Skyteam dax probleem #2

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Jahoor, nieuwe dag, nieuw bami gezeik.

Aangezien m'n 50cc replica Dax iets te arm afgesteld stond wilde ik er een grotere sproeier in zetten. 64 om precies te zijn.(zat een 62 in) Maar nu komt het; hij doet zo goed als niks meer. Ik had om de sproeier te verwisselen het spruitstuk van de kop gehaald en de carb van het spruitstuk. Sproeier verwisseld, boel weer in elkaar en starten maar.. Althans, dat dacht ik. Niet dus. Na heel vaak kicken met vet veel moeite aan. Maar dusdanig belabberd dat hij niet harder ging dan zo'n 20km/u. Dan zal hij wel ergens valse lucht trekken was mijn conclusie. Even getest met remreiniger. Maar nee, niks kunnen vinden. Toch de pakkingen weer vervangen, aan weerszijde van het spruitstuk en de oude sproeier er weer in. Boutjes kunnen er niet strakker in of ik draai het aluminium kapot, maar nu start hij helemaal niet meer met kicken.(dus laat staan de e-start) Aanrennen gaat wel een beetje maar ook niet van harte. Maar ook dan loopt hij niet stationair en reageert hij ontzettend futloos op gas en heeft hij te weinig vermogen om te rijden.

-Heb de carburateur even doorgeblazen en daar leek niks aan de hand.
-Nieuwe pakkingen gemonteerd.
-Bougie vonkt.
-Kleppen gesteld.
-Benzine loopt goed door.

Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand misschien tips? Dank

deutz
4T-MSB regular
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 aug 2014 22:33
Bezit: Dax skyteam 125.
R1128 uit 1983 met 1400 blok uit een R5GTX.
Locatie: tussen de rivieren

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door deutz »

Lijkt er toch op dat er geen benzine de carburator verlaat, blijft de vlotternaald niet hangen?
gr.Jan.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Bedankt voor je reactie Jan.
Ik had de carburateur al uit elkaar gehaald voor inspectie en dergelijke en de vlotter leek prima te werken. En als de brommer eenmaal een beetje loopt reageert hij wel regelmatig op gas.(regelmatig slecht wel te verstaan, maar wel regelmatig) Dit doet mij dus vermoeden dat dit niet de oorzaak is.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16234
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door nielspbr »

Hoe lang loopt je blokje al als je de gasreactie uitprobeert. Is deze dan al een beetje warmgereden?

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door SuzuhaTR1 »

Even 'out of the box' ....verschillende sproeier/carb.merken hanteren een andere/verschillende nummer/maatvoering....het zou dus kunnen dat de '64' niet groter, maar kleiner is dan je ori 62.

Check het anders door er met een naald oid in te steken en zo 'een beetje' te vergelijken?

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

@nielspbr
Als ik hem uberhaupt al aan de praat krijg loopt hij zeker niet goed genoeg om er echt op te kunnen rijden, en dus warm te krijgen.

@Suzuha
Ik heb de 62(sproeier waar die het voorheen mee deed) gewoon weer terug gezet om hem eerst maar weer eens aan de praat te krijgen.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door SuzuhaTR1 »

En heb je goed gekeken of hij schoon is?
Verder nergens aan gedraaid?
Heb je gecheckt of de vlotter wel beweegt in de carb?
Wordt de bougie wel nat? Of ruikt hij naar benzine?

Ik heb toch het idee dat hij niet voldoende benzine krijgt....zit er een luchtfilter achter?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door hypercub »

ondanks een vonkende bougie, probeer eens een nieuwe.
Life is too short for lousy coffee.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 935
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door Ben C50 »

werkt de choke wel goed?
gaat je gasschuif soepel?
benzine op?
vlotter/carburateur niet lekker in elkaar gezet?
hoe loopt hij stationair? en half gas? en vol gas?
vlotternaald goed op zijn plek?

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4044
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door wim V8 »

SuzuhaTR1 schreef:Even 'out of the box' ....verschillende sproeier/carb.merken hanteren een andere/verschillende nummer/maatvoering....het zou dus kunnen dat de '64' niet groter, maar kleiner is dan je ori 62.

Check het anders door er met een naald oid in te steken en zo 'een beetje' te vergelijken?
Nee, een 64 is gewoon met 0,64mm geboord enz enz......

Het kan wel zo zijn dat een 64 goed is in een ori 16 en te groot is in een imi 16mm carburateur.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

@Wim
Theoretisch heb je gelijk qua maat. Echter leert de ervaring dat de maten wel degelijk licht varieren per fabrikant.

@Hypervlub
Al geprobeerd, mocht niet baten

@Suzuha, Ben
Zojuist om dubbel te checken de hele carburateur uit elkaar gehaald en grondig onderdeel voor onderdeel schoongemaakt, doorgeprikt en doorgeblazen. Choke werkt perfect, vlotter werkt perfect. Ook heb ik er een gloednieuw (standaard filter met 1 zo'n buisje verstopt) luchtfilter op gezet om er zeker van te zijn dat die andere nergens valse lucht trok.

Dit stond er overigens op de buitenkant van de Carb:
IMG_0993.JPG
IMG_0994.JPG
Betekent dit dat het een 17mm carburateur is? Is dan de sproeier(64) misschien aan de kleine kant, ook al heb ik een standaard luchtfilter? Het spruitstuk is wel ontgrensd maar de kop niet. Verder heb ik een standaard uitlaat.
De stationairsproeier was maat 30. Dit lijkt me misschien ook aan de kleine kant?
Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door SuzuhaTR1 »

@Wim.....ik hoef geen gelijk te hebben, maar heb dit eerder ook niet geloofd, tot ik jaren terug met m'n Ducati aan het klooien ging

https://www.google.nl/search?q=jet+size ... AIxgWiM%3A

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door Eric »

Gezien er een klein gat is voor de gasschuif, zal het geen grote carburateur zijn. Dit is ook beter te zien als je naar het gat kijkt waar je ook de chokeklep kunt zien. Hoe weet je dat het vlotter goed werkt? Heb je het schroefje van de vlotterbak losgehaald, of de benzineslang? Volgende keer kun je ook gewoon de 2 schroeven van de carburateur lossen en hem dan een kwart slag draaien in het rubber van het filter. Dit is minder werk dan alles los te halen en minder kans op kapotte pakkingen. Ook het hele zootje niet als een aap vastdraaien. Dit geeft alleen maar kapot schroefdraad en kromme spruitstukken. Gewoon zo vast dat het niet meer losloopt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Nou, zojuist opnieuw de kleppen gesteld. Better be safe then sorry. Starten ging nog steeds uiterst moeilijk en ik moet hem ook echt aan duwen met de choke er op en vervolgens met gas in leven houden. Toen zo een beetje aan proberen te houden en daarna voorzichtig een stukje rijden. Buiten dat hij weinig power had was het op zich wel te doen. Geen 50km wegen maar een beetje door woonwijken. Stationair loopt hij ontzettend onregelmatig. Zo loopt hij soms ontzettend hoog maar kan hij ook zomaar stil vallen. Ik heb nog geprobeerd om te testen op valse lucht rond het spruitstuk maar aangezien hij erg onregelmatig loopt was er eigenlijk weinig van te maken.

Hij lijkt nu ook wel een soort tik te hebben:

Deze tik loopt lineair mee met de toeren. Je hoort hier ook dat ik af en toe een beetje gas moet geven.

@Eric Ik had de vlotter getest met de benzineslang op de carb en dan de vlotter open en dicht doen. Zie ook verhaal hier boven mbt het rijden enzo.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam dax probleem #2

Bericht door JagerB »

Als ik hem aan kan duw en een beetje warm laat worden is er op zich wel een beetje mee te rijden en kan ik hem stationair laten lopen. Stationair wel redelijk hoog en tijdens het rijden ook erg weinig vermogen. Hij rijdt nu max zo'n 45 km/h maar doet er toch wel erg lang over om dat te bereiken. Ook met vol gas in z'n vrij schiet hij niet snel de toeren in, wat hij voorheen wel deed. Op halfgas rijden/optrekken is het beste want bij volgas komt hij in een soort dip waarbij het voelt als verzuipen/lucht overschot. Lijkt me een mengsel probleem dus. Wat vinden jullie van mijn setup i.c.m. sproeier 64? Als dat redelijk normaal is zal het dus wel valse lucht zijn ergens, en dat zal ik toch echt zelf op moeten lossen. Maar weer eens nieuwe pakkingen bestellen en hopen op het beste. Ook zal ik een haakse schroevendraaier halen zodat ik de sproeier kan verwisselen zonder het ooit nog las te maken als het eenmaal zit. :lol:

Wat mij echter wel een beetje zorgen baat is die tik van het filmpje hierboven. Iemand die dit herkent of er ervaring mee heeft? Het lijkt zo rond de kop/cilinder te zitten.

Plaats reactie