ik denk dat het gewoon aan de afstelling van de carb ligt en niet aan iets anders zoals mandarijn zegt.
ik ga het even proberen..
ik zal eens kijken of de carb aansluiting wel vlak is, heb ik eerlijk gezegd niet op gelet
maar dan zou ie valse lucht krijgen, en zo klinkt ie niet, hij loopt wel stationair, maar bij een bepaald toerental wil ie niet meer mooi draaien (klapperen enzo)
bij volgas in lage toeren doet ie het niet meer (het typische verzuip geluid)
de ontsteking staat wel goed en de kleppen zijn ook gesteld, dus ik denk dat het gewoon aan de afstelling van de carb ligt en niet aan iets anders zoals mandarijn zegt.
ik ga het even proberen..
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
er zit geen isolator tussen maar de inlaat bestaat uit 2 losse delen verbonden door een rubberen buis. de carb wordt niet warm of heet, hij is koud.
de doorstroming is goed en de vlotter ook
ik heb het bakje eraf gehaald en vlotter omhoog geduwd, toen kraan open gezet en gekeken wanneer het begon te stromen, ging allemaal goed.
ben net even langs rovaza geweest om nieuwe puntjes en nieuwe condensator te halen, omdat deze al wat oud waren en het zekere voor het onzekere te nemen!
hoewel hij goed vonkte wilde ik dit toch even uitsluiten, dan weet ik dat ik het daar zoiezo niet moet zoeken
de doorstroming is goed en de vlotter ook
ik heb het bakje eraf gehaald en vlotter omhoog geduwd, toen kraan open gezet en gekeken wanneer het begon te stromen, ging allemaal goed.
ben net even langs rovaza geweest om nieuwe puntjes en nieuwe condensator te halen, omdat deze al wat oud waren en het zekere voor het onzekere te nemen!
hoewel hij goed vonkte wilde ik dit toch even uitsluiten, dan weet ik dat ik het daar zoiezo niet moet zoeken
Als die warm wordt en er dan op onverklaarbare wijze ermee ophoud kan je de bobine ook niet uitsluiten.
Bij oude Amerikanen is dit eigenlijk ook zo.
Is een vrij veel voorkomend probleem en 9/10x is het de bobine.
Zo ook bij brommertjes.
Als die altijd goed heeft gereden zou ik het in de bobine zoeken nadat je (inderdaad) de puntjes en condensator hebt vervangen.
Misschien is het voldoende om het massa-punt van de bobine even goed schoon te maken, maar ik vrees van niet omdat vaak de bobine dan ook al stuk gegaan is als die geen goede massa had.
Bij oude Amerikanen is dit eigenlijk ook zo.
Is een vrij veel voorkomend probleem en 9/10x is het de bobine.
Zo ook bij brommertjes.
Als die altijd goed heeft gereden zou ik het in de bobine zoeken nadat je (inderdaad) de puntjes en condensator hebt vervangen.
Misschien is het voldoende om het massa-punt van de bobine even goed schoon te maken, maar ik vrees van niet omdat vaak de bobine dan ook al stuk gegaan is als die geen goede massa had.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Ik heb een vrij gelijklopende situatie.
De ape lijkt ook te pruttelen bij een halfgas, bij verder opentrekken is het terug goed tot wanneer hij mooi op een toerental moet aanhouden lijkt hij weer te pruttelen. Ook heb ik bij het zachtjes gas geven vanuit stationair een 'dipje' waarbij hij lijkt terug te vallen.
Zit nu met 75 op 18mm met hyper cdi, 50cc en over racing uitlaat. Ik probeer morgen eens enkele grotere maten (78 -80).
De ape lijkt ook te pruttelen bij een halfgas, bij verder opentrekken is het terug goed tot wanneer hij mooi op een toerental moet aanhouden lijkt hij weer te pruttelen. Ook heb ik bij het zachtjes gas geven vanuit stationair een 'dipje' waarbij hij lijkt terug te vallen.
Zit nu met 75 op 18mm met hyper cdi, 50cc en over racing uitlaat. Ik probeer morgen eens enkele grotere maten (78 -80).
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Inderdaad, als hij in het middengebied even pruttelt, maar als hij na veel moeite in de hoge toeren lekker brult, dan zou ik inderdaad je sproeier laten zoals hij is. Gasnaald pielen!
Arme verbranding/witte bougie/harde klappen uit je pijp, dan moet je gasnaald omhoog (clipje naar beneden).
Te rijke verbranding/natzwarte bougie/pruttelen/verzuip-geluid, dan moet je gasnaald omlaag (clipje omhoog)
Arme verbranding/witte bougie/harde klappen uit je pijp, dan moet je gasnaald omhoog (clipje naar beneden).
Te rijke verbranding/natzwarte bougie/pruttelen/verzuip-geluid, dan moet je gasnaald omlaag (clipje omhoog)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
hee dat heb ik ookMandarijn schreef:het ding loopt zoiezo verschrikkelijk na 5 km stopt die en is die niet meer aan te krijgen en als die afgekoeld is wel weer?
en na een kort stukje rijden pruttelt die nog een beetje en heeft hij geen vermogen meer, is hier geen verklaring? voor, het lijkt mij niet dat dit afstelling is
join de club!