Schakelen NT C90
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Schakelen NT C90
Ik vroeg mij eigenlijk even af hoe een NT C90 3bak hoort te schakelen. Alles naar beneden (N-1-2-3), dat weet ik. Maar ik dacht dat een C90 een rotatie bak had, maar na de 3 kan ik niet naar zijn vrij, ook niet als ik stil sta. Als ik stil sta in zijn vrij kan ik wel naar de 3 schakelen. Hoort dit zo?
Mijn 110bami heeft ook een rotatie bak, maar daar kan ik altijd van zijn 4 naar zijn vrij schakelen, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat bij een C90 3bak ook zo was.
Mijn 110bami heeft ook een rotatie bak, maar daar kan ik altijd van zijn 4 naar zijn vrij schakelen, ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat bij een C90 3bak ook zo was.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Dus hij hoort wel altijd van de 3 naar de vrij te kunnen schakelen? (ook als je rijd of alleen als je stil staat)
Hmmmm..... ik heb het blok zelf niet in elkaar gezet, dat heeft Ildert voor mij gedaan, omdat ik daar zelf geen tijd/zin/niet het juiste gereedschap voor had. Dus dan moet het blok weer een keer open. Helaas.
Maar kan ik hier voorlopig wel mee blijven rijden, of gaat er dan wat kapot? Het blok rijd verder wel gewoon goed, en schakelen gaat ook gewoon soepel. En ik heb het de komende tijd erg druk.
Ik zal het dan zelf wel een keer open trekken, want om bij de bak te komen hoeft de koppeling er niet af toch? Want daar heb ik niet de juiste sleutel voor.
Hmmmm..... ik heb het blok zelf niet in elkaar gezet, dat heeft Ildert voor mij gedaan, omdat ik daar zelf geen tijd/zin/niet het juiste gereedschap voor had. Dus dan moet het blok weer een keer open. Helaas.
Maar kan ik hier voorlopig wel mee blijven rijden, of gaat er dan wat kapot? Het blok rijd verder wel gewoon goed, en schakelen gaat ook gewoon soepel. En ik heb het de komende tijd erg druk.
Ik zal het dan zelf wel een keer open trekken, want om bij de bak te komen hoeft de koppeling er niet af toch? Want daar heb ik niet de juiste sleutel voor.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Ok, dan moet ik het blokje dus weer een keer weg brengen.Kippenverver schreef:Jawel, anders kun je je blokje niet splitsen..
Ik zie niet helemaal waarom dat onwenselijk zou zijn. Mijn bami blokje kan ik gewoon als ik 80 rijd in zijn 4 in vrij zetten, het enige nadeel daarvan is dat je dan ook weer gewoon naar zijn 1 kunt. Maar dit heb ik eigenlijk nooit als nadeel gezien.Kippenverver schreef:En als alle klopt kun je inderdaad alleen vanuit stilstand terug naar de 0, als je rijdt is dat niet wenselijk, dus heeft honda je dit onmogelijk gemaakt
Hmmmm.... maar dat zal dan ook wel de reden zijn dat Honda het onmogelijk heeft gemaakt.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Er zit een mechaniekje in dit type versnellingsbak wat het schakelen naar 0 onmogelijk maakt tijdens het rijden. Deze kan er ook uit, dan schakelt hij ook tijdens het rijden gewoon door.
Wat trouwens nog wel eens wil helpen als het mechaniekje blijft hangen:
duw je brommer eens achteruit, wil hij dan wel van 3 naar 0?
Wat trouwens nog wel eens wil helpen als het mechaniekje blijft hangen:
duw je brommer eens achteruit, wil hij dan wel van 3 naar 0?
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
hee ik was al benieuwd hoe het was met het blok...maar niet goed dus begrijp ik.
ik heb die sleutel uiteraard wel, als je een keer langs komt fixen we dat wel...heb je die andere bak nog, of heb je die al verkocht inmiddels? ...misschien dat die drumlock van de bak die er nu in zit blijft hangen.
ik heb die sleutel uiteraard wel, als je een keer langs komt fixen we dat wel...heb je die andere bak nog, of heb je die al verkocht inmiddels? ...misschien dat die drumlock van de bak die er nu in zit blijft hangen.
grote klappen, snel thuis
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
waarom niet dan? schakel as kan toch blijven? koppelings dexel wel er af en zo en primaire overbrengings-circlip los, boutje van de schakelwals en dan moet ie uit mijn hoofd los kunnen(aannemend dat je aan de andere kant al weg hebt)gerbrandicus schreef:Blok splitsen met koppeling er helemaal op kan trouwens prima, in sommige gevallen heel makkelijk, in dit geval echter niet
Useless info
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Het blok rijd verder prima hoor, alleen zit er dus iets niet helemaal lekker in de bak.ildert schreef:hee ik was al benieuwd hoe het was met het blok...maar niet goed dus begrijp ik.
Die andere bak ligt hier nog, ik zal als ik mijn andere achterwiel binnen heb het bami blok wel weer onder de Cee schoppen en een keer langs jou komen.ildert schreef:ik heb die sleutel uiteraard wel, als je een keer langs komt fixen we dat wel...heb je die andere bak nog, of heb je die al verkocht inmiddels? ...misschien dat die drumlock van de bak die er nu in zit blijft hangen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Probeer maar eensBrommert schreef:Ik zie niet helemaal waarom dat onwenselijk zou zijn. Mijn bami blokje kan ik gewoon als ik 80 rijd in zijn 4 in vrij zetten, het enige nadeel daarvan is dat je dan ook weer gewoon naar zijn 1 kunt. Maar dit heb ik eigenlijk nooit als nadeel gezien.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Ik heb het wel eens meegemaakt hoor, met 80 mis trappen en in zijn 1 terecht komen. Gillende motor, en slippend achterwiel.Jurrien schreef:Probeer maar eensBrommert schreef:Ik zie niet helemaal waarom dat onwenselijk zou zijn. Mijn bami blokje kan ik gewoon als ik 80 rijd in zijn 4 in vrij zetten, het enige nadeel daarvan is dat je dan ook weer gewoon naar zijn 1 kunt. Maar dit heb ik eigenlijk nooit als nadeel gezien.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!